Iemand ervaring met een syndicaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Iemand ervaring met een syndicaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 16:01

Ik zit te overdenken of ik in de toekomst deel zal gaan nemen aan een syndicaat. Het zal een Iers of Engels syndicaat zijn voor een Volbloed merrie (nu 1 jaar oud) van de hengst Golden Snake. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er mensen die tips hebben waar op te letten etc.? Alvast bedankt!

Himyar

Re: Iemand ervaring met een syndicaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 16:41

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:33

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:20

Dank je wel, alle info is welkom!
Hier een foto van Golden Snake.
Afbeelding

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 20:23

Then a 10% share in the syndicate should be around E120/month for 10% stake with no up front payment required.

Dit is toch een nette deal of niet soms?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:00

zeker weten Lachen in Nederland kom je ook steeds meer syndicaat houders tegen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 12:43

Mocht het beestje wat winnen dan vang je daar ook 10% van. Ik ga zeker een keertje naar Engeland om bij een race aanwezig te zijn dan en/of een keertje bij de trainer kijken! Lijkt me heel leuk.
Dit is haar, hier is ze anderhalf jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:32

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is een syndicaat?

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:25

Himyar schreef:
Then a 10% share in the syndicate should be around E120/month for 10% stake with no up front payment required.

Dit is toch een nette deal of niet soms?

Voor Engelse begrippen is het natuurlijk heel normaal dat je voor 1/10 deel 120 euro per maand betaalt.

Eventjes de feiten op een rijtje:
Van de 11 actieve kinderen zijn er slechts 2 winnaar.
De hengsten brengen gemiddeld 3600 gns op de veiling op. De merries brengen slechts 1800 gns op.
Er is er dit jaar zelfs 1 verkocht op de veiling voor slechts 525 gns!
De gemiddelde verkoopprijzen dalen elk jaar.

Beste nakomeling is Snake Dancer, zij won 2 handicapkoersen. Crush On You is de 2e winnaar, echter slechts kleine koersen.
Snake Dancer verdiende 52.000 pond op haar 3e jaar. Ongeveer 75.000 euro. 10% daarvan is 7500.
Je moet er 2 jaar voor betalen, dus je bent 2400 kwijt. Dit is het meest gunstige geval. Dan is het leuk.

Met alle andere nakomelingen ga je heel diep in de min. Hoe groot is de kans dat je dat je net de beste treft??
Ben je klaar met die 120 euro, of komen er nog andere (koers) kosten bij?

Lijkt mij een beter plan om een kind van m te kopen voor een 2500 euro en dan lekker in Duitsland te gaan lopen. Grote kans dat je er meer aan over houdt EN je er ook nog meer plezier aan beleeft.

Maar dat is natuurlijk ieder voor zich...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 16:30

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:36

Tja, kosten in Duitsland. Beetje vergelijkbaar met Nederland en België. Prijzengeld ligt wel hoger.

De informatie die ik hierboven aanhaal, is de "Engelse" informatie, afkomstig uit het hengstenboek van Racing Post.
Blijkbaar niet volldige, als ik dit lees: "His first big-race winner Cuba Candy arrived in the Austrian Derby and is one of seven winners and six placegetters so far produced by the son of Danzig."
In Engeland is hij minder geliefd, de veilingresultaten vallen toch behoorlijk tegen.

Over welke merrie hebben we het hier eigenlijk? Weet je haar naam?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:16

SaintAissa schreef:

Lijkt mij een beter plan om een kind van m te kopen voor een 2500 euro en dan lekker in Duitsland te gaan lopen. Grote kans dat je er meer aan over houdt EN je er ook nog meer plezier aan beleeft.

Ik heb het de eigenaar voor gesteld om de merrie bij een niet te dure trainer hier in de buurt te zetten en zijn antwoord was het volgende:
I'm game to try a trainer in Belgium or Holland if you can find one.
You need to make sure that they are OK with 2yos and that there are some 2yo races around

Met andere woorden, hij vindt het een goed idee, mits het iemand is die goed is met tweejarigen en er rennen zijn voor tweejarigen. Ik vind het zelf ook het aller belangrijkste dat het beestje heel blijft en niet naar de knoppen wordt geholpen. Dan nog maar liever dat ze met drie pas rent en ze de tijd krijgt, dan dat ze wordt verknald.
Waarschijnlijk ga ik dan 1/4 of een 1/3 voor mijn rekening nemen.
Iemand tips??

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 17:45

De eigenaar neemt ook 1/3 voor zijn rekening, nog mensen die interesse hebben in een deelname van 1/3 deel? We zoeken een trainer van zo'n 500 euro per maand.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:11

wat worden de kosten dan? voor dat 1/3 deel nog?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 10:51

classic_life schreef:
wat worden de kosten dan? voor dat 1/3 deel nog?

Je wordt gratis eigenaar voor 1/3 deel en betaalt 1/3 deel van alle kosten, maar vangt dan natuurlijk een evenredig deel van de verdiensten. Plus als de merrie wat wint of een van haar familieleden, wordt ze meer waard of beter gezegd iets waard. Dus als je je aandeel later verkoopt, zou je daar dan geld voor kunnen vangen. De moeder van de Golden Snake filly krijgt namelijk dit jaar (edit: 2007) een veulen van Helissio, ze heeft al een veulen gehad van Generous dit jaar (wat nog in het bezit is van de eigenaar van deze Golden Snake merrie), Elmaamul en Sagamix. Helaas zijn de eerste twee veulens (de Sagamix, nu nog 3 en Elmaamul, nu nog 2) naar Griekenland verdwenen en valt er niet meer aan informatie over ze te komen, waardoor hun moeder nog niet is "opgewaardeerd". Maar het hangt er dus vanaf welke trainer er gekozen wordt (hoeveel die kost) en wat de bijkomende kosten zijn bovenop wat de trainer maandelijks rekent. Ik ben op het moment met iemand in onderhandeling, een trainer en een geinteresseerde in dat laatste eenderde deel.

Edit: de moeder van de Golden Snake filly zal ook aankomend voorjaar weer worden gedekt door een Volbloed. Dus de Golden Snake filly heeft straks heel wat familieleden rond lopen die ook kunnen helpen haar "op te waarderen". Als ze zichzelf al niet op waardeert met haar renprestaties.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 18:25

Dit is de moederlijn:
http://www.tattersalls.com/cat/december ... 03/283.pdf
http://www.google.nl/search?q=%22playin ... art=0&sa=N
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... t%22&meta=
http://www.pedigreequery.com/lucky+filly4
Over Ti King:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... lrem&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... n%22&meta=
http://www.racingpost.co.uk/darley/darl ... _id=498709

Over Golden Snake:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... nzig&meta=
In een artikel over Danzig:
A glance at some of his best offspring reveals his stallion ability and his impact upon Australasian racing: Golden Snake (Antidotes), Lure (Red Trinket), Anabaa (Virage De Fortune, Yell), Green Desert (grandsire of Sunline), Chief’s Crown (Istidaad, Azzaam, grandsire In Top Swing), Dayjur, Polish Precedent, Maroof (Hit The Roof, Hoeburg, Maroofity), Elnadim (Pendragon), Bianconi (Classiconi, Mr Martini), War Chant, Agnes World and Perugino (Testa Rossa, Sudurka) – not to mention the progeny of Danehill and his sons!
But through his sire sons such as Golden Snake and those of Danehill, his legacy will live on.
Golden Snake is one of Danzig’s most prolific Group One winning sons victorious at the supreme level on no less than 4 occasions. He was also a tough and versatile racehorse winning 3 of those in three different countries and Lynden Park will be hoping he passes these traits onto his sons and daughters.
His G1 wins included the Prix Ganay and Prix Jean Prat in France, the Preis Von Europa in Germany and the Premio Del Jockey Club Italiano in Italy.
Bred by the late Prime Minister of Dubai, Sheik Maktoum bin Rashid Al Maktoum at his Gainsborough Stud, Golden Snake possesses a real stallion’s pedigree. Apart from the Danzig factor his dam, Dubian (High Line), was a Group 1 winner in Italy and claimed Champion Older Mare honours. Dubian is the only foal of English stakes winner Melodina (Tudor Melody).
She is also the mother of stakes performers Race Leader, Razgee, Bin Cyclone and the Champion US filly Sayyedati – winner of 5 G1’s including the Moyglare Stud Stakes (IRE), Chevely Park Stakes (GB), One Thousand Guineas (GB), Prix Jacques Le Marois (FR) and the Sussex Stakes (GB).
http://www.jamesdelahooke.com/press6.html :
Before leaving Three Valleys one has to give a word to his maternal great grandsire High Line, who has proved such a stout and class-consolidating influence in so many distaff pedigrees, even speedier ones. The grandson of Hyperion's contribution through his duaghters and granddaughters hasn't been recognised. More than once, for example, one has heard the British National Stud's Danzig horse Golden Snake, whose dam is the smart High Line race mare Dubian, being referred to almost dismissively as 'all High Line' in looks rather than following his sire. That may be true but it may not prevent Golden Snake, a smart enough racehorse, becoming a good stallion - especially as a sire of fillies.
HIGH LINE
Golden Snake's dam Dubian was placed in the Epsom and Irish Oaks and is dam of the brilliant miler Sayyedati. Dubian was one of a number of smart fillies like Shoot A Line, granddam of Thundergulch, and other good staying horses by High Line, who was out of a mare from one of the Boussac families. The Barnetts, who stood the horse, bred the great racemare Time Charter out of a High Line mare. Delahooke was responsible for Juddmonte using High Line to their continuing advantage. Soviet Line's dam Shore Line and the Irish Oaks winner Pure Grain's grandam were other daughters of High Line bred by the Barnetts.
Golden Snake was in 2005 First Season Sire, hij dekt dus nog niet zo lang.

Dit is de Golden Snake filly toen ze een veulen was, samen met haar moeder:
Afbeelding
Edit: foto toegevoegd.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 12:46

Ik heb van iemand het advies gekregen het beestje maar mooi in de UK te laten, omdat in Nederland en Belgie de situatie te ongunstig is voor renpaarden... Ondanks dat de kosten lager zijn, zal je er alleen maar slechter van worden die keuze te maken.
Ik ga hier dus echt niet vertellen wie me dit heeft verteld, maar ik heb het bericht wel door gegeven aan de eigenaar van de merrie. Mag hij zelf zijn plan trekken, aangezien ik zelf te weinig verstand heb van racen en het race wereldje, heb daar nooit in gezeten. Dus we moeten af gaan op de berichten die we daarover krijgen van derden.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:03

,

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 01:26

Sorry, ik bedoelde het niet zo hard en zwart, wit als het over komt wanneer ik mijn tekst nog eens lees Afgod .

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 21:38

Zijn er trouwens websites waarop informatie te vinden is over de verschillende rennen? De naam van de betreffende ren, waar gehouden, de te lopen afstand, leeftijd en sexe van paarden die mogen starten, type/gradatie race (handicap, graded, stakes) en hoeveel er te winnen is?
Alvast bedankt!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:42

kimbosman schreef:
Misschien een domme vraag hoor, maar wat is een syndicaat?

Ik vraag het me ook af? Blond

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 21:45

Een (1) paard met meer dan 1 eigenaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:50

Ok, dank je.
Dus eigenlijk gewoon een paard met meerdere eigenaren.
Maar waarom niet in NL?
Omdat elders de draf-en rensport meer opleverd ofzo? (ik probeer ook maar te leren... Bloos )

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 21:59

In Nederland gebeurt het ook, ook bij de dravers.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:03

Ok, dank je voor je antwoorden!