Kennen jullie deze paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arizona

Kennen jullie deze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:22

Ik heb heeeel lang geleden (moet al zo'n 16-18 jaar geleden zijn) in Nieuwe Niedorp (Noord Holland)
een aantal verzorgpaarden gehad, allemaal dravers.
Ik was daar altijd in de stallen te vinden.
Er stond daar een 23 jarige ruin genaamd H-Bond, die in de jaren 70 geweldig gepresteerd heeft, hij zal inmiddels wel overleden zijn. Op Bond heb ik zelfs nog gereden, gewoon een beetje stappen door het land, echt prachtig!
Maar ik ben toendertijd ook bij de geboorte geweest van 2 veulens, Gabber (hengst) en Filly (merrie) Bonheur, ik ga ervanuit dat dat hun officiele namen waren. Hun roepnamen waren in elk geval Gabber en Filly, Bonheur was de stalnaam.
Vooral Filly gaat mij erg aan het hart, ik heb plakboeken vol met foto's van haar. Ik weet nog wel heel goed dat ze erg groot was en echt ontzettend lief.
Een aantal jaren geleden kwam mij ter ore dat de eigenaar overleden is. Maar ik ben gewoon heel benieuwd wat er van deze paarden is geworden. Kent iemand ze? Hebben ze goed gepresteerd? Ik weet nog goed dat Filly voor het eerst in training moest, ik vond het vreselijk omdat ze toen niet meer bij ons op stal stond, maar ik ben vaak met de eigenaar meegeweest om naar haar te kijken.
Juist nu ik sinds kort mijn eigen paardje heb moet ik vaak aan ze denken en ik zou het leuk vinden als iemand ze kent.

Amy77

Re: Kennen jullie deze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:54

(Ik reageer toch even, ook al is het topic ouder dan 2 weken. schrik va de aanwijzing zo groot Knipoog)

Kan me voorstellen dat het leuk zouz ijn als je ze terugvind of erachter kan komen hoe het nu met ze gaat. Ik zie dat het forum hier vrij rustig is, maar wel veel kenners die de namen van jouw verzorgpaarden ook wel kennen. Mss maak je ook kans op Opsporing Verzocht, daar leest men erg veel. Kan je op de TEmknop klikken en wie weet kan dit topic voor je verplaatst worden als je dat zou willen natuurlijk Knipoog
Veel succes, hopelijk weet je ze gauw te traceren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:00

Op www.ndr.nl kan je hun koersverleden op zoeken. Verder kan ik je ook niet helpen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:09

Marjoleinf schreef:
H-Bond,
Gabber (hengst)
en Filly (merrie) Bonheur,

Filly Bonheur v. Chance of Glory u. Sendi B (v. Barry Williams u. Julienne D)
Record van 1.19,6 en een winsom van 1.136 euro.

Gabber Bonheur v. Chance of Glory u. Sendi B
Had een record van 1.23,4 en een winsom van 817 euro.

H Bond v. Pioneer u. X Bond (v. Illustre Hanover u. Queen Bond)
Had een record van 1.19,3 en een winsom van 37.097 euro.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:14

Heeee dat zijn ze!
Wat leuk zeg! Ga meteen die site eens uitspitten.
Dankjewel

vdPoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:43

Via Google heb ik toevallig deze vraag ontdekt.

Ik ben de kleinzoon van de eigenaar van H-Bond, toendertijd.

H-bond is medio 1999 van ouderdom overleden (volgens mij was ie toen 35 jaar oud)
Alleen z`n staart is nog bewaard gebleven (individueel cremeren was toen nog net niet toegestaan) en z`n halster.
Z`n eigenaar (A. van der Poel) overleed minder dan een jaar daarna.
De boerderij in Nieuwe Niedorp was toen al een aantal jaren daarvoor verkocht.

Of er nog paarden van de stal "Bonheur" leven, zal te betwijfelen zijn.
Na H-Bond waren er weinig successen meer.
Al was er in de jaren een heel alfabet aan nakomelingen (Cendi, Sendi, Zendi, etc).

Binnen de familie zijn geen paarden meer aanwezig, alleen z`n kleindochter Sonja heeft nog een beetje, doch niet actieve, belangstelling voor paarden.

Bij deze opheldering verschaft.