Lastige (Engelse) Volboeds

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Lastige (Engelse) Volboeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:51

Even een vraagje aan de kenners:
Zijn Engelse Volbloeds nou zo lastig? Moeilijk of heet??

noekje

Re: Lastige (Engelse) Volboeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:52

Bij mijn paardje zit er engels volbloed in, zij is wel erg heet ja dat kan ik je wel vertellen Haha! Maar er zit ook KWPN in..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:55

Dat hoor ik vaker ja, van mensen met een KWPNer met een scheutje volbloed er in.. Maar ben juist zo benieuwd naar de Engelse Volbloed zelf. (niet gekruisd)

patricia0412

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:14

ligt er volgens mij aan waar ze vandaan komen en bij wie ze in training hebben gestaan,

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:11

Ik ben zelf geen held en zocht een rustig paard, nu rijdt ik een eng.volbloed. Het is goed te doen je moet alleen de gebruiksaanwijzing kennen. Haha!

Hier wat dingetjes die ik ook van andere volbl eig. hoorde.
Zomers meestal rustig, s'winters vaak heet. 300% verkeersmak, maar vaak wel erg graag naar huis willen. Een proefje oefenen, beter van niet, na 3 keer kennen ze het uit hun hoofd en gaan voor je uit denken en het zelf invullen. Ook oefeningen in de les, na 2x herhalen, gaan ze de derde keer vanzelf vast, ook al wilde je wat anders. Geef je een vinger, nemen ze je hele hand.

Zal niet voor alle volbl. gelden, maar dit zijn wat overeenkomsten die ik van anderen hoorde.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:14

santos schreef:
Hier wat dingetjes die ik ook van andere volbl eig. hoorde.
Zomers meestal rustig, s'winters vaak heet. 300% verkeersmak, maar vaak wel erg graag naar huis willen. Een proefje oefenen, beter van niet, na 3 keer kennen ze het uit hun hoofd en gaan voor je uit denken en het zelf invullen. Ook oefeningen in de les, na 2x herhalen, gaan ze de derde keer vanzelf vast, ook al wilde je wat anders. Geef je een vinger, nemen ze je hele hand.

Heeeel herkenbaar, terwijl de mijne "maar" 2/3 volbloed is.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:14

Ik heb zelf ook een Engels volbloedje..
De beschrijving die Santos geeft kloppen ook voor die van mij.. alleen in de zomer is ze giga heet.. hoe warmer het is hoe heter ze word Clown

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:17

die meeste volbloeds zijn heet, de meeste zijn ook gefokt voor rennen....

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:32

Ik ben zelf groot gebracht met engelse volbloeds, wij fokken ze ook zelf (voor de rennen), je hebt volbloeds die heel rustig zijn, laconiek, die alles aankunnen, maar er zijn er ook die erg heet zijn, die moeilijk dingen aanpakken maar dat heb je ook bij andere rassen.
Maar een ding is zeker, als ze je vertrouwen en er is die klik, dan heb je er een goud beestje aan want het karkter van de engelse volbloeds is geweldig.
Ik heb dus eigelijk meer ervaring met de engelse volbloeds welke worden uitgebracht in de koersen, er zijn ook genoeg volbloeds gefokt die nooit een renbaan hebben gezien, maar wat wel vast staat ongeacht het doeleinde van de volbloed, het zijn en blijven volbloeds.

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:00

ik heb ook nu sinds 2 weken een volbloedje dat paard is egt bomproof is ze op een nieuwe stal in een vreemde bak allemaal knallen en ze loopt gewoon door alleen inderdaad als het wat kouder is dan is ze heet en soms een beetje opdringerig maar ik zou niet meer zonder kunnen echt een super paard Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:58

"Geef je ze één vinger, dan nemen ze je hele hand"
Jah, typisch de mijne...

Mijn paard is moeilijk én heet. Is vooral in dit jaargetijde bijna onhandelbaar in de trainingen. Vanavond gaan we de strijd weer aan Tong uitsteken
Mijn paard fokt zich om alles op, ik hoef maar één verkeerde beweging met mijn been te geven en hij flipt.. Tja, echt eentje met gebruiksaanwijzing dus. Maar wanneer je hem hebt, zet hij zich ook voor de volle 100% in.
Dus wanneer je hem echt voor je gewonnen hebt, dan doet ie ook alles voor je. Wanneer ik de stal binnenkom begroet hij me áltijd met een hinnikje. Echt een gouden paardje!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:53

Over het algemeen zijn het wel de hetere paarden (er zijn overal uitzonderingen op). Ze zijn ook niet gefokt voor de gewone rijsport.

Ik rij met die van mij nu wel dressuur, nadat ze op de baan heeft gelopen. Het omscholen heeft meer tijd in beslag genomen dan het inrijden van een groene KWPNer. En ze kan in bepaalde omstandigheden weleens wat heet worden.
Maar nooit zo dat er niks meer mee valt te beginnen. Ze luistert altijd. En zij is ook altijd het paard dat mij het fijnste gevoel kan geven als ik dressuur rij. Ze denken fijn met je mee en reageren op de fijnste hulpen. Ik vind het ook hele dappere paarden.

cindy69

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:14

volbloeds zijn paarden met een sterk karakter om te overwinnen en zijn bovendien erg slim zegt dt niet genoeg!!!!
met een volbloed klikt het of niet en het paard zoekt jou uit, jij niet het paard.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:24

_SteR_ schreef:
"Geef je ze één vinger, dan nemen ze je hele hand"
Jah, typisch de mijne...

Mijn paard is moeilijk én heet. Is vooral in dit jaargetijde bijna onhandelbaar in de trainingen. Vanavond gaan we de strijd weer aan Tong uitsteken
Mijn paard fokt zich om alles op, ik hoef maar één verkeerde beweging met mijn been te geven en hij flipt.. Tja, echt eentje met gebruiksaanwijzing dus. Maar wanneer je hem hebt, zet hij zich ook voor de volle 100% in.
Dus wanneer je hem echt voor je gewonnen hebt, dan doet ie ook alles voor je. Wanneer ik de stal binnenkom begroet hij me áltijd met een hinnikje. Echt een gouden paardje!

Ook precies de mijne!!
en ook helemaal een gebruiksaanwijzing! Ze laat het je wel weten wanneer ze wat fout doet Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:43

ieder paard is anders. volbloeds zijn vlugger dan andere paarden waardoor ze vaak heet of druk lijken. een rustig drafje lijkt bij een volbloed al heel wat.

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:17

Ik heb een draver met erg veel volbloed erin.
Elke keer als ie wat vreemds ziet blaast hij zich helemaal op.
En ik was ook op zoek naar een leuk lief en afhankelijk paardje.
Maar ik moet zegen dat ik echt het aller meeste van hem geleerd heb.
En ik ook niet meer anders wil en als ik andere paarden zie die niet een beetje heet zijn dan vind ik het minder leuk.
Ik zou dus niet anders willen.

Maar een ding is zeker je moet een volbloed niet het harnas in jagen,dan heb je echt een probleem.
Ik heb mensen gezien die extra de zweep in zetten als het paard iets niet wil doen en dan kunnen ze die zweep gebruiken en hij doet toch niks.
(ik zelf rij trouwens zonder zweep,omdat hij toch goed voorwaarts is)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:29

uhmmm een draver is niet hetzelfde als een volbloed...in een draver zit wel volbloed, echter is dat zo ongeveer 100 jaar geleden overgegaan op kruising tussen dravers onderling en op die manier is dus een zuiver ras ontwikkeld...de harddraver.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:45

Mijn Volbloed merrie is inderdaad ook erg heet met rijden.
Zeker als je haar niet kent en je geeft te grote hulpen.
Dan raakt ze echt gestrest.
Het is een paard wat erg gevoelig en sensibel is maar bovenal goud eerlijk.
Doordat ik nu zwanger ben staat ze voor een half jaar bij een vriendin.
En die heeft er behoorlijk wat moeite mee gehad.
Op zich zitten alle knoppen erop want ik rijd er zelf M dressuur mee.
Maar om zo'n paard echt goed te kunnen trainen, moet je best wel wat in je mars hebben en over eindeloos geduld beschikken.
Mijn merrie loopt ook echt op vertrouwen, wat ik overigens super fijn vind.
Heb ook altijd heel graag een Volbloed gewild, en zou een stal vol van deze paarden willen hebben.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:19

Mijn volbloed kon heet zijn maar dat werd hij OF als ik hem zo maakte OF als hij ergens geen zin in had..

Verder was het een schat van een paard, helaas heb ik besloten hem te verkopen en staat hij nu in duitsland en wordt hij bitloos en boomloos gereden in de duitse bossen.. Ik mis hem nog steeds en als er ooit nog een ander paard in mn leven komt moet het zeker een jonge volbloed zijn..

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:06

tja.. ze staan bekend om hun temperament, maar netals bij een fjord of een haflinger, verschilt dat per karakter,

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:44

Ik heb ook een Engelse volbloed en hij is nu 6jaar.
In de zomer is hij echt zo mak als een lammetje en in de winter is hij wat pittiger.
Maarja longeer hem dan gewoon even voor het rijden en dan hij zijn ei kwijt.
Die van mij is wel errug makkelijk terijden.
Zelfs kinderen rijden er zo mee weg.
Buiten gaat het ook erg goed en dat vind hij ook superleuk.
Maar als hij weet dat hij op de terugweg is krijgt hij wel haast!!! Haha!

Het zijn wel paarden met een eigen karakter maar zodra ze je kennen doen ze alles voor je en gaan ze voor je door het vuur!!!! Haha!
En andersom ook natuurlijk!!!!!!! Haha!