dravertje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 12:19

ongeveer in januari was ik op zoek naar een jong donkerbruin paardje,ik ben toen ergens gaan kijken waar dus een donkerbruine 5 jarige merrie stond en ze was papierloos.
toch ben ik laten nagaan welke afkomst ze had via chipnummer, mijn merrie bleek dus een 3 jarige draver te zijn.
voor de moment heb ik het erg moeilijk met haar te rijden omdat ze zo snel is, maar voor de rest is ze doodbraaf.

ik hoop dat jullie me wat positieve moed kunnen inspreken,want kan het op sommige dagen niet aanvaarden dat ze een draver is,en dat iedereen een chique spring-dressuurpaard heeft Boos!

toch kan ik haar niet wegdoen omdat ik haar gewoon niet kan missen...

prompter

Berichten: 11501
Geregistreerd: 28-09-02

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:55

Ik heb twee hele chique dravers, ik heb niets aan spring-dressuurpaarden voor de sulky, dan zou ik pas uitgelachen worden als zo'n beest altijd als laatste binnen kwam Knipoog.

Misschien moet je eerst je eigen grondgedachte even aanpassen: een draver is een fantastisch, atletisch, intelligent paard, een ras om trots op te zijn. Kijk maar eens op dravers.nl, daar vind je een heleboel mensen die erg blij zijn met hun draver!

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:03

deborahke schreef:
ik hoop dat jullie me wat positieve moed kunnen inspreken,want kan het op sommige dagen niet aanvaarden dat ze een draver is,en dat iedereen een chique spring-dressuurpaard heeft


Maar vind je het wel reeel om van je draver te verwachten dat hij zich als een spring/dresuurpaard voordoet???

Als jij van je paard houdt en hem niet kan missen, dan accepteer je je paard zoals hij is inclusief zijn talenten en beperkingen.

Een draver zal in de regel nooit een top-dressuurpaard worden en een dressuurpaard zal nooit een top draver worden. Zo is het nu eenmaal. Kun je het echt niet aanvaarden, dan moet je je paard wegdoen en een paard kopen dat wel geschikt is voor hetgeen jij er mee wil. Simpel.

deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 15:06

neen, ik verwacht niet van haar dat ze een top dressuurpaard is

maar gewoon de gedachten van anderen ergeren mij, terwijl ik dat aleen maar denk want anderen denken er niets van..

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:54

gedachten van anderen moet je je niks van aantrekken, tenzij jij je daardoor aangesproken voelt... en dat is alleen als je het ergens met die gedachten eens bent... dus idd wat promptertje zegt. Als jij ergens in je achterhoofd toch liever een dressuur-springpaard had gewild, zou je je eens kunnen afvragen of dit wel het juiste paard is voor je en of het ook wel eerlijk is tov je paard.

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:03

Mackie schreef:
gedachten van anderen moet je je niks van aantrekken, tenzij jij je daardoor aangesproken voelt... en dat is alleen als je het ergens met die gedachten eens bent...


En dit is de waarheid als een Koe
Werk er dus eerst zelf aan om oké te zijn met het hebben van een draver. Als je hier fier op bent zul je je er niets van aantrekken van wat anderen er misschien van zullen vinden.
Ga inderdaad een kijkje nemen op Dravers.nl en/of op draverspraat.nl en stel je vragen daar.

Geloof me, als je dikke vriendinnen wordt met je merrie gaat ze door het vuur voor je en zul je versteld staan van wat ze in huis heeft! Cool Haha!

Succes!

shetlandlove

Berichten: 606
Geregistreerd: 07-06-05

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:56

Wijs gesproken woorden Haha!

Je moet je er echt niets van aantrekken dat mensen een dravre niks vinden, zolang jij je dravertje maar leuk vind Lachen

little_star
Berichten: 184
Geregistreerd: 04-01-06

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:57

een draver is toch gewoon super echt waar geweldig paard als je ze kent doen ze alles voor je

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:41

Citaat:
ik hoop dat jullie me wat positieve moed kunnen inspreken,want kan het op sommige dagen niet aanvaarden dat ze een draver is,en dat iedereen een chique spring-dressuurpaard heeft


Kennelijk heb jij je paardje gekocht, omdat je haar leuk vond en dan ga je nu achteraf lopen zeuren, omdat het een draver blijkt te zijn???
Beetje rare reactie, maar dat is mijn mening.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:47

deborahke schreef:

ik hoop dat jullie me wat positieve moed kunnen inspreken,want kan het op sommige dagen niet aanvaarden dat ze een draver is,en dat iedereen een chique spring-dressuurpaard heeft Boos!



Een draver zal misschien niet in de top dressuur en springen meelopen, maar dat is ook het geval bij veel dressuur/spring gefokte paarden. Slechts een enkeling heeft het in zich om verder te komen.

Dravers zijn ontzettend veelzijdige paarden, je kan ze voor alles gebruiken. Ik rijd met mijn draver nu redelijk succesvol dressuur en springwedstrijden. Hij kan prima mee komen, en springt een stuk beter dan sommige pony's in zijn categorie. Dus als je wedstrijden wilt rijden, hoef je echt geen super gefokt dressuur/springpaard te kopen, een Draver kan ook leuk lopen en springen ! Haha!


deborahke schreef:

maar gewoon de gedachten van anderen ergeren mij, terwijl ik dat aleen maar denk want anderen denken er niets van..


Ik heb met mijn kwpn merrie nog nooit complimentjes gekregen van mede-wedstrijd-rijders op wedstrijd. Terwijl ik met mijn Draver ruin al ontzettend leuke reacties heb gekregen. En niet dat soort dingen van: oh wat knap dat een draver dat kan. Nee, echt dingen van: Wat een leuke pony heb je.
Wees er maar trots op, je draver is NIETS minder dan alle dressuur/springpaarden van je vriendinnen.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 08:58

Gedachten van anderen hebben mij gemotiveerd om door te vechten, om te bewijzen dat er echt wel mogelijkheden liggen! En is dat gelukt? Ja, nou eigenlijk wel.
Ik ben anderhalf jaar bezig geweest om ons eerste winstpuntje te rijden in de dressuur zodat we konden gaan springen, iedereen zei dat gaat je toch niet lukken, gebruik dan mijn paardje dan mag je springen. Maar eigenwijze Nouk zei 'Nee, Splash en ik komen er wel' Haha! Iedereen verklaarde me voor gek, maar samen met Splash, mijn maatje mijn alles, ben ik door gaan vechten. En toen de langverwachte winstpunt er eindelijk was toen was ik onwijs blij. Al je doorzettingsvermogen wordt beloond, laat andere maar kletsen. Om een lang verhaal kort te maken we zijn L springen en L1 dressuur met winstpunten geworden. Helaas is ze toen afgekeurd, maar anders had er misschien nog wel meer ingezeten.

Ik denk dat je heel erg sterk in je schoenen moet staan, ik ben heel vaak huilend thuis gekomen, omdat ik naar mn hoofd kreeg dat een draver niet in de dressuur ring hoorde. Maar uiteindelijk was ik degene die lachte, die de rest het tegendeel bewees. Door alle rijke 'snobpony's' eruit te rijden, dat is een kick. Dat is gewoon echt heel erg leuk Haha! Maar daarvoor zul je een lange weg moeten bewandelen!
Daarnaast is Splash mijn grootste maatje, ookal staat ze nu 'alleen nog maar' in de wei en af en toe een ritje. Het blijft mijn kanjer. En ik ben trots op haar, hoe ze zich er altijd voor in gezet heeft, hoe moeilijk ze het ook vond! Het zijn paarden met een top karakter, maar blijf eerlijk tegen over jezelf en je paard Lachen

gekie
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-10-06

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:32

ik heb zelf ook een draver en inderdaad ze doet echt alles voor me.
veel mensen zeggen dat dravers heel moeilijk met aan de teugel lopen zijn maar dat is niet zo als ze het emmal doen (moet je natuurlijk wel veelgeduld voor hebben) lopen ze heel fijn je hebt dan niks meer in je handen.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:46

Idd liep Splash ook uiteindelijk wel vrij makkelijk aan de teugel, met heel veel geduld! Maar de gangen blijven vaak toch achter t.o.v. 'dressuurpaarden'

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:34

Ik vind het wel raar hoor. Wat Goof ook zei. Je koopt een paard waar je blij mee bent, blijkt het een ander ras te zijn, of beter gezegd: blijkt het een ras te zijn, moet je moed ingesproken worden?

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:44

Ik heb meerdere dravers gehad en het waren stuk voor stuk geweldige paarden. De meeste mensen die mijn dravers zagen lopen wilden niet geloven dat het dravers waren want...... Maar die is mooi, of......Ja maar dit paard loopt goed. mensen hebben gewoon een heel verwrongen beeld bij de naam draver terwijl het een geweldig en veelzijdig ras is.