Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 09:16

Hoi,

Sinds 8 september ben ik de eigenaar van mij lieve paardtje Cinquenta..

De ex-eigenaar vertelde mij dat ze een Engels Volbloed is, maar heb helaas helemaal geen papieren of iets dergelijks.. Alleen een paspoort.

Weten jullie misschien of ze een echte volbloed is of misschien herken je der wel?

Lijkt me leuk om iets te horen !

[img] http://sjanetje.hyves.nl/fotos/33194142/0/6iZH/

[/img] http://sjanetje.hyves.nl/fotos/33194143/0/e5v5/

[img] http://sjanetje.hyves.nl/fotos/29296688/0/j25M/

Groetjes
Jeannette

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:14

In het paspoort kun je toch ook zien welk ras het is en wie de ouders zijn?

Bij een volbloed krijg je nooit stamboekpapieren, dus dat is zeker niet vreemd.

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:33

Helaas staat het niet in het paspoort Boos!

Bedankt voor je reactie

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:39

een paspoort heeft niets te maken met de bloedlijnen en dergelijke.een paspoort heeft alleen te maken met de chipregistratie,en als je paard paieren heeft worden de bloedlijnen in het paspoort ook vermeld omdat dit belangrijk is voor de omschrijving etc van het paard.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:41

ow,en om even op de vraag in te gaan van de ts:het zou kunnen,maar ja,zonder afstammingspapieren blijft het altijd gissen.
ik ben momenteel ook bezig om de afkomst van mijn paardje te achterhalen,dus misschien kun je via de oude eigenaar de fokker opsporen?miss staat dit wel in het paspoort.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:42

Kan hij niet bedoeld hebben volbloed draver? Die worden ook vaak als Volbloed verkocht......................... dit type lijkt er wel op.

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:50

timilon schreef:
een paspoort heeft niets te maken met de bloedlijnen en dergelijke.een paspoort heeft alleen te maken met de chipregistratie,en als je paard paieren heeft worden de bloedlijnen in het paspoort ook vermeld omdat dit belangrijk is voor de omschrijving etc van het paard.


Een paspoort vermeldt ook beide ouders en geeft aan in welk stamboek het paard ingeschreven is.
Normaal staat altijd op de eerste pagina, onder de naam van het paard, ook de naam van vader en moeder. De stamboom is normaal niet verder gespecificeerd bij de volbloeds.
Uit welk land komt het paspoort?

Kun je het scannen?

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 17:58

De oud eigenaar weet niets meer van de man waar zei het paard heeft gekocht..

Paspoort komt uit Nederland..

Ga ff kijken naar foto's van volbloed dravers...

thx voor de berichten

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:05

Hoi SaintAissa:

Ik wist helemaal niet dat Volbloeds vaak zonder stamboekpapieren verkocht worden. Ben wel benieuwd waarom dit is?

Ik heb ook een Engels volbloed, maar heb er gewoon stamboekpapieren bij gehad en de chip klopte ook met alle gegevens.
Ook weet ik wie haar moeder en vader zijn, alles is verder vermeld.

Groetjes

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 18:13

Mijn paardtje heeft wel een een huidjte echt heel zacht en mensen zeggen lijkt net een fluweel vachtje...

Met galop en andere oefeningen heeft ze allemaal geen moeite, misschien is ze nooit als renpaard gebruikt...

Water _ Olivia: rijd je dressuur met je paard of meer recreatie ?

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:37

Water_Olivia schreef:
Hoi SaintAissa:

Ik wist helemaal niet dat Volbloeds vaak zonder stamboekpapieren verkocht worden. Ben wel benieuwd waarom dit is?

Ik heb ook een Engels volbloed, maar heb er gewoon stamboekpapieren bij gehad en de chip klopte ook met alle gegevens.
Ook weet ik wie haar moeder en vader zijn, alles is verder vermeld.

Groetjes


Mogelijk heb je het over het bewijs van inschrijving van de NDR.
De NDR geeft idd een "groene" kaart af, als zijnde bewijs van inschrijving.

De reden dat er geen officiƫle stamboekpapieren zijn, is dat er geen stamboek is.
Althans... voor de volbloeds is de jockeyclub van het betreffende land, ook het stamboek.

Als je in Engeland een volbloed koopt, zul je nooit iets van papieren zien.
De Engelse jockeyclub stuurt een fax naar de jockeyclub van het bestemmingsland en that's it.

Daarom staat er bij een volbloed wel altijd vader en moeder in het paspoort...

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:40

SaintAissa schreef:
timilon schreef:
een paspoort heeft niets te maken met de bloedlijnen en dergelijke.een paspoort heeft alleen te maken met de chipregistratie,en als je paard paieren heeft worden de bloedlijnen in het paspoort ook vermeld omdat dit belangrijk is voor de omschrijving etc van het paard.


Een paspoort vermeldt ook beide ouders en geeft aan in welk stamboek het paard ingeschreven is.
Normaal staat altijd op de eerste pagina, onder de naam van het paard, ook de naam van vader en moeder. De stamboom is normaal niet verder gespecificeerd bij de volbloeds.
Uit welk land komt het paspoort?

Kun je het scannen?


moeten de ouders wel bekend zijn...dat bedoel ik ermee te zeggen.het paspoort is in eerste instantie voor het identificeren van een paard dmv de transponder.

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 08:24

Een transponder is in het buitenland pas sinds 1-1-2006 verplicht.
Ook daarvoor moest je natuurlijk wel al een paspoort hebben, ter identificatie.

Jeanette, door wie is het paspoort afgegeven? Door de NDR?
Ik kan haar namelijk niet terugvinden in de database van de NDR.

Omdat jouw volbloed nooit gekoerst heeft, zou het dus wel kunnen dat zij onbekende ouders heeft, of misschien zelfs niet 100% volbloed is.

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 11:21

Paspoort is afgeven door de KHNS in het jaar 1998..

Denk ook dat ze niet heeft gekoerst, omdat ze eigenlijk aardig goed dressuur loopt.. met draven is ze ook erg mooie gangen en zuiver. Galop is haar beste gang, en meestal is dat niet zo goed als ze gekoerst hebben toch?

Volgend jaar wordt ze gedekt, daarom wou ik wat meer van de afstamming weten..

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:56

Hoi sjanetje:

Ik rijd dressuur, recreatie en af en toe spring ik met haar.

Mijn volbloed heeft van haar 2e tot haar 10e jaar op de renbaan gestaan en ik denk dat ze 6 of 7 jaar op de renbaan heeft gelopen.
Maar daar merk ik gelukkig weinig van, voor de spieropbouw hebben ze namelijk veel dressuur met haar gereden en ook af en toe gesprongen.

Voor de recreatie is ze echt het ideale paard, wordt nergens ''koud of warm'' van en is heel cool in het hoofd.

Ik merk pas dat ze op de renbaan heeft gelopen, als we op een groot grasveld komen en ik haar laat gaan, dan komt het renpaard in haar naar boven en gaat ze heel hard.

Groetjes

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:01

@ SaintAissa:

Bedankt voor de informatie, zo komt ik steeds weer wat meer te weten Lachen

Groetjes

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 14:14

Water_Olivia schreef:
Hoi sjanetje:

Ik rijd dressuur, recreatie en af en toe spring ik met haar.

Mijn volbloed heeft van haar 2e tot haar 10e jaar op de renbaan gestaan en ik denk dat ze 6 of 7 jaar op de renbaan heeft gelopen.
Maar daar merk ik gelukkig weinig van, voor de spieropbouw hebben ze namelijk veel dressuur met haar gereden en ook af en toe gesprongen.

Voor de recreatie is ze echt het ideale paard, wordt nergens ''koud of warm'' van en is heel cool in het hoofd.

Ik merk pas dat ze op de renbaan heeft gelopen, als we op een groot grasveld komen en ik haar laat gaan, dan komt het renpaard in haar naar boven en gaat ze heel hard.

Groetjes


Hoi,

Leuk om te weten wat jij met je volbloed doet..

Ik heb cinquenta bijna 3 maanden, en leer haar steeds beter kennen..
Het rijden vindt ze harstikke leuk en ga volgend jaar een startkaar aanvragen en kijken hoe dat gaat..

Ze wordt langzaam aan wat voller en krijg meer spieren, ze werd bij de andere eigenaar misschien 1 of 2 keer per week gereden de rest had ze daar een lui leventje..

Groetjes

gekie
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:51

ik weet het niet maar het is wel een mooi beesje:)
veel pl;ezier er mee

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:22

Dankjuhh !!!

volbloed6

Berichten: 151
Geregistreerd: 17-08-06

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:41

Ik heb 2 jaar lang een engelse volbloed gehad van 172 hoog. Maar die leek totaal niet op dit paard. Hoofd: edel, met een recht profiel.

Het Lichaam van mijn volbloed was altijd krachtig en gespierd. De hals is trots gebogen, veel schoft en een korte, stevige rug. Ook de achterhand is gespierd en kan afhangend of plat zijn. Het beenwerk is droog en ronduit uitmuntend. De huid is dun met duidelijk aderwerk en een dunne, zijdeachtige beharing.
Door zijn bouw heeft de Engelse volbloed een lange stap, een lange, vlakke draf en een geweldig galoppeer en springvermogen. Engelse volbloeds zijn bijzonder snel.
Volbloeds kunnen een moeilijk temperament hebben. Ze zijn snel van reactie en reageren vaak scherp op prikkels van buiten. Ze kunnen het beste worden bereden door ervaren ruiters. Mijn paard was ontzettend zenuwachtig altijd, totdat ik bijn Antoine (de bodt) terecht kwam. Paard loopt nu in L dressuur met zijn huidige ruiter terwijl we met niks zijn begonnen. Constant angst en wild. Nu is het een prima dressuurpaard.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik moet wel zeggen dat het hoofd van jouw paard niet overeenkomt met mijn 100% zuivere volbloed

Heidi7
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Emmer Compascuum

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:47

Tja ik heb diverse Engels volbloeds gereden. Maar eerlijk gezegd denk ik nie tdat dit een zuiver Engels volbloed is. Die zijn meer gedrongen en fijner. Zeker in het hoofd. Misschien is een van d ouders volbloed?
Is het geen Frans volbloed?
Dan zou het inderdaad een draver kunnen zijn.
Als ze zo lang op de renbaan heeft gelopen dan moeten ze haar kennen hoor.
Is namelijk klein wereldje.

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Is Dit Een Engels Volbloed ? Graag Info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 13:06

volbloed6 schreef:
Ik heb 2 jaar lang een engelse volbloed gehad van 172 hoog. Maar die leek totaal niet op dit paard. Hoofd: edel, met een recht profiel.

Het Lichaam van mijn volbloed was altijd krachtig en gespierd. De hals is trots gebogen, veel schoft en een korte, stevige rug. Ook de achterhand is gespierd en kan afhangend of plat zijn. Het beenwerk is droog en ronduit uitmuntend. De huid is dun met duidelijk aderwerk en een dunne, zijdeachtige beharing.
Door zijn bouw heeft de Engelse volbloed een lange stap, een lange, vlakke draf en een geweldig galoppeer en springvermogen. Engelse volbloeds zijn bijzonder snel.
Volbloeds kunnen een moeilijk temperament hebben. Ze zijn snel van reactie en reageren vaak scherp op prikkels van buiten. Ze kunnen het beste worden bereden door ervaren ruiters. Mijn paard was ontzettend zenuwachtig altijd, totdat ik bijn Antoine (de bodt) terecht kwam. Paard loopt nu in L dressuur met zijn huidige ruiter terwijl we met niks zijn begonnen. Constant angst en wild. Nu is het een prima dressuurpaard.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik moet wel zeggen dat het hoofd van jouw paard niet overeenkomt met mijn 100% zuivere volbloed


Denk dat mij paard wel iets van volbloed in zijn bloed heeft... Maar misschien is gekruisd met een ander ras.. Wat het ras precies zal zijn, tja daar kom ik misschien nooit achter.. Maar ze heeft ook een erg hoge schoft, en haar vacht is heel dun.. Misschien is ze wel een dravertje...

Bedankt voor je info!