prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:17

Heej,

Ik vroeg me af hoe duur een renpaard kost? En dan bedoel ik eentje in Nederland. Arabieren zijn zoieso als duur, dus zal wel heel duur zijn dan Schijnheilig

Alvast bedankt!

xx Kim

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 13:27

niemand?

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:42

ligt eraan of je er nog mee wil koersen, de leeftijd, prestaties en afstamming....

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 13:55

ja dat snap ik Lachen , bijvoorbeeld: Je wilt er mee koersen( natuurlijk Schijnheilig ) hij is.. 5 jaar, en wint best vaak. Hoeduur zou hij dan ongeveer zijn?
xx Kim

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:16

Is nog niks over te zeggen.
Ligt eraan waar hij wint, tegen welke paarden, wat zijn afstamming is.

Een beetje leuk koerspaard voor Nederland koop je voor een 3000 euro, maar dat is natuurlijk geen topper.

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 00:33

ok, bedankt Lachen ! Nou dat valt me eigenlijk reuze mee Haha! ! Ja, dat zal wel geen topper zijn, ik bedoel als je een goed dressuur paard wilt die zijn ook veel duurder, maar dan is een eigen renpaardje echt mogelijk, ook als je niet steenrijk bent Pling !
Tja die afstamming heb ik weinig verstand van, maar als het paard gewoon heel goed is maakt het toch niet uit als zn afstamming niet zo super is? Ik bedoel, dat kan toch Lachen ?
xx Kim

JIDO
Berichten: 363
Geregistreerd: 05-03-06

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:57

afstamming zegt niet altijd wat maar over het algemeen wel, wij hadden ooit een jaarling gekocht in engeland op de veiling voor echt een heleboel centjes, zijn volle broer had meerdere hele grote koersen gewonnen in engeland dus wij dachten misshien hebben we nu echt een goeie ?!?! nou niets bleek minder waar het was een draak van een paard echt waar, wij hebben hem laten castereren nog een jaartje gewacht, nou ik kan je vertellen wij hebben hem maar gehouden als RIJPAARD want daar was het een super paard voor, dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar bloedlijnen kan in de rensport toch wel delegelijk bepalend voor de prijs van een paard zijn, neem een dekhengst met een goede staat van verdiensten heeft en die ook echt veel en wereldwijd heeft gewonnen, zo'n dekking kost een hoop geld, dit kan in de tonnen lopen !! maar de moederlijn is ook heel bepalend, heeft zij al meerdere winnaars gebracht enz enz. het is zo moeilijk om het allemaal zo op te schrijven, er is namelijk nog zo veel meer over te vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt.
maar idd je kan een leuk renpaard kopen voor niet al te veel geld zowel een jaarling tot koersklaar paard

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: prijs arabier/engels volbloed in de rensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 12:26

Haha wat een verhaal, maar das ook pech, dan geef je zoveel geld aan een paardje uit met een goede afstamming, is het niks! Bedankt voor je antwoord Lachen !
xxx