vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:47


Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:52

De útstjoerings fan de hynstekoersen op
de drafbaan fan Wolvegea by stjoerder
SBS6 begjinne yn septimber. Dat seit
direkteur Wiebe Hofstra fan de Drafbaan
yn Wolvegea. It is de bedoeling dat de
koersen yn Wolvegea alle sneontejûnen
rjochtstreeks te folgjen binne by SBS6.

It publyk kin fia ynternet en mobile
telefoan jild ynsette. Hofstra hopet
dat de draf -en rensport sa wer
populêrder wurde sille.

vertaling:

de uitzending van de paardenkoersen (of drafkoersen) op de drafbaan van Wolvega op de zender sbs6 beginnen in September.
het is de bedoeling dat de koersen in Wolvega alle zaterdagavonden rechtstreeks te volgen zijn bij sbs6.
het puibliek kan via internet en mobile telefoon geld inzetten.Hofstra hoopt dat de draf en ren sport zo weer populairder zal worden.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:05

Goed nieuws! kan m'n moeder ook mooi koers kijken :p

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:02

Beter!!

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:51

Slechterr !! Huilen
Worden er binnekort NOG méér paarden afgedankt die niet gepast zijn voor de ren en drafsport ,
( ik heb namelijk pas een draver gered vn de slager .. Huilen )

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:11

CaroR schreef:
Slechterr !! Huilen
Worden er binnekort NOG méér paarden afgedankt die niet gepast zijn voor de ren en drafsport ,
( ik heb namelijk pas een draver gered vn de slager .. Huilen )


Wat is DAT nu weer voor onzin??? Boos! Sorry hoor, maar als een paard niet goed genoeg is voor de sport, dan probeert men meestal eerst een goed tehuis te zoeken voor ze. Het feit dat de drafsport uitgezonden gaat worden op TV is juist alleen maar goed voor de sport, daarvan zullen er niet NOG meer paarden afgedankt worden, maar juist minder... Als je er geen verstand van hebt, moet je geen rare opmerkingen maken...

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:15

CaroR schreef:
Slechterr !! Huilen
Worden er binnekort NOG méér paarden afgedankt die niet gepast zijn voor de ren en drafsport ,
( ik heb namelijk pas een draver gered vn de slager .. Huilen )


Leg uit? Slaat echt nergens op..

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:29

ik snap em ook niet helemaal Verward

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:24

ach, mensen die niet weten waar ze het over hebben, omdat ze er geen verstand van hebben, kramen nogal graag onzin uit.

Dit is echt goed voor de sport! Misschien dat het zo weer een beetje uit het slop kan komen, meer mensen enthousiast, omzetten omhoog, prijzengelden omhoog, meer mensen die een draver willen hebben.... Nederland, here we come!

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:05

Uhuumm ik weet goed genoeg waarover ik praat! [ Uitleg ]
Als de sport weer populairder wordt dan worden er zowiezo meer dravers gefokt , en 1 op 10 dravers zijn goed genoeg voor echt te koersen en de rest wordt met een trauma naar een ' goed tehuis ' gestuurd ofwel naar de slachterij , omdat ze ze toch niet verkocht krijgen , nja , voor de mensen die er geld op inzetten ten koste van die paarden die daar zitten te lopen voor hun leven ... Daarom ist slechter!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:07

Heus niet alle uitgedraafde dravers gaan naar de slacht hoor. Een hele hoop start een tweede carriëre als recreatie- of wedstrijdpaard.

Fijn dat SBS6 de koersen uit gaat zenden.

prompter

Berichten: 11134
Geregistreerd: 28-09-02

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:46

CaroR schreef:
Uhuumm ik weet goed genoeg waarover ik praat! [ Uitleg ]
Als de sport weer populairder wordt dan worden er zowiezo meer dravers gefokt , en 1 op 10 dravers zijn goed genoeg voor echt te koersen en de rest wordt met een trauma naar een ' goed tehuis ' gestuurd ofwel naar de slachterij , omdat ze ze toch niet verkocht krijgen , nja , voor de mensen die er geld op inzetten ten koste van die paarden die daar zitten te lopen voor hun leven ... Daarom ist slechter!


Hoe kom je aan dat cijfer van 1 op 10? En hoe kom je aan de informatie dat ze allemaal een trauma zouden hebben?

On topic: wat een mooie reclame, de koersen op TV Lachen. Drafsport zit duidelijk in de lift, dit is een mooie aanvulling. Jammer dat er ook niet af en toe een ren uitgezonden wordt, maar ja, die zijn er nou eenmaal niet het hele jaar.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:47

CaroR schreef:
Uhuumm ik weet goed genoeg waarover ik praat! [ Uitleg ]
Als de sport weer populairder wordt dan worden er zowiezo meer dravers gefokt , en 1 op 10 dravers zijn goed genoeg voor echt te koersen en de rest wordt met een trauma naar een ' goed tehuis ' gestuurd ofwel naar de slachterij , omdat ze ze toch niet verkocht krijgen , nja , voor de mensen die er geld op inzetten ten koste van die paarden die daar zitten te lopen voor hun leven ... Daarom ist slechter!


Sorry, maar hieruit blijkt niet echt dat je weet waar je over praat. Echt wel meer als 1 op de 10 dravers is goed genoeg om te koersen. Anders zouden we in Nederland wel erg veel dravers fokken, en dat is nu ook weer niet zo. Bovendien lijkt mij juist dat als SBS6 koersen gaat uitzenden, en het slaat aan, er alleen maar meer startmogelijkheden komen, en dus de mindere paarden ook meer kans krijgen, aangezien de goede paarden in koersen met hogere winsom terecht komen. Ik ben echt heel benieuwd waar je die cijfers vandaan haalt van 1 op 10 dravers....

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:32

Goed te lezen dat SBS vanaf september koersen van Wolvega gaat uitzenden. Ben benieuwd naar de precieze programma opzet en hoop dat het een groot succes wordt.

Dat de drafsport duidelijk in de lift zit valt in mijn ogen helaas nog een beetje tegen. Maar wel goed te zien dat er veel kleine en grote projecten opgezet worden om de situatie te verbeteren. Heb er het volste vertrouwen in dat dit TV project een grote positieve impuls aan de draf- en rensport in Nederland zal geven.

Van de dravers die in Nederland geboren worden komt iets meer dan 50 % in de baan en ik weet 100% zeker dat je zeker niet weet waarover je praat CaroR. Van de dravers die niet goed genoeg of te oud zijn om te koersen en dravers die nooit de baan gehaald hebben krijgen er velen een 2e leven als recreatiepaard. Kijk bijvoorbeeld een op www.dravers.nl. De dravers die in training staan worden bij de meeste trainers super verzorgd. Zowel de toppers als de dravers die op een lager niveau koersen. Zoals Peetje zegt zullen er bij groot succes zeker meer startmogelijkheden komen voor de iets minder snelle dravers wat alleen maar positief is.

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:45

CaroR had net haar pennyboekje uit.... Knipoog

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:46

Equinecoach schreef:
CaroR had net haar pennyboekje uit.... Knipoog


Hoe kom je daar nou bij ? Doei, doei

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:25

CaroR schreef:
Slechterr !! Huilen
Worden er binnekort NOG méér paarden afgedankt die niet gepast zijn voor de ren en drafsport ,
( ik heb namelijk pas een draver gered vn de slager .. Huilen )


Hoe ik daar bij kom??? Nou ik lees hier een aardig staaltje melodrama die normaal in pennys te lezen is, daarom..

Maar fantastisch dat JIJ er één gered heb!! Een lintje!! Maar als je nou bij de deur van het slachthuis blijft staan kun je ook afgedankte spring-dressuur-recreatie en tuigpaarden redden!!!

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:02

Equinecoach schreef:
CaroR schreef:
Slechterr !! Huilen
Worden er binnekort NOG méér paarden afgedankt die niet gepast zijn voor de ren en drafsport ,
( ik heb namelijk pas een draver gered vn de slager .. Huilen )


Hoe ik daar bij kom??? Nou ik lees hier een aardig staaltje melodrama die normaal in pennys te lezen is, daarom..

Maar fantastisch dat JIJ er één gered heb!! Een lintje!! Maar als je nou bij de deur van het slachthuis blijft staan kun je ook afgedankte spring-dressuur-recreatie en tuigpaarden redden!!!



geheelllllllllll mee eens

maar even he mischien ben ik wat blond haha warneer word het nou uitgezonden????

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:07

Pas per 1 september, Mirella... Haha! Kan niet wachten tot het zover is, en dan hopelijk precies een koers waarin mijn Uschkim voorbij komt razen over SBS6!! Haha!

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:35

inderdaad ik kan ook echt niet wachten om al die nederlandse toppers te zien lopen ben zo benieuwt kan nu al duitse koeren zien en dan ook nog nederlandse nou het feest kan niet op Haha!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:48

wat onwijs gaaf.
dan wil ik dat dus echt gaan volgen wou al heel graag kabel maar als het op sbs 6 uitgezonden wordt hoeft dat dus niet..

maar vind het toch leuker om echt heen te gaan maar dat kan niet altijd vind het echt een goede actie en hoop dat mensen wat positiefer worden over de drafwereld en alles.
heel veel paarden komen gewoon goed terrecht als recreatie paard..

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:11

Kijk, dat is nog is goed nieuws, Leuk om dat op TV te zien...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:51

Misschien dat dan juist ook mensen als CaroR Hun mening over onze mooie sport eens kunnen herzien als ze wat meer van de feiten ipv fabeltjes op de hoogte zijn

bonbonz

Berichten: 12
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Haarlem

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:51

top!

ik heb vorige week een draver gekocht die niet snel genoeg is!
deze mensen hebben heel erg lang naar een goed tehuis gezocht en ik ben al vanaf half feb. met ze bezig over het paard en ze hebben besloten dat ik hem een goed tehuis mocht geven Knipoog
en ik moet eerlijk zijn ik heb nog nooit zulke "gewone" paarden mensen ontmoet ik was ook nooit fan van de drafbaan en dacht ook ooooooooooooh wat sneu maar nu ik me er een beetje in heb verdiept (nou ja mn neus om de hoek heb gestoken)
ben ik erg blij dat ik nu een draver heb en ik ga ook zeker kijken op sbs!
ik hoop ook dat ned net als ik er zeer positief over gaan denken!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: vanaf september draf wedstrijden op sbs6 zie link

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:46

ja, ik weet het, ik haal een oud topic omhoog, maar zendt sbs de koersen nu al uit?