Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:02

Haai !
Ik was wel benieuwd naar wat jullie je draver voeren als hij/zij niet meer op de baan loopt, maar je hem/haar gewoon als sport/recreatie paardje gebruikt.
Mijn dravertje ziet er goed uit vind ik zelf, maar de ribben zijn zeer goed te voelen, en zelfs een beetje te zien als je goed kijkt.
Hij krijgt de hele dag door goed hooi, 1 schep biks per dag verdeeld over 2 keer. En sinds deze week een handje muesli per keer. Als hij gewerkt heeft, krijgt hij nog ongeveer een halve schep biks extra.
Wat voeren jullie je Draver ?

bonbonz

Berichten: 12
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:05

Hoi Hoi

ik heb ook een dravertje gekocht!
en hij kreeg bij zn vorige eigenaar 3 scheppen biks (onderhouds brok) en een plak hooi per dag!
we gaf ze hem elke dag beweging (natuurlijk)

maar morgen staat hij pas bij mij op stal en ik denk dat ik dit een beetje ga omgooien

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:29

Oja, vergeten te zeggen: ik rijd niet elke dag, maar zo vaak mogelijk. Verder staat Dancer 24/7 in het (kale) weiland

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:57

Die van ons staan nog dag en nacht in het weiland, krijgen verder weinig bij behalve af en toe onderhoudsbrok. Ik heb alleen problemen om ze dunner te krijgen, nooit om ze dikker te krijgen. Gewoon zoveel mogelijk het weiland in zou ik zeggen.

nikita73
Berichten: 841
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:42

Ik heb nu 9 maanden ook een draver. Ze staat nu 24 uur per dag in de wei. Het enigste dat ze krijgt is gras en af en toe een lekker appeltje. Ze mag geloof ik zelfs wel afvallen. ha,ha

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:29

Mondy krijgt 2 x per dag biks... staat de hele dag buiten en snachts binnen (in de zomer andersom) hij krijgt flink wat hooi en drie keer in de week geef ik m slobber Lachen

_Karolien

Berichten: 147
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: Oosteeklo (België)

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:06

mijne momenteel onbeperkt hooi (wegens kaal weiland), 's morgens (hopelijk) toch een schepje basismengeling van de pensionhouder, 's avonds ga ik zelf langs en rkijgen ze +/- 3/4 emmer, bestaande uit: 1.5 à 2 scheppen brokken (voor sport-en recreatiepaarden volgens de instructies), een schep luzernekorrels, een schep of twee basismengeling, wat biotine, algen, lijnzaadolie erover, en wortel/appel/banaan of wat ik nog liggen heb erdoor...
Lijkt veel als ik vergelijk met de rest hier, maar ze hebben dan ook nog wat in te halen :s

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:54

Gossie staat op een arm land, overdag zomers en krijgt dan voor de vorm 2 handjes bix (onderhouds)smorgens en savonds en wel gewoon hooi 2 keer per dag erbij en 2 appels per voeren. Dit omdat hij weer opnieuw opgebouwd moet worden en niet veel mag bewegen wegens slechte benen. Hij is ook te dik en valt erg moeilijk af..hij heeft zoizo erge aanleg om modder te worden Knipoog
s'Winters krijgt hij max 1/5 bix smorgens en s'avonds ook een max 1/5 bix, onderhoudsbrok met penen en hooi 3 maal per dag.
Toen hij nog wel dagelijks reed kreeg hij ook vrij weinig, bijna een hele schep smorgens en s'avonds ook weer en 3 maal daags hooi en penen. Ik geef hem af en toe wat slobber of mix erbij voor de lekkerigheid..

jessy1989

Berichten: 304
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: deinum (friesland)

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:59

in de zomer 24/7 op het land en als ze gewerkt heeft altijd 1.5 kg muesli soms 2 kg hangt er vanaf.
in de winter 5 keer per dag kuil 1 kg brok van pension houder en 2 kg van mij (in de winter wordt ze altijd heel mager.
(ik haast nooit de zelfde brokken soms meng ik haver met basis en soms muesli met 5 granen mix)

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:01

24/7 gras of hooi (of beide), dat altijd, nu heeft ze een veulen en krijgt ze 1 schep granenmiks met een vitamine korreltje erdoor, 2 volgestampte scheppen lucerne en nog wel eens wat appeltjes ofzo.
Anders krijgt ze in de zomer meestal alleen gras, met af en toe een vitamine/mineralen brokje (en altijd een liksteen Knipoog ).
En in de winter kreeg ze eerder 1 schep lucerne en max. 1 schep brok/muesli naast 24/7 hooi en elke dag worteltjes.
(verder nog wel eens wat kruiden of een scheut zonnebloem olie)

Jimster

Berichten: 138
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:06

Mijn draver krijgt overdag als hij buiten staat hooi of gras. En sochtends en savonds een schep onderhoudsbrok en een klein beetje musli erdoor. Hij kan wel de hele dag door eten. Hij ziet er op dit moment prima uit. Ik rij elke dag.

Boyzone

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Houten

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:28

Ik heb een draver x kwpn en die krijgt per dag 2 kilo basisbrok van Havens, 3/4 kg musli van Pavo en 4 x per dag veel kuilvoer. Moet er wel bij vertellen dat we hard aan het trainen zijn, maar hij ziet er goed uit.

bonbonz

Berichten: 12
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:11

Nou mijne krijgt op dit moment 2 scheppen onderhoudsbrok en 3 keer per dag kuil en hij ziet er al wat beter uit en ik zet hem tussen door wel eens op het land en dan eet hij voor zn leven Knipoog

manonutjuh

Berichten: 3024
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:05

Die van mij krijgt 2x 2 plakken kuilgras, staat met goed weer de hele dag op de wei. 2x per dag 1/2schep equisanum muslie/voer. Na het rijden krijgt ze 1/2 tot 1 schep equisanum voer en 1schep maismeel, handje lijnzaad, aangemaakt met water. Met slecht weer staan ze in de bak en eten ze hooi.
Ze blijft toch wat aan de magere kant maar zag er niet slecht uit volgens de veearts

Animal_ABC

Berichten: 1343
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Zoersel (BE)

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:07

Mijn merrie staat zomer en winter op de wei, dus gras, in de winter extra hooi, of voordroog.
In de zomer krijgt ze brood bij en soms wortelen, 's winters 2 scheppen mengeling en wortelen.
En ze ziet er goed uit! Vork

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:38

Mijn merrie staat op 2 keer 1/4 pavo conditie extra.En savonds een plak hooi.Smiddags krijgt ze van mij 1 schep lucerne.Wanneer ze gewerkt heeft (Rijden/longeren) krijgt ze nog een halve kilo pavo kruidenmelagne met lijnzaadolie,zeewier,appelazijn en een vitaminensuplement van pavo. Ze doet het erg goed hier op Ja. Rij meestal vier keer in de week en 2 keer longeren...Oh en ze staat van zes uur sochtends tot 11/12 ongeveer op de wei .

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:33

pavo condition extra en pavo melange tussen de middag appels en wortel.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:25

Nature's best van Pavo, oud brood, in de winter ook penen erbij en voor de rest veel hooi. Doet ie het prima op!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 22:37

Wat is Nature's Best precies voor voer ?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:58

Smorgens een halve schep sportbrok van Pavo (dat voeren ze bij ons op stal..) en kuil. Om een uur of 11gaat ze op de wei, in de namiddag komt ze binnen, en krijgt nogmaals sportbrok, en kuil.
Verder krijgt ze van mij nog een schepje muesli (Havens) met een lepeltje Pavo E'lyte.

Rupsje schreef:
Wat is Nature's Best precies voor voer ?
Dat is een hele smakelijke muesli zonder haver, met een laag eiwit gehalte. Zie voor info op www.pavo.nl Haha!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:24

Juist ja, zonder haver en ook zonder suiker meende ik. Nanza vindt het heel goed te eten, en bovendien is het voor mijn eigen veiligheid niet zo best om hem haver te geven, stuitergevaar. Nagelbijten / Gniffelen

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:26

Sjors krijg Subli basisbrok en in de winter krijgt hij er ook muesli bij.

Anoniem

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:28

Die van mij krijgt nog subli basisbrok maar ga over stappen op andere brokken. Speciale draversbrok en muslie beide van havens.

Maar nu is Cloud al iets maar aan het opbouwen van recreatie-draver naar sportdraver....

crownjumper
Berichten: 169
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:41

Mijn draver krijgt GARVO FYTO GOLD zonder haver omdat het een grove structuur heeft en dus beter moet kijken.
Verder appels en wortelen en hij staat van 6 's morgens tot 7 uur 's avonds in de wei en onbeperkt hooi.
En hij kan alles eten zonder veel aan te komen.
Nee hoor ik ben niet jaloers Lachen

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Wat voeren jullie je recreatie-draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:26

Rex krijgt per dag (in 2 voerbeurten) 1 schep (800g) Havens Reform Kruidenmuesli, 1 schep lucerne (zodat ze beter moeten kauwen), 200g Subli EM (40% ofzo vet), wat extra vitaminebrokjes van Pavo, en een paar wortels. Verder 24/7 hooi en weidegang (staat altijd nog wel wat gras op).
Na het trainen (3 keer per week) krijgt hij 1/2 tot 3/4 schep Cavalor Endurix.