voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 18:36

ik heb een vraagje over dravers.

op het land bij ons staat nu sins 5 dagen een draver ruin van 4 jaar. hij deed mee aan korte baan draverijen maar kon het tempo niet aan. hij had geen conditie genoeg, en is dus verkocht aan een kennis van mij, die hem ook wil door verkopen mogenlijk aan mij.

nu staat hij te koop en ik vind hem echt super leuk!! hij is super aanhankelijk en heel erg lief, gewoon weg geweldig. ik verzorg hem nu 4 dagen (ik ben 19 niet dat je denkt dat ik een penny ben). alles gaat goed. heb zelfs al geoefend met gewicht op zijn rug en een lichte ruiter dragen gaat ook al goed.

ik heb een vriendin die ook een draver had, precies met het zelfde verhaal als ik nu. maar die draver staat nu al 2 jaar in een bejaarde tehuis en is nu 8 jaar, dit is gekomen door dat ze zo vroeg beginnen met trainen zijn rug was versleten en zijn heupen niet door waren gegroeit en dus zwak waren. klopt dat?

als ik hem wil kopen laat ik hem klinische keuren, op evt. gezondheids prolemen. dat is mij aangeraden dus dat doe ik.

vragen:
wat zijn de voor en na delen van een draver?
zijn er problemen die vaker voorkomen bij dravers die haast niet voor komen bij 'gewone' recreatie paarden?
is het moeilijk een paard het racen af te leren?
is het even makkelijk om een draver te leren om onder de man te rijden?
kan je een draver voor een kar zetten zonder dat hij gek en gevaarlijk gaat doen?
klopt het dat een draver alleen werkt als hij gedwongen word?

ik zal hier morgen foto's zetten wan hem zo dat jullie een indruk krijgen.
ik hoop dat mijn verhaal hier goed staat, meld het anders dan laat ik het temen!!
gr Franca

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:45

sorry kan je niet echt helpen maar ik wil toch even zeggen dat alles te leren is en af te leren is alleen je zou heel veel geduldt moeten hebben

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:48

Dat verschild erg per paard.
Die van mij is ook vaker voor de gewone kar geweest gewoon rustig, loopt ook gewoon onder de man etc. Maarja, het gaat om het paard zelf. Lachen
Ik zou zeggen: meld je eens aan op www.draverspraat.nl/forum. Daar heeft bijna iedereen een draver en die zullen je vast ervaringen kunnen vertellen! Lachen

draversmeid
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-07-06

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:51

ik heb zelf 3 dravers waarvan 2 oudere namelijk 20 en 14 jaar.
Ze lopen allebei nog bijna iedere dag onder het zadel of wat anders.
En ze zijn nog nagenoeg prima ( op de ouderdoms kwaaltjes na maarja dat is logisch)

Mijn ervaring tot nu met (mijn) dravers:

Zijn altijd werkwillig, gaan voor je door het vuur!
Het ene paard is heter als het andere paard dus je zal zelf moeten uitvinden of je een "heet" paard hebt.
Het racen is niet moeilijk af te leren als je maar veel geduld hebt en ZEKER niet boos word als t niet meteen lukt.
En of hij voor de kar kan, ja in principe wel tenzij hij iets heel naars of vervelend heb meegemaakt, zorg ervoor dat je met een ervaren iemand bent als je hem besluit voor de kar te zetten.

Maar nogmaals dit is mijn ervaring met ze,
ik wil nooit iets anders meer!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:49

je zegt dat hij korte baan heeft gelopen, als je hem voor de kar zet zorg dan dat je uitermate goed oplet het moment dat je een rondje draaid, dat hij niet meteen vertrekt.
En tsja, zoals de anderen zeggen, het ene paard is het andere niet, de een is druk de ander braaf en zo is het feitelijk met ieder paard in de wereld

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 22:28

bedankt voor de reacties !!!
ik wil erg graag weten wat waar ik aan begin vandaar.
ik heb hem nu even racer genoemt. dit omdat ik zijn naam niet weet, hij reageert er wel op als ik hem roep. morgen zal ik even vragen of ik zijn stamboek papieren in mag kijken voor naam en stamboek, stamboom evt. de ouders.
zal ook even foto's er op zetten zodat jullie een idee krijgen.
hij is zo als ik zei 4 en had voor een sport paard een niet zo goede conditie vandaar dat hij ex-draver is geworden. zo wver ik weet heeft hij niks ernstigs mee gemaakt.
bedankt voor jullie berichten
gr Franca

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:39

Het verschilt inderdaad per paard.
mijn eigen draver was nog geen 3 jaar voordat ze weg ging als rijpaard. de eerste keer dat ik erop ging was zonder zadel de 3e keer reed ik al buiten en zaten alle knopjes erop. galop tempo wisselingen niks maakte uit.
op stal rijd ik ook wel een aantal dravers onder het zadel. er is er eentje geweest die heel paniekerig werd als je erop reed , dan gingen de knoppen om en wilde hij gewoon wegvluchte. dat is toen ook niks geworden met verkoop omdat hij daar te onbetrouwbaar voor was. maar met de andere heb ik nooit geen problemen gehad. het is vaak kwestie van geduld hebben, dan komt alles wel goed.
over de gebrekken is ook verschillend ligt er maar net aan of ze gevoelig voor blessures zijn.
ik ben benieuwd naar z'n afstamming!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:21

ik heb zelf ook wel eens op dravers gereden en vind er eigenlijk geen nadeel aan..
dravers zijn gelukkig niet gauw moe en zullen ook niet gauw opgeven als je ze goed behandeld, zullen ze alles voor je doen

zoals ook al wordt gezegt de ene draver is heter dan de ander je kan niet verwachten dat hij direct rustig zou lopen af en toe nog even snelwerken..
en veel geduld is er volgends mij wel voor nodig..
ik heb ook op een draver gereden die loopt nu nog koersen maar onder het zadel is ze zo mak als ik weet niet hoe.
hangt er maar net van af.. kan het zo niet beoordelen hoe deze draver is die jij wil kopen.

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:13

ik ga even de foto's uploaden Lachen
niet schrikken maar hij is erg dun. komt door het vele trainen op de ren baan.
ik hoop dat het snel lukt dan weten jullie wat het resultaat is.
ik hoop dat jullie hem leuk vinden. zijn stamboek naam is bij mij nog niet bekent maar dat komt wel.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:01

dat komt wel goed hoor. de mijne leek wel een jaarling na 1 maand was het weer in orde. had toen alleen in het land gestaan en voer bij gekregen was nog geen 3 jaar vandaar

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:51

zo eindelijk mijn foto's ge-upload van Racer.
maar wat ik nu zie is dat mijn datum verkeert heeft gestaan :S oepsie :S

1) let niet op de troep in het land dat heb ik de zelfde dag nog opgeruimt!
hier komt hij aangelopen.
Afbeelding

2) hier staat hij te eten.
Afbeelding

3) niet z'n mooie foto van zijn totale lichaam. ik vind dat jij er nu na een dag of 5 er al veel beter uit ziet.
Afbeelding

4) even plassen Tong uitsteken
Afbeelding

5) hij is best wel dun Boos!
Afbeelding

6) savonds lekker knuffelen. al wat meer gewent Lachen
Afbeelding

7) zijn liever koppie Haha!
Afbeelding

ik zet hem ook nog ITP dus als jullie nog mer foto's willen zien moeten jullie daar ook maar kijken. ik zal de link zsm hier op zetten.
gr Franca

laat een berichtje achter wat jullie van hem vinden.
foto's op aanvraag kan altijd Haha!

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:55

Die mag idd wel wat aankomen!
Toch kijkt hij wel superlief uit zijn ogen! Lachen

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:31

Hij heeft zeker een lief koppie. Enne, voer hem maar lekker goed, dan komt ie vanzelf aan. Zelfs voor een in training staande draver, oogt ie erg mager... Maar hij ziet er erg lief uit!! Pling

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:54

Hij is inderdaad behoorlijk mager zeg... Wat vragen ze er eigenlijk voor?

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:58

700 euro inc halster

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:58

Ik kan mij voorstellen waarom dit paard niets gepresteerd heeft op de baan, koersen is topsport, normale koerspaarden zien er uit als atleten. Niet als magere paarden....

Ik ben heel erg benieuwd welk paard het is Lachen .

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:55

ben benieuwd van wie hij was da thij er zo slecht uit ziet..
echt zielig maar ene paard knapt al heel gauw op als je hem goed verzorgt ben wel benieuwd naar zijn echte naam

en hij heeft wel een lieve blik in zijn ogen niet dat je dan veel kan zeggen.. maar snap wel dat je er over na denkt hem te kopen..

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:53

ja he hij is super lief.
mager vind ik hem, zeker als een sport paard ziet hij er niet uit.
hij is nu van een kennis van mij die hem wil door verkopen, mogenlijk aan mij (hoop het).
ik zoek alleen nog stalling een beetje in de buurt. liever niet op een manege ivm. bemoei zucht bij een draver.
ik vind hem er nu als wat voller uit zien. je ziet nog wel zijn ribben maar ja dat werk je niet zomaar wel toch?
zal forgen foto's maken en hier er op zetten, ik houd jullie op de hoogte.

vandaag heeft hij voor het eerst een normaal hoofdstel in gehad, met een gebroken bitje.
dit ging allemaal goed hij deed het perfect. het buiten wandelen was wel erg spannend, veel spanning in zijn lijf met onbekende, onberekenbare dingen zoals scooters, fietsers, verkeers borden etc. maar dat komt denk ik wel goed.
gr Franca

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:29

wat me afvraag word dit je eerst eigen paard..??
zo ja zoiets als dit is toch vaak moeilijk als eigen paard..
ik heb zelf ook draver gehad... en meerdere gereden...
mijn eigen werd verkocht aan ons omdat hij zogenaamd 'onhandelbaar'
was...(lees paard stond 24 uur per dag op stal werd flink gevoerd was zo hyper als maar kwam, en als hij er dan een x uit mocht zorgdie die voor problemen...andere eigenaar was er mee achterover geklapt etc...)
goed in begin wastie voor ons ook een probleem...we hebben wat mee gemaakt met hem... Ach gut maar toch doorgezet met nog een volwassene erbij en uiteindelijk was het een kinderponny..tenmisnte kinderpony ze snelheid bleef die houde en eerlijk gezegt alle dravers die wij als recreatiepaard hadden bleven snelheidsduivels... ben regelmatig door haagse bos gescheurt Clown met als ik hem wou stoppen ik hem richting bosjes of boom moest sturen... maar kmoet wel zeggen hij is wel oud geworden 23 ongeveer Lachen en hij had wel een gebrek aan ze been maar voor ons niet erg..
een vriendin van mij zit nu met een draver waar ze gewoon behoorlijke veearts kosten aan heeft word ook dagje ouder en kwamen steeds meer gebreken te voorschijn die hij over heeft gehouden van de drafbaan...
hem heb ik ook paar keer voor de kar weer gehad het ging wel maar als die eenmaal ging kreeg die wel gevoel terug zeer zeker als er een ander paard bij was en we een stukje gingen draven.... dit eindigde altijd in een race Vork
lang verhaal maar weet waar je aan begint en ook of je zeker kan...
dravers zijn zeer leuke paarden.... en als ooit nog een paard erbij wil wil ook zeker een draver...
maar goed elk paard is anders en omscholen kost veel tijd en energie..
maar met veel gedult kan je veel bereiken...

was me pb gister avond zo erg dat je nix meer terug stuurde Tong uitsteken

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 10:46

nee hoor heb je wel terug gestuurd Tong uitsteken
ik had alleen even geen tijd meer ik moest nog even helina voeren. (=anderpaard KWPN)
je hoort nog van me
gr Franca

MariskaFally

Berichten: 901
Geregistreerd: 24-12-04

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:32

ik heb ook een draversruin.. hij heeft augustus vorig jaar nog op de baan gelopen maar daar is niks meer van te merken.. hij is superrustig onder het zadel en loopt ook gewoon netjes dressuur en springen. het is een schat van een beest werkt altijd voor je en vind het leuk als je er bent. dit is mijn eerste eigen paardje en ik heb hem eigenlijk veel nog moeten leren. maar zijn snelheid als we aan het trainen zijn is er niet meer.. iniedergeval hij gaat niet keihard draven maar netjes verzameld lopen.. als we buitenrijden mag hij van mij nog weleens hard gaan. het zijn echt superpaarden vind ik...

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:51

Nou dravers zijn ook gewoon paarden, dus je hebt er drukke en makkelijke paarden tussen. Gedwongen hoeven ze nooit te worden en je kan er heel leuk mee op weg!

Echte dressuur of spring toppers zijn het vaak niet maar een L proefje kunnen ze over het algemeen goed aan.

Als ze op de baan gelopen moet je wel opassen dat ze niet versleten zijn want dat kan wel het geval zijn en dat zou zonde zijn.

Dus als je geen sportpotentie wil (behalve endurance daar zijn ze zeer geschikt voor) dan zijn het hele leuke recreative paarden met allemaal verschillende karakters!

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:15

Even een update van hem.

Ik heb gister foto's gemaakt op het land, en met het wandelen.
dus bijdeze:

Ikke lekker aan het eten!
Afbeelding

mmm!
Afbeelding

ik ben volgends mij al wat dikker geworden Haha! Haha!
Afbeelding

van voor Tong uitsteken mijn buikie
Afbeelding

van achter Bloos mijn buikie (lijkt wel dikker dan het is)
Afbeelding

mijn mooie hoofdje, nieuwe halster. Bloos
alleen franca had rond om mijn ogen speciale antivlieg gesmeerd. IK ZIE ER NIET UIT
maar heb geen last meer van vliegjes YES Vork
Afbeelding

en nu naar buiten. Knipoog
ben nog wel een beetje bang veel dingen die onbekent zijn Boos!
Afbeelding

lopen lekker relaxt
Afbeelding

zo dat was het weer. leuk dat je weer langs ben geweest
tot snel !!!
gr Racer en Franca

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:17

is er niemand die een reactie wil geven op evt. verschil ???

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:57

hij komt er wle beter uit te zien..
maar pas op dat hij niet TE snel dik word..moet eigenlijk opgebouwd worden qua voer en gras Lachen