Yes mijn tweede overwinning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Yes mijn tweede overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:50

gister maar weer eens op de koers geweest het was de bedoeling om te gaan rijden en als ik nog ergens een ritje mee kon krijgen die te rijden.
Wordt ik in een keer gevraagd om trudy boy een pony het hele jaar te rijden op de koersen.
En natuurlijk zei ik jah met een heel goed begin eerste en tweede hier de foto's en filmpjes.
Ik heb trouwens alleen van de eerste koers het filmpje want de tweede koers was lange afstand dus een te groot bestand om te uploaden.
ik ben degene met een rode cap hoes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://media.putfile.com/eerste-met-trudy
het laden kan een poosje duren

Malkesta

Re: Yes mijn tweede overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:03

Ehhh tja leuk........maar hoe vaak sla jij je pony nou als ik het goed zie begin je al na de eerste bocht te slaan......en als ik zie dat in die lijn waarmee jij slaat een knop zit dan vind ik het zeker niet zo leuk meer.................

Of zie ik het nou verkeerd.......

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:14

Heey Von,
Wat deed je het toch weer G-E-W-E-L-D-I-G he haha Haha! !
Gefeliciteerd met je 1e en 2e plaats, en k hoop dat het zondag ook weer goed gaat Haha! !
kamer schiet op haa Tong uitsteken
xx Kimmie

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 23:15

valt best mee en ik sla niet hard en het zijn gewone leren teugels en die knop houdt de teugels bij elkaar.
en de teugels komen zachter aan als een zweep.
En deze pony moet je vaker slaan als de andere anders blijft ze op de andere pony's wachten.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:46

Is dit de beruchte wildebaan van Belgie? Geen wonder dat mijn trainer altijd zo ziek is als er daar een paard heen wordt verkocht, wat een gerag met die beesten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:50

Ziet er niet erg paardvriendelijk uit. Kan me voorstellen dat paardenrennen een leuke hobby is, maar als het zo moet.....geef mijn portie maar aan fikkie

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:57

Billy schreef:
Ziet er niet erg paardvriendelijk uit. Kan me voorstellen dat paardenrennen een leuke hobby is, maar als het zo moet.....geef mijn portie maar aan fikkie

dit is iets anders als het normale paardenrennen he!!! dit noemen ze klein spel en staat los van het officelen gebeuren..

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:11

Zijn er ook regels bij zulke koersen?? Als ik zie hoeveel er geslagen word...... in de echte draverijen en rennen zijn er dus regels om de paarden te beschermen, maar gebeurd dat daar ook?? Heb op de site al 2 paarden gezien die bekend in de oren klinken Prakas Hamming en Sir Volo........

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:13

esperance schreef:
Billy schreef:

dit is iets anders als het normale paardenrennen he!!! dit noemen ze klein spel en staat los van het officelen gebeuren..

Ik hoop dat het gauw afgeschaft wordt, op deze manier is het geen sport gelijk

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:24

Volgens mij is zo'n baan minder lang als een koersbaan voor dravers en renpaarden (of zie ik dat verkeerd?). Lijkt me wel gaaf om eens aan zoiets mee te doen!

Waar ik trouwens wel voor ben zijn regels voor het slaan van de paarden, bij draverijen krijg je een boete als je je paard teveel slaat.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:29

ik ben eigenlijk ook niet zo voor het kleinespel gebeuren.. er zijn idd geen regels, de baan is veel kleiner. de bochten zijn scherper. enz enz..

bij de rensport zijn er ook regels, over het slaan van je paard, en het aantal keren.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:40

zal ik maar weer eens een reactie plaatsen? (denkt na..) nee, ik doe geen moeite.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:05

er zijn wel regels als je het echt te bont maakt krijg je ook een waarschuwing en anders volgen er andere maatregelen en dan er bij er is verschil tussen echt hard slaan of vaker en dan niet al te hard maar het lijkt dat ik zo hard sla omdat die sulky te groot is en ik een heel stuk naar voor moet om alleen al de pony fatsoenlijk te raken.
en het is maar goed dat ik het laatste stuk door sloeg anders had het mij mijn overwining gekost.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:12

en dan er bij jullie kijken alleen maar naar het slaan kunnen jullie dan nooit een keer blij zijn voor een ander het zijn trouwens wel altijd dezelfde

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:02

ach, ik vind het gewoon zonde van de draf en rensport dat er ook zoiets bestaat. Je eerste topic vond ik nog tot daaraantoe, maar klein spel,, nee dank je.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:48

Ik voel me niet aangesproken met 'altijd de dezelfde'' Haha! Ik reageer bijna nooit.En nee, ik kan niet blij voor je zijn als je zoiets doet want ik vind het niks! Je slaat me gewoon teveel....snap ook heus wel da je wou winnen maar niet ten koste van je pony.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:00

Ik had het filmpje nog niet gezien maar ik ben het volmondig met je eens Escadron. Ik vind het er vreselijk ongecontroleerd, chaotisch en absoluut niet vriendelijk uit zien Dan zie ik honderd keer liever een gewone koers op een echte baan. Scheve mond

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:07

tja ik ben ook niet van het slaan maar Yvonne slaat niet zoveel Knipoog.. Als je die andere ziet Gaaaap ! Ik heb mijn pony nog nooit geslagen en al helemaal niet tijdens het racen ik moedig hem aan en dan gaat ie ook, dat slaan reageerd ze trouwens ook heel raar op, maar daar weet Yvonne alles van Knipoog

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:02

sorry hoor, maar bij de laatste rechte lijn ben je wel echt veel aant "slaan". Ik vind dat je je moet kunnen beheersen, een overwinning is niet altijd even goed als het zo moet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 00:03

ach jah en zowiezo dit is anders slaan als met een zweep met een zweep dit klettert meer als dat het hard aan komt.
maar jah dat terzijde.
oh jah en dat laatste rechte stuk was ook een paar keer mis Knipoog
mensen ik ben geen mishandelaar of zo.
en zondag ga ik toch weer voor 2 overwinningen en voor het kampioenschap!!
ik kan nog kampioen worden en dat zit er dik in dat ik dat wordt!!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:08

Mijn mening is: Als je moet slaan, ben je geen eerlijke winnaar.
Ik sla jou toch ook niet, als je in mijn ogen niet hard genoeg rent?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:21

ach, van mij mag een tikkie wel, maar waarom er geen regels zijn..? sowieso.. met een sulky in galop, vaag hoor.
waarom klop je niet aan bij een echte AV of Ev trainer die je het echte werk kan laten zien..

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:53

Citaat:
en het is maar goed dat ik het laatste stuk door sloeg anders had het mij mijn overwining gekost.

Pfff...dus blijkbaar mag je je paard lekker slaan,als je maar wint... Neem aan dat hij zijn uiterste best doet voor je,moedig hem liever wat aan,dan gelijk slaan...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:15

Allemachtig zeg... wat ís dit voor een gerag? Cursus "hoe mep ik mijn pony zo vaak mogelijk"? Wat een antireclame voor alles wat met draf- en rensport te maken heeft, ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Nooit, maar dan ook nooit zullen mijn dravers zo behandeld worden Boos!! Dat je dit überhaupt durft te plaatsen...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:37

promptertje schreef:
Allemachtig zeg... wat ís dit voor een gerag? Cursus "hoe mep ik mijn pony zo vaak mogelijk"? Wat een antireclame voor alles wat met draf- en rensport te maken heeft, ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Nooit, maar dan ook nooit zullen mijn dravers zo behandeld worden Boos!! Dat je dit überhaupt durft te plaatsen...

Ans, je hebt helemaal gelijk.... helaas bestaan dit soort dingen nog. Dan is het toch geen wonder dat de draf- en rensport zo'n slechte naam heeft!

Ik kan er dus vanuit gaan dat dit echt de wildebaan is? Verschrikkelijk! Ik snap niet dat eigenaren hun paard hier naartoe verkopen, ik zou ze nog liever wegbrengen.

En Kyrkelover, hoe oud ben jij? En nu vind je dit al heel normaal? "Het is maar goed dat ik doorsloeg, anders had het mij m'n overwinning gekost." Pardon! Als ik jou was, zou ik eens bij een echte koers gaan kijken hoe je op andere manieren dan 'slaan' je paard kan motiveren. Je hebt je lijnen in je hand om te sturen, niet om mee te slaan. En een zweep kan je meenemen om je paard aan te sporen, maar gelukkig heb jij die niet in je handen