Wat deze sport betrefd weet ik het niet zo zeer, maar zo te zien is er een heleboel hoop om een renpaard te spannen Deze mensen skiën achter hun paard...het heet skijoering
juist volbloeds, afgelopen winter heb ik van die koersen gezien, in st-morrits, via tv hoor maart zag er erg link uit, er liepen er een paar los.. en die dingen die erachter hangen.. daar gaan de paarden die erachter lopen weer in staan.. best eng allemaal... iets wat ik niet zou willen doen
bij de arabieren en volbloeds heb ik ook foto's van de white-turf gezet. maar dit is zo'n bizarre kruising tussen renpaarden en dravers... Ik ben er wel uit dat van het skijoeren, ons nederlandse woord sjorren komt
Zijn volbloeds die aan de hand met vlaggenstart starten,onderweg hebben ze niet veel te vertellen! Het stoppen is inderdaad een groter probleem,de meeste laten ze gewoon uitgalopperen...
ps.zie mijn avatar -Karvat tijdens een arabierenren te St.Moritz
Laatst bijgewerkt door woodenshoe op 22-05-06 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
haha geen aanrader! Heb het ooit geprobeerd met mn shetlander maar je komt er bont en blauw van thuis. Of je moet heel goed kunnen skieen en een heeeeeeel braaf paard hebben
ik zit zo even te kijken, jij zegt wel dat het volbloeds zijn...maar die op de tweede foto zijn bont, en bonte volbloeds zijn vrij zeldzaam...dus misschien dat er allerlij rassen aan meedoen?