De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:18

Oh ja haha Haha!
Ik zal het jullie laten weten Ja

Leaa

Berichten: 34
Geregistreerd: 12-05-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:17

Mijn oom heeft een ex-draver: Ocean Wind <3
Ik dacht laat ik het even meldden Schijnheilig

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:43

Ocean Wind!! Wat een schatje was dat! Die stond een tijd in training bij de trainer waar ik veel kom. Leuk paard was dat, heeft ook veel gewonnen.

Leaa

Berichten: 34
Geregistreerd: 12-05-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:22

Het is zeker een leuk paard! Bloos
Ik ben helemaal gek van hem! Bloos
<------------ Dat is hem trouwens Knipoog

marritpiebe

Berichten: 606
Geregistreerd: 30-01-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:47

Chantalll schreef:
De dravers heeft niet alleen een vriendelijke uitdrukking, 9 van de tien keer en misschien wel 10 keer hebben de dravers over zichzelf ook een heel vriendelijk karakter.
Ze willen heel graag voor je werken en nemen alles snel en meestal gemakkelijker aan als andere soorten paarden.
Dravers hebben daarbij een ontzettend goed uithoudingsvermogen en hebben een stuk meer lucht als bv de *gewone* rijpaarden. Dravers kunnen in draf een maximale snelheid behalen van ruim 50 km/h en de besten houden dit over 2000 m vol!
Je hebt dan ook nog koudbloeddravers. Deze worden Scandinavische koudbloeddravers genoemd.
Deze dravers worden vooral in Noorwegen en Zweden gebruikt. Het is een iets kleiner en zwaarder paard dan de normale harddraver en gaat ook niet zo snel, maar is wel populair in het thuisland.

De amerikaanse draver ook wel standardbred genoemd.

In Amerika wordt de Standardbred ook voor andere races gebruikt, als Pacer. De Pace is eigenlijk telgang en deze tak van de sport is in Amerika erg populair. De Pacers hebben vaak bijna dezelfde bloedlijnen als de Standardbreds maar hebben meer aanleg voor het pacen. Een paard dat niet goed in de pace kan blijven, wordt geholpen door middel van een stel riemen, die aan de benen worden bevestigd, zo kan het paar alleen maar in telgang lopen

Pacer :

Afbeelding

Wat ik zo gevonden heb op het internet zijn er vier soorten dravers ...
Dit zijn :

de Amerikaanse draver ook wel standardbred genoemd.
de Franse draver
de Russische Orloff draver
de Scandinavische Koudbloed draver


Je hebt ook bij de koersen twee verschillende soorten starts.

Auto start : Achter de auto met max. 10 paarden. Sommige koersen meer.

Afbeelding

Banden start : Bij een bandenstart draaien alle paarden in een rondje achter elkaar, in verschillende groepen. Een paard dat meer heeft verdiend, moet 20 of 40 meter geven en start vanachter een andere band. Er wordt dan een band gestart met de tekst: "Klaarmaken..... *ping*..*ping*... op uw plaatsen.. een twee drie.. af!" Op dat moment draaien alle paarden op (als het goed is) hetzelfde moment in de goede richting, worden de elastieken losgelaten en is de start gevallen. Deze manier wordt vaak gebruikt op grasbanen.

Nou dit stuk is lang zat geworden ... Ik hoop dat dit zo'n beetje genoeg info is over de harddravers en de sioorten binnenin zo'n harddraver. Haha!




het klopt niet dat ze een max. snelheid hebben van 50 km per uur wand dat is 80/90 km per uur!

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:48

Klopt wel hoor Knipoog

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:27

marritpiebe wat een artikel.
Die van mij die heeft ook een telgang, ik weet helemaal niet waar het op lijkt maar zit heerlijk Haha!

Ik heb trouwens nog geen tijd gehad om te bellen maar probeer het maandag of anders dinsdag te doen Knipoog
Ben zo benieuwd naar wat voor draver hij nu is.

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:57

dravers zijn echt cool! wij hebben ook een paar dravers op de manege, maar die kunnen ook prima galopperen... de galop van dravers zit juist heerlijk...

Calisha_Am
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-05-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:53

Ik heb zelf ook een dravertje Lachen

Lucky of Wiba

Stamt af van speedy crown..nog meer speedy crowntjes aanwezig hier..? Lachen

Inmiddels is hij al 5 jaar zo'n beetje rijpaard, en daar doet hij het super!
In galop zit hij heerlijk, en sprong ie gelijk al in.
Ook springen vind hij leuk.

Jalapeno
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:04

Volgens mij is er ook een zweedse draver?

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:22

De Zweedse draver is geen apart ras. Dit is vaak een combinatie van een Amerikaanse draver met de Franse draver. Mijn eigen paard is een draver uit Zweden, maar hij heeft Amerikaanse ouders, dus hij is een Amerikaanse draver. Lachen

greensleaves

Berichten: 551
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Delft

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:58

Ik verzorg een dravertje, Radja Krang. Door hem ben ik toch wel een beetje verliefd geworden op dravers, hij doet echt altijd goed zijn best en wil graag leren.
De galop is wel lastig, maar gaat nu goed! Dat telgangen in plaats van draven doet hij ook vaak, stap-telgang-draf doet hij bij het aandraven.
Volgens mij is hij een Amerikaanse draver want hij is heel iel en vrij klein.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:38

Leuk te lezen dat je zo verliefd bent geworden op dravers, greensleaves. Radja Krang voert inderdaad voornamelijk Amerikaans bloed. Je omschrijving van het postuur kan kloppen, maar zegt niet altijd wat. Mijn draver is dus puur Amerikaans gefokt, maar is heel groot voor een draver en behoorlijk robuust gebouwd... Maar ja, je hebt altijd die uitzonderingen natuurlijk... Knipoog

EnitnoeL
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-06-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:13

Ik heb ook een dravertje gehad, wat een moeite heeft het me gekost om haar "normaal" te laten lopen.

Draven overstrekte ze haar eigen, vooral in de bak, dat was ze totaal niet gewend.
Figuren rijden? Huh wat is dat? Je kan toch ook rechtdoor Tong uitsteken
Aan de teugel lopen kon ze ook niet, hup en die neus maar in de lucht..om af en toe gek van te worden Knipoog Maar uiteindelijk heeft ze het geleerd hoor!

Galopperen heeft ze geleerd hier op het strand Haha! Gewoon de eerste keren rechtdoor en later kon ze het ook in de bak!! Supertrots was ik op d'r(L)

Als ik ooit weer een paardje ga kopen, dan word het hoogstwaarschijnlijk weer een dravertje!!!

Groetjes Leontine

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:00

Nu ben ik wel benieuwd... Mijn draver heeft een buitenlands (we denken duits) chipnummer. Kan je dan ook bij de NDR terecht?

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:48

IN principe wel, aangezien hij hier ingevoerd moet zijn. Maar anders kan je via www.hvt.de info krijgen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:34

Op de manege hebben we hier een ex-draver, kan ook telgang, vind galop wel wat lastig maar kan het wel Tong uitsteken

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:55

Een ex-draver bestaat niet Knipoog Een Draver is een ras, je kan beter ex-koerspaard zeggen. Maar het blijft een draver, of je moet ooit een ex-haflinger of een ex-fries zijn tegengekomen, dan neem ik mijn woorden terug Clown

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:47

Haha ja okee Knipoog
Dat bedoel ik dan Tong uitsteken

Rani007

Berichten: 323
Geregistreerd: 20-07-07

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:48

WendyBZ schreef:
Een ex-draver bestaat niet Knipoog Een Draver is een ras, je kan beter ex-koerspaard zeggen. Maar het blijft een draver, of je moet ooit een ex-haflinger of een ex-fries zijn tegengekomen, dan neem ik mijn woorden terug Clown


Haha! Haha! ... en ik dacht nog zo: zou ik het mailen ... maar je bent me voor, Wendy ... Knipoog

Lady_Tamzz

Berichten: 937
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: ..

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:31

Ik heb ook een draver.. Ycatcher.

Haar vader is wired pine..

Christel1164
Berichten: 264
Geregistreerd: 07-05-08

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:03

Misschien wel ff een naieve vraag hoor, maar weten jullie of de draverskoersen met sulky met oogkleppen worden gereden?

Ik zag net ook een foto hier van een draver met een soort 'overvalmasker' om zonder oogkleppen (dat is die schimmeldraver ergens in dit topic). Mijn merrie reageerde niet zo enthousiast toen we het tuig gingen passen en ik kreeg de indruk dat de oogkleppen daar de oorzaak voor waren. Ze heeft al ingespannen gereden in haar bijna-koersverleden.

Groeten van Christel

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:06

Dat heet een sintelkap.

Ligt aan het paard of er met of zonder kleppen wordt gereden. Je hebt ook nog halfopen of bontjes (can't see backs).

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:07

Het verschilt per paard, de een wordt met kleppen gereden, de ander zonder, weer een ander met kleppen die in de laatste ronden worden weg getrokken en weer een ander met 'can't see back's'
En ongetwijfelt ben ik nu de helft vergeten op te noemen.

Wendy was me voor

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:10

Whoosh! Haha!