jockey worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shezzit

jockey worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:40

Hallo allemaal!

Ik heb vrij weinig verstand van de rensport omdat ik eigenlijk niet echt de wegen weet om er meer mee in contact te komen. Ik heb 2 grote passies: paarden en snelheid, dus eigenlijk lijkt de rensport me een tamelijk geschikte tak van de paarden sport voor mij.
Ik heb 15 jaar rijervaring, heb veel jonge paarden ingereden en ik weeg tussen de 46 en 48 kg (schommelt een beetje) en ben 21 jaar oud. Momenteel rijd ik ijslandse paarden en ook daar vind ik het telgangrennen het gaafste, maar helaas beschik ik momenteel niet over een geschikt paard om me daar verder in te kunnen specializeren.
Weet iemand hoe je jockey kunt worden en of ik daar evt geschikt voor zou zijn? Wordt je daarvoor gevraagd of kun je daar voor solliciteren of moet je daar een speciale opleiding voor hebben?
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of jullie mij wat meer wegwijs in deze tak van de paardensport kunnen maken.
Groetjes Kris

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:28

je zou gewoon is op duindigt rondvragen of eigenaren nog mensen nodig hebben en/of je getraind kan worden bij een trainer.
Je ben idd heel licht. Net als ik trouwens. weeg ook nog geen 50. maar ben wel 1.72 lang :S

Riannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:54

Woow.. Dat is, zoals Mii_X_HarrY als zei, erg licht..
Ik weet het niet hoor, maar zijn er geen mensen die je daarin les kunnen geven en dat je dan gewoon voor zo'n wedstrijd of zo je opgeeft?
Succes ermee

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:05

Jawel in deurne zit die opleiding!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:15

Of naar een stal zoeken waar je "stage" kan lopen....
Ik ga nu bij kennisen "stage" lopen.... Eerst beginnen we met groomen, en daarna als dat allemaal goed gaat gaan ze me leren om een draver te trainen etc.....

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:17

als je echt goed "les" wil hebben in Jockey zijn, raad ik je toch aan om in engeland een opleiding te volgen. Zij zijn daar veel beter in gespecialiceerd dan in Deurne

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:56

ga idd eerst eens kijkje nemen op een renstal of stage lopen. dan kan je altijd nog kijken hoe en waar je een opleiding wil gaan volgen. je zegt zelf al dat je er nog vrij weinig vanaf weet, dus lijkt het me verstandig eerst eens rond te kijken voordat je daadwerkelijk een opleiding gaat volgen. succes

JIDO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:08

Ja kom ook een keer kijken op de koers, dan krijg je ook een beetje een indruk hoe het er aan toe gaat.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 08:45

Hee mensen, hardstikke bedankt voor de tips. Ik ga sowieso denk ik eerst een paar x bij een koers of ren kijken om ook te kijken of t sfeertje me aanspreekt, voor ik aan opleidingen begin. Heb voorlopig nog 3 jaar te studeren en wilde het er eigenlijk meer naast doen. MAarja, kan altijd nog eens op een renstal vragen of ik er in de weekenden aan de slag kan, om zo al van alles te leren.
Groetjes Kris

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:54

Ik zal als ik jou was eerst gewoon idd zoals je zegt in het weekend aan de slag gaan ergens.
in deurne is idd de opleiding waar nu overgens geen leerjockey''s zitten. maar het is zonde als je daar aan gaat beginnen voordat je weet wat het precies inhoud.

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:20

waar woon je ongeveer?

je zou een oproepje kunnen vragen in het rensport
topic of je ergens bij een trainer een keertje kunt rondkijken, en eventueel dus daar aan de slag zou kunnen gaan in de weekenden.

velvet

Re: jockey worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:15

Als je het echt wil zou je eens naar de Britisch racing school in New Market, engeland moeten gaan.
Een kennis van mij geeft daar les op die school super mooi plek om t te leren wij zijn er al 2 achter eenvolgende jaren wezen kijken en hebben geoefend op de mechanische paarden daar ( valt niet mee ) volgens mijn hebben ze ook een website.

Gr tanja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:30

velvet schreef:
Als je het echt wil zou je eens naar de Britisch racing school in New Market, engeland moeten gaan.
Een kennis van mij geeft daar les op die school super mooi plek om t te leren wij zijn er al 2 achter eenvolgende jaren wezen kijken en hebben geoefend op de mechanische paarden daar ( valt niet mee ) volgens mijn hebben ze ook een website.

Gr tanja

www.brs.org.uk

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:34

Heel erg bedankt voor jullie ideeen. Ik had me denk ik niet zo gerealiseerd dat het zo "fulltime" was en dat je eerst hele opleidingen moest hebben. DAcht dat je er meer in zou rollen ofzow.
Rij al voor een , ong 20uur per week mee bezig en heb daarnaast nog me gewone studie, dus die tijd heb ik niet zo.
Wilde het er meer "erbij" doen, maar had me niet gerealiseerd dat t zo groots was.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:46

je kan beter gewoon lekker op een renstal gaan kijken of de paarden je trekken en het hele gebeuren eromheen analiseren. vervolgens een beetje mee gaan doen, beetje boxjes poetsen en de dieren en hun manieren leren kennen. gaan rijden en dan verder kijken.
overigens de brs schijnt helemaal niet zo best te zijn omdat er niet veel persoonlijke uitleg gegeven wordt. ken een meisje wat de opleiding heeft gedaan en er niks mee verder is gekomen

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:05

ik zie nu dat je in oirschot woont, dat is maar een half uur van ons vandaan dus als je een keer wilt komen kijken enzo, roep maar

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:31

Het lijkt mij ook heel leuk om jockey te worden. Ik ben klein en licht maar heb reuma waardoor een carrière als jockey helaas niet kan. Ik heb een paar jaar geleden contact opgenomen met iemand die een renpaard in training had op duindigt. Ik ben daar wezen kijken en als ik zin had mocht ik de paarden komen uitrijden. Helaas is duindigt te ver voor mij om regelmatig op en neer te rijden. Anders had ik het zeker wel gedaan!
Maar ik kreeg toen het idee dat ze lichte mensen die goed kunnen rijden best wel kunnen gebruiken dus ga gewoon eens een rondje langs renstallen maken en vraag daar hoe en wat.
Succes!

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:08

je kan het beste een keer rondkijken en op de koers, zodat je eerst een idee krijgt van alles, voordat je een opleiding gaat volgen,

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:04

je kunt trouwens ook amatrice worden, daar liggen de gewichtgen hoger, je krijgt dan niet betaald (hobby) maar er wordt ook serieus gereden en je hoeft geen opleiding te doen, je moet wel een examen afleggen.
dit examen bestaat uit een theoriedeel een praktijkdeel en een sportkeuring.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:02

idd amatrice zou ook kunnen, alleen is het lastig als je gewicht zo laag is, dan moet je al snel 8 kg dood lood mee nemen, wat niet echt gunstig is... (heb ik ook namelijk)

Hughes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:57

dood lood

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:38

Hughes schreef:
dood lood

hahaha lachen ja...dood lood!! ooit wel eens levend lood megenomen esperance

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:43

haha ja klinkt idd wel grappig .... ik ben wel vaker grappig

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:13

komt er misschien een beetje achteraan, maar wat is het maximum gewicht bij een amatrice?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:44

pff veel, er lopen vaak ook paarden mee die 72 KG lopen..

meeste amatrice's zitten tussen de 57 en 64 KG ongeveer..