rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

rensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 16:51

Hoi!

ik zeg alvast: ik denk dat er wel al een topic over is. Alleen is de zoekfunctie uitgeschakeld :S

Maar ik zou dr dus wat meer over willen weten want ik vind het dus heel erg leuk...(bijv. over opleidingen etc. over de paarden zelf weet ik al genoeg hoor Tong uitsteken)

Leuk is als jullie ook je mening erover te zetten als je me maar niet afkraakt (want dat vind ik niet leuk Tong uitsteken)

Bella_Donna

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:14

Deze houd ik ook in de gaten ik wilde eerder graag jockey worden leek me echt gaaf mocht ik alleen niet veel eten omdat je erug ligt moet zijn dan ben je sneller.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 09:24

Bella_Donna schreef:
Deze houd ik ook in de gaten ik wilde eerder graag jockey worden leek me echt gaaf mocht ik alleen niet veel eten omdat je erug ligt moet zijn dan ben je sneller.

Ja klopt, ik heb ergens gelezen dat je max. 53 kg mag zijn (dus ik mag nog maar 3 kilo aankomen in 5 jaar als ik jockey zou willen :S haha...naja...en al word ik geen jockey...dan word ik trainer! Tong uitsteken)

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:01

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:12

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:14

ja er word idd meer aandacht geven aan de drafsport in nl!
in belgie is de rensport al wat bekender, in duitsland,frankrijk, engeland,en ierland, is de rensport heel bekend!

het is onzin dat je maar max. 53 kilo mag wegen voor jockey te zijn!
er is een verschil tussen beroeps en amateurs jockey, beroepsjockey wegen meestal rond de 48 en de 56 kilo, amateurs vaak tussen de 58 en de 63 kilo.

op 31 maart is er op duindigt (wassenaar) een rijproef op amateur/leerlingjockey te worden. meer info op www.nakoersen.nl bij rensport binnenland.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:39

OKe! dank je voor al de links...

Maar dat is dus niet waar van dat 53 kilo Bloos weet ik dat ook weer Haha!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:49

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:12

Je vergeet de BHRC: http://www.britishhorseracing.com/ De Engelse organisatie.

De rensport is in nederland niet zo bekend, is ook wel jammer. Ik ben toen ik in Wales zat twee keer naar Chepstow gegaan om de races te bekijken, hier in Nederland heb ik ze niet zoveel gezien, omdat wij weer Wolvega/Groningen bezoekers zijn dan Duindigt. Vanaf 20 maart zijn er weer rennen op Duindigt. IK heb de 20e en de 27e ook dienst (ik ben tijdopnemer bij de NDR) dus dan zie ik ook eindelijk weer eens volbloeds over de baan ipv alleen maar dravers Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:23

ow sorry wkoekkoek, j Bloos a het word inderdaad weer tijd voor rennen Haha!

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:14

ik train ook vaak renpaarden, en ben vaak op duindigt,
ik vind de rensport echt gaaf!!!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 22:55

Haha! wat is de wereld toch weer klein he...je denkt altijd: naja, op school zit er niemand die de rensport leuk vind, je zet een topic op bokt en het zijn er meer dan dat je denkt Haha!

Zoiets was ook op toneel en in de klas, zit er toch een meisje op die van paarden houd (niet gedacht Knipoog

--------

Jockey! ik ben het héélemaal met je eens Haha! rensport is gewoon supertof Tong uitsteken haha, komt door de snelheid denkik, ik kan niet tegen slome dingen.
Vanmiddag ging ik terug van mijn verzorgpony, 2 van die meisjes die een pony hadden gingen toen lekker in rengalop....

Jemug! WAT WAS IK TOEN JALOERS Knipoog

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:10

Jockey! ik ben het héélemaal met je eens Haha! rensport is gewoon supertof Tong uitsteken haha, komt door de snelheid denkik, ik kan niet tegen slome dingen.
Vanmiddag ging ik terug van mijn verzorgpony, 2 van die meisjes die een pony hadden gingen toen lekker in rengalop....

Jemug! WAT WAS IK TOEN JALOERS Knipoog[/quote]

ja dat denk ik ook het is echt gaaf die snelheid, ik vind het ook leuk om te zien, zn groep rennende paarden, spanning,snelheid,en al die kleuren... prachtig om te zien....
Haha! Kwijl

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:55

Wij hebben (op 1 KWPN-er na) alleen maar renpaarden. Ik train ze niet zelf, maar ga wel eens mee naar de trainingen. Soms een dagje mee naar de renbaan. Maar het is niet helemaal mijn ding. Je bent echt de hele dag kwijt om even naar Neuss te gaan en zo'n ren is in no-time voorbij. Alleen mijn 'eigen ren' vind ik spannend, de rest vind ik dan weer niet zoveel aan. Gokken doe ik ook niet aan.
Maar ik vind het wel geweldige dieren (de meesten bij ons op stal dan). Heel intelligent en ook mooi.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:08

Scum schreef:
Wij hebben (op 1 KWPN-er na) alleen maar renpaarden. Ik train ze niet zelf, maar ga wel eens mee naar de trainingen. Soms een dagje mee naar de renbaan. Maar het is niet helemaal mijn ding. Je bent echt de hele dag kwijt om even naar Neuss te gaan en zo'n ren is in no-time voorbij. Alleen mijn 'eigen ren' vind ik spannend, de rest vind ik dan weer niet zoveel aan. Gokken doe ik ook niet aan.
Maar ik vind het wel geweldige dieren (de meesten bij ons op stal dan). Heel intelligent en ook mooi.

Nee...gokken doe ik ook niet hoor, ik vind het leuk om te kijken maar ik ga me geld niet inzetten Haha! kben blij dat ik eindelijk een xtje rijk ben (okee, 160 euro is niet zóó superveel, maar voor mij natuurlijk wel Knipoog )

pjoter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:50

ja dat denk ik ook het is echt gaaf die snelheid, ik vind het ook leuk om te zien, zn groep rennende paarden, spanning,snelheid,en al die kleuren... prachtig om te zien....
Haha! Kwijl[/quote]

ja dat vind ik ook, ik kijk altijd naar het rennen op bbc!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:21

ja dat vind ik ook, ik kijk altijd naar het rennen op bbc![/quote]

daar kijk ik ook naar, als ik de tijd heb!
moet meestal zelf trainen.
of zit zelf op de renbaan.

pjoter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:31

esperance schreef:

[/quote]
ja maar dat is er de laatste tijd niet meer zo veel van op!
Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:23

pjoter schreef:
esperance schreef:

ja maar dat is er de laatste tijd niet meer zo veel van op!
Haha!
[/quote]

Hey! hoelaat komt dat, en wanneer, ik heb het 1x gezien toen mijn vader zapte, maar als mijn vader zapt zapt ie altijd langs de paarden Frusty Mijn moeder laat ze staan (zo heb ik dus een keer de kans gekregen om een belangrijke wedstrijd dressuur en springen te zien)

Maar kan iemand mij dan vertellen of dat vaste tijden heeft, zoja, welke

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:24

meestal is het op een zaterdag (maar niet iedere zaterdag) rond 2 uur begint dat dan.
het staat ook in de tv gids. het komt meestal op bbc 1 maar kan ook op bbc 2 zijn!

als je geen gids hebt, kun je in de krant kijken of op www.tvgids.nl

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:09

rensport is ook gewoon TOF!
toch ga ik verder in de drafsport. want om als jockey je beroep te maken is zwaar. als jonge meid is het nog niet zo moeilijk om 47 kg incl. zadel kleding etc. te wegen. maar als 30-jarige is het wel lastig al helemaal omdat normaal gesproken de nederlander ook niet al te klein is. helaas is het in nederland niet populair. je zal naar engeland moeten. daar zijn ze over het algemeen ook niet al té enthousiast over vrouwen want die horen alleen de paarden te verzorgen. en die jockey's daar zijn meestal ook stukke kleiner.
ook als je jonge renpaarden zal willen berijden van zo'n 2/2,5 jaar zou je toch 35 kg moeten wegen. dat is onmogelijk als volwassen vrouw.
bij amatrices zijn de gewichtsgrenzen stukke soepeler

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:52

@ jockeygirl

kun je een jockey op noemen hier in nederland of belgie die 47 weegt met zadel?
de meesen koersen zijn uitgeschreven rond de 58 kilo. dus dan moet je 11 kilo lood mee nemen, dat is niet gunstig want dat is doodgewicht.

als je rond de 55 weegt is een mooie gewicht!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:27

Bij de rensport worden renpaarden toch als jaarling al ingereden, en zijn ze als ze 5 zijn rijp voor de slacht? Scheve mond
Jockey's moeten wel erg licht zijn trouwens.. Bloos! Zeker als je bedenkt dat er ook vaak mannen mee doen.. Verward Tong uitsteken

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:29

Manuutje1990 schreef:
Bij de rensport worden renpaarden toch als jaarling al ingereden, en zijn ze als ze 5 zijn rijp voor de slacht? Scheve mond
Jockey's moeten wel erg licht zijn trouwens.. Bloos! Zeker als je bedenkt dat er ook vaak mannen mee doen.. Verward Tong uitsteken

Sommige zijn misschien wel zo debiel om paarden als ze 5 zijn te slachten en dat is dus triest Verdrietig maar sommige houden of verkopen hun paarden voor zover ik weet en tja...sommige rijden idd al koersen als ze 2 zijn...dus das best jong!