Ik heb puur een vraagje aan de kenners puur uit interesse

Ik weet niet goed of mijn vraagstelling goed overkomt dus don’t judge me

Ik ben heel erg benieuwd als een draver dus echt hard draaft hoe dat nou zit voor een monte rijder soms zie ik ze echt in jockey zit zitten en soms met langere beugels en vroeg me af of en hoe dat nou zit qua deining van de rug het ziet er namelijk rustiger uit dan een rengalop en dan bedoel ik het lijkt wel of ze in een soort boot die in plane komt
En de zelfde vraag voor de sulky dit ziet er soms schokkerig (de pikeur dan)
Sorry hoop dat jullie een klein beetje mijn verhaal snappen

Ik vraag dit namelijk (wij volgen trouwens altijd koersen) omdat dit mijn passie is, nu zijn wij ook geregeld bij klein spel in Belgie wat ik altijd heel gezellig en gemoedelijk vindt, nu is het de bedoeling om voor klein spel een paardje erbij te nemen en onze pony voor de sulky te zetten, het gewone rijden (reed western op hoog nivo) op te geven omdat ik door een rugblessure niet lang kan galloperen (eigenlijk niet) of ik moet aan de zware pijnstillers om dus mijn hobby te kunnen blijven doen en dat gaat nu niet meer want mag niet te lang aan die pijnstillers zitten..
Nu heeft deze pony in het verleden ook voor de sulky gelopen bij de vorige eigenaar, hij is pas 7 jaar dus stil zetten wil ik niet..
Dus vandaar mijn vraag

Hou het lief en stuur me anders een pb’tje dan leg ik het wat inhoudelijker uit