Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mkango schreef:Wat bedoel je met ‘qua bouw en karakter doet ze niet onder voor een volbloed’? Het is een heel ander type paard, gefokt voor een heel ander doel.
Melissa1996 schreef:Mkango schreef:Wat bedoel je met ‘qua bouw en karakter doet ze niet onder voor een volbloed’? Het is een heel ander type paard, gefokt voor een heel ander doel.
Ik gok door het uithoudingsvermogen en de kracht. Wij hadden een hackney die uit gebracht in de springsport en cross, en succesvol ook.
Oreo_Noortje schreef:Marije_1997 schreef:Hackney's zijn echte tuigpaarden. Vaak worden hier bij de speciale wedstrijden voor tuigpaarden ook een speciale klasse voor Hackney's gereden. Ziet er altijd spectaculair uit.
Nice, ze had idd spectaculaire gangen XD
Oreo_Noortje schreef:Mkango schreef:Wat bedoel je met ‘qua bouw en karakter doet ze niet onder voor een volbloed’? Het is een heel ander type paard, gefokt voor een heel ander doel.
Dat snap ik, ik bedoel ermee dat ze erg op een volbloed lijkt (alleen wel wat kleiner en ietsje minder slank gebouwd) en hetzelfde pittige karakter van een volbloed heeft.
ruitje schreef:Oreo_Noortje schreef:Dat snap ik, ik bedoel ermee dat ze erg op een volbloed lijkt (alleen wel wat kleiner en ietsje minder slank gebouwd) en hetzelfde pittige karakter van een volbloed heeft.
Ik vind het karakter niet te vergelijken. Het zijn beide bloederige paarden maar Hackneys zijn gefokt voor de show en pompen zich op bij alles, zijn gefocussed op hun omgeving.
Als een paard met zo'n karakter meedoet aan een koers is hij al zijn energie al kwijt voor de koers en heeft hij de focus van een druif tijdens de koers.
Oreo_Noortje schreef:Marije_1997 schreef:
Nice, ze had idd spectaculaire gangen XD
Ik heb afgelopen zomer voor het eerst echt Hackneys in actie gezien (bewust) en hier fotos van gemaakt. Zowel de kleine al de grote maat. Super gaaf en waren zulke mooie beestjes tussen. Vooral het beenwerk vind ik echt heel gaaf.
Oreo_Noortje schreef:Mkango schreef:
Dat snap ik, ik bedoel ermee dat ze erg op een volbloed lijkt (alleen wel wat kleiner en ietsje minder slank gebouwd) en hetzelfde pittige karakter van een volbloed heeft.
Ik vind het karakter niet te vergelijken. Het zijn beide bloederige paarden maar Hackneys zijn gefokt voor de show en pompen zich op bij alles, zijn gefocussed op hun omgeving.
Als een paard met zo'n karakter meedoet aan een koers is hij al zijn energie al kwijt voor de koers en heeft hij de focus van een druif tijdens de koers.
Myca schreef:Hackneys worden tegenwoordig voor de show gebruikt, maar oorspronkelijk waren het postkoets-paarden. Ze moesten snel over lange afstanden de post van A naar B kunnen brengen.
Je ziet dan ook dat veel Hackneys een enorm uithoudingsvermogen hebben, ze zijn dapper en heet.
Ze zijn o.a. uit Engels volbloeden gefokt, daar komt dat karakter en het uithoudingsvermogen vandaan.
Ik heb meerdere Hackneys gehad, een geweldig ras, erg ondergewaardeerd.