Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
060606 schreef:Joolien schreef:Je kunt prima een poging wagen om met je ijslander of KWPN-er mee te doen, maar ik denk dat je geen schijn van kans hebt
Ja maar dan bijvoorbeeld alleen KWPN, of alleen part breds.
Meer opties zegmaar.
Begrijp ook wel dat het anders niet te doen is.
Ibbel schreef:Ponyrennen en Shetlanderraces zijn ook voor de lol.
In de VS heb je nog pacers, in Scandinavië de koudbloeddravers, in Rusland de Orlovs, in de VS de Quarters op de kwartmijl (daarom heten ze zo), er zijn wel degelijk nog andere rassen, alleen niet in NL.
Joolien schreef:Je kunt prima een poging wagen om met je ijslander of KWPN-er mee te doen, maar ik denk dat je geen schijn van kans hebt
060606 schreef:Joolien schreef:Je kunt prima een poging wagen om met je ijslander of KWPN-er mee te doen, maar ik denk dat je geen schijn van kans hebt
Ja maar dan bijvoorbeeld alleen KWPN, of alleen part breds.
Meer opties zegmaar.
liespower94 schreef:Er is op Victoria park toen wel even een besprekinkje over geweest,
Was helemaal geen animo voor, gaat niet hard genoeg, trekt geen mensen en het prijzengeld komt niet uit de lucht vallen.
Dat moet wel betaald worden. Drafsport zit ook een deel gok-sport bij, ik denk dat dit niet zo spannend meer is voor andere rassen
Joolien schreef:060606 schreef:Ja maar dan bijvoorbeeld alleen KWPN, of alleen part breds.
Meer opties zegmaar.
Ja dat is gewoon niet interessant genoeg, want paarden anders dan dravers zijn gewoon niet geschikt om lange stukken te draven en ze zullen lang de speed er neit voor hebben. Dus dat is sporttechnisch gezien gewoon niet interessant. In het noorden doen ze ook wel eens koersen met Friezen, maar dat is ook voor de lol.
Dravers zijn gefokt om hard te kunnen draven, en om het lang vol te kunnen houden. Het is niet alleen maar een beetje draven.
Ben je wel eens op een draverij geweest?
Albert schreef:Er zijn wel wedstrijden voor tuigpaarden, welshpony's, hakney's en friezen waarbij het gaat dat ze zo mooi mogelijk voor de wagen draven ipv zo hard mogelijk.
http://www.hetshowpaard.nl
Christiene schreef:Je paard in training voor een draf wedstrijd kost ook geld. En dan moet je nog voldoende deelnemers hebben.
De shetlanderrace is leuk voor de kids voor de koersen uit wel eens gezien op Wolvega vroeger.
Ik zie het al voor me.. een hele veld met dravers achter de start auto. En mijlen er achter een kwpner voor de kar die al het tempo niet meer bij houd...