Andere verzorgster kan niks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

moyra schreef:
Ik word naar van je bericht.
Wil jij nu een sticker want jij bent "beter"?


Nou inderdaad zeg!

Misschien kun je haar gaan helpem met haar angst ipv de grond in te trappen?

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

_Yasmine_ schreef:
amy_luna schreef:

Ik denk dat de eigenaar daar wel anders over denkt.


Hoe bedoel je deze?


TS zegt dat de eigenaar spijt heeft dat ze de verzorger aanheeft genomen. Denk niet dat zij nu vol vertrouwen in haar heeft, en zich wel een beetje zorgen maakt. dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Voor ts is het makkelijk zo te denken, maar goed dat heeft de eigenaar ook zelf in de hand.

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

Ik zou ook niet zo'n zin meer hebben om naar een verzorgpaard te gaan met zo'n mede-verzorgster.

Iedereen moet alles leren TS, jij hebt dat gedaan, en zij moet dat ook. Haal je neus uit de lucht en deal with it.

Daarnaast, als je wondjes in de mond rijd 'omdat het bit al twee dagen niet gewassen is' gaat er iets anders fout. Ik was de bitten een keer per maand ofzo :+

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:17

Je schrijft dat de andere verzorgster ouder is dan jij.
Dan kun je haar toch gewoon aangeven dat ze jou niet elke keer hoeft te berichten als ze wat heeft gedaan als je dat irritant vindt? Dat begrijpt ze vast wel als je dat op een normale manier brengt.

Verder, het is niet aan jou om hier wat mee te doen. Het enige wat jij kan doen is je frustratie uiten bij de eigenaar. Wat hij/zij ermee doet staat volledig buiten jou.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:22

allereerst,

enkele dagen geleden schrijf jezelf dat je moeite hebt om te galoperen, dat je moeite hebt met de dingen waar hij bang voor is en dat je moeite hebt om hem onder controle te houden en dat je hem zelfs hard in zijn mond moet trekken..

om je geheugen even op te frissen:

Citaat:
Ik wil met hem galopperen alleen lukt dat niet zo.
Als hij uit de galop weer terug valt naar draf gaat hij weer super hard draven, (logisch natuurlijk) alleen hij neemt er een loopje mee. Hij gaat nog harder als de galop draven alsof hij weer meedoet aan zon wedstrijd.

Hij gaat allemaal spelletjes bedenken zoals vandaag:
Hij vond de balken naast de bak "eng".
Hij sneed dus een paar keer in keiharde draf af.

Dat was heel verkeerd van hem.
Ik moet heel hard trekken om hem weer in stap te krijgen, maar ik wil zijn mond niet stuk maken.
Hij wordt maar niet rustig.
Ook in stap loopt hij gigantisch hard.


En nu ineens gaat alles super goed? sorry, maar in een paar dagen gaat niet alles supergoed en je mag niet alle dagen, want die ander mag twee dagen achter elkaar zoals jezelf zegt.

Dus je hebt een goede dag gehad 1 of 2 keer.. Daarmee is zijn galop nog niet onder controle als hij zich een ruime week daarvoor nog als typische draver onder het zadel gedraagt. Omscholen van een draver gaat niet in een dag of week.

je neemt het de ander kwalijk dat zij onzeker is als hij dingen eng vind.. Maar zelf heb je er ook geen controle over als jij hem stukken laat afsnijden in keiharde draf als hij iets eng vind?

Je weet het paard op geen andere manier terug te nemen dan hard in de mond te trekken, wat ook niet getuigd van veel rijkundige kennis.

Van een paar keer goed trekken in zijn mond, heeft hij vele malen meer last dan van een opgedroogd kwijltje op het bit dat weer oplost in zijn mond.. Fris is het niet, maar schadelijk nee, niet van een enkele keer..

als ik iemand tref die een bit smerig weghangt.. dan stuur ik nooit een sms, noch ga ik foto's lopen maken.. Ik merk gewoon tussen neus en lippen op als we een keer toevallig tegelijk zijn.. zo nu eerst nog efkes het bit schoonmaken, ik eet ook graag met schoon bestek.. Dan zie je de ander het schaamrood op de kaken krijgen en maken ze voorlopig ook weer het bit schoon.. maar door belerend een vingertje te gaan opsteken naar de ander..


Heb je er wel eens aan gedacht dat dat belerende toontje en het continue op fouten wijzen, wel eens kan leiden tot het nog meer fouten maken? als iemand mij op mijn vingers staat te kijken, dan ben ik nog in staat hoge neusriem over het bakstuk heen te doen, of een sperriempje ondersteboven te bevestigen.. Waarom? omdat het in mijn nek hijgen mij bloednerveus maakt..



sorry TS.. maar je topic komt over alsof je je je aan een ander wilt optrekken.. door de ander neer te halen er zelf beter op wilt staan..

maar ik zou zeggen, zorg eerst dat je zelf alles lekker onder controle hebt, laat het belerende toontje over aan de eigenaar van het paard. Grote kans dat die gewoon ja en amen knikt en ondertussen bij zichzelf verzucht hoe lang je nog 'beter wilt lijken'.. ene oor in, andere oor uit, beetje knikken in de hoop dat je dan snel ophouwt met het praten over anderen.

zolang je het dier in de mond moet trekken om hem onder controle te krijgen en geen overgangen op andere wijze kunt bewerkstelligen, zou ik mij eerder druk maken over mijn eigen plek bij dat bijrijdpaard dan te proberen om een ander er slecht op te zetten.

Bij mij zou dat echt niet welkom zijn.



nog even over de galop.
als tiener is galoperen prachtig vaak, het kan niet hard en gek genoeg.

maar waarom moet de ander precies galoperen? want galopades terwijl je daarvoor en daarna de draf helemaal niet onder controle hebt, is helemaal niet aan te raden.. ik zou zorgen dat ik eerst de draf goed onder controle had, zodat ik een rustig over gang naar de galop kan maken.. paar galoppassen en weer een rustige overgang terug naar draf, waarbij hij draaft in jouw tempo.

langere galoppades leiden bij hem blijkbaar tot crossen in draf, dus het nut om dan uitgebreid te galopperen ontgaat mij even?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 25-03-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:25

Je kunt beter in gesprek gaan met de eigenaresse en de medeverzorgster dan het op Bokt zetten. Bereik je veel meer mee dan het maar op Bokt te kwakken en hopen dat mensen het met je eens zijn.

Daarbij heeft iedereen het moeten leren, dus dan kun je heel arrogant en opschepperig over doen maar je maakt de situatie er niet beter mee. Dus er zijn 2 opties: Ermee dealen of stoppen. De eigenaresse is de baas over het paard en die beslist wat er gebeurd, en dus jij niet. ;)

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:30

Zo.... als iedereen zo dacht mag ik meteen kappen met paardrijden. Je moest eens weten hoeveel ik iets fout doe of niet goed durf... en ik word daar altijd mee geholpen.
Misschien appt ze je wel omdat ze trots is op haarzelf?
haar uitlachen omdat ze geen halster om durft te doen? Schaam je. Je weet niet of er een reden achter zit.
Van 2 dagen bit niet schoonmaken haalt ie heus zn mond niet open. Je laat hem als het goed is niet eten dus komt er alleen kwijl aan. Ik snap best dat ze vind dat je veel zeurt.



Wat kom jij ongelofelijk arrogant over, bah.

Kijk de post van elenaMM77 eens... Oepsie, die had je niet verwacht.

Edit; je topic staat ook helemaal verkeerd, dus blijkbaar kan jij niet zo goed bokken. Moeten we je nu met ons allen uitlachen?

Nee, dat doet bokt niet. Die helpt je dan met waar het wel moet staan. Zo kan jij het andere meisje ook behandelen.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 25-03-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:31

Ik vind je bericht niet zo aardig over komen naar de andere verzorgster. Sommige mensen zijn nou eenmaal onzeker, of hebben meer tijd nodig om een paard te leren vertrouwen (ikzelf bijvoorbeeld). Maakt dat iemand nu stommer, slechter, of vervelend? Nee, dat denk ik niet. Slecht voor het paard is het ook niet trouwens, om niet meteen rondjes te durven galopperen. Iedereen moet leren, en dit is voor haar natuurlijk een super kans om vertrouwen te krijgen en te leren! :j Iedereen leert en durft dingen op zijn of haar eigen tempo.

Als je het zelf zo vervelend vindt dat ze onervaren en onzeker is kún je daar boos en geïrriteerd een topic over maken op Bokt.. óf je kunt haar complimentjes geven als ze iets wél durft, samen met haar oefenen, of af en toe gewoon eens met haar praten over wat er goed gaat. Ik weet zeker dat ze zich dan een stuk zekerder en prettiger voelt, want nu voelt ze heus wel aan dat jij haar niet zo graag bij het paard wil hebben, haar irritant of vervelend vindt, en telkens zegt dat ze iets fout doet. Daar wordt niemand zekerder van.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:40

Oops ik denk niet dat TS had gehooptop ddeze reacties. Dat Is even balen.
Ik ga mee met de andere reacties.
Beetje kinderachtig van je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:45

Ts, ik kan eigenlijk niks meer toevoegen aan de voorgaande reacties behalve dan dat ik van harte hoop dat die 'vreselijk stomme andere verzorgster' zoals je dr zelf afschildert en de eigenaresse niet een keer om 't hoekje komen kijken op Bokt.

Ik denk dat het dan snel klaar is met de gezelligheid.

Anoniem

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:49

Als ik een verzorgster zou hebben met jou attitude, vloog ze er gelijk uit... je komt enorm verwaand en arrogant over!
Laat die andere meid in haar waarde en natuurlijk is ze trots als iets goed gaat!
Jij moet nog heel wat leren in de grotemensenwereld, dus in plaats van kritiek te hebben op een ander, zou ik daar eerst eens aan gaan werken.

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:50

Wat ontzettend sip om dit topic aan te maken.

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:52

Ts hoe oud ben je? Je komt idd heel kinderachtig over. Heel jammer. En kom op, als het je niet aan staat zoek dan lekker naar een andere verzorg pony of eigen pony. Ik heb ook meer rij en verzorg ervaring dan mijn stalgenootje. Die geef ik wel tips. Dus als iets niet lukt zeg ik: je kan het zo en zo proberen. Meschien lukt het dan beter. Dit is vriendelijk en je helpt iemand.

7ofhearts

Berichten: 2841
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:55

Hoge bomen vangen veel wind!!!!
Bovendien is dit geen topic maar een klaagzang!!!!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:56

KoudbloedKim schreef:
Als ik een verzorgster zou hebben met jou attitude, vloog ze er gelijk uit... je komt enorm verwaand en arrogant over!
Laat die andere meid in haar waarde en natuurlijk is ze trots als iets goed gaat!
Jij moet nog heel wat leren in de grotemensenwereld, dus in plaats van kritiek te hebben op een ander, zou ik daar eerst eens aan gaan werken.


Inderdaad, ik zou ook niet zo'n beterweter willen hebben als verzorgster.

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:57

TS wat wil je nu horen? Dat je fantastisch bent? En de andere verzorgster niet?
Ik zou haast gaan denken dat jij degene bent die onzeker is en op een vreemde manier bevestiging zoekt.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:00

Misschien een dagboek kopen en dit daarin schrijven, want wat wil je verder dat Bokt ermee doet?

Ik zeg niet dat die andere verzorgster alles goed doet, maar zo te lezen valt het bij jou ook een beetje tegen.. Probeer elkaar te helpen, en wees blij dat die andere verzorgster appt als het goed is gegaan, durf te wedden dat het anders weer was van 'ja en ze laat niks weten over de vorderingen van het paard als ze op hem rijdt'.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:01

KoudbloedKim schreef:
Als ik een verzorgster zou hebben met jou attitude, vloog ze er gelijk uit... je komt enorm verwaand en arrogant over!
Laat die andere meid in haar waarde en natuurlijk is ze trots als iets goed gaat!
Jij moet nog heel wat leren in de grotemensenwereld, dus in plaats van kritiek te hebben op een ander, zou ik daar eerst eens aan gaan werken.



+1 hier ben ik het helemaal mee eens!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:02

Jammer dat jullie niet samen kunnen genieten van je gezamenlijke verzorgpaardje!

Je zou elkaar moeten helpen i.p.v. zo jaloers te zijn...waarop eigenlijk?

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:06

Snap het ook wel dat het niet altijd makkelijk is met een andere verzorger erbij.
Echter zolang ze lief is voor het paard en goede bedoelingen heeft is het toch niet zo erg.

En als ze in augustus een eigen paard krijgt dan kan je gaan aftellen. Misschien vraagt zij jou wel om haar bijrijdster te zijn.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:10

Iedereen moet wennen aan een nieuw paard, had ik ook toen ik op een andere stal aan de slag ging. En dan is het heel fijn als je geholpen word, in plaats van de grond in getrapt.

Ik vraag me werkelijk af wat je wil bereiken met dit topic?

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:13

TS, heb je er aan gedacht dat de andere verzorgster niet galoppeert om de reden van ElenaMM77? En wat betreft het niet langs "enge" dingen gaan: ten eerste zou ik op een paard dat je nog niet goed kent en nog niet helemaal betrouwbaar is, ook niet het gevaar opzoeken, en te tweede misschien was ze wel bezig om gewoon een volte te rijden of die volte steeds te verleggen richting het enge. Daarbij zijn er verschillende manieren van opzadelen. En kan het zo zijn (als zij echt al vier paarden heeft gehad) dat ze die op pension had staan, waar ze niet hoefde te uitmesten? Angst met het aandoen van het halster, misschien heeft ze een slechte ervaring gehad.

Angst is niet iets waar je iemand over kan uitlachen. Iedereen moet leren, en hoe meer je leert hoe minder angst je behoudt.

Ga over deze post maar eens nadenken TS, want ik vind dit niet netjes en je komt zo erg arrogant over

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:22

Potverdorie, ik heb nooit geweten dat het zwaar irritant is voor een ander als je angst heb met rijden :oo
Jeetje, de eigenaar van mijn verzorgpaard moet zich wel enorm aan mij ergeren dat ik 's avonds niet langs de C durf.

Angst is voor sommige is eenmaal aanwezig bij paardrijden. In plaats van haar af te kraken op Bokt, kan je haar ook helpen met haar angst en anders, adem in adem uit en door met je leven.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:27

ik vraag mij eerlijk gezegd ook af, of we echt niet te maken hebben met een trol?

las net even de andere topics door..

maar in december had ze een verzorgshet met een vriendin en dat beest was staatsgevaarlijk.. kwam overeind en maaien.. zij en vriendin meerdere malen geraakt.. maar de eigenaar was toch zo onder de indruk over hoe zij hem aankonden.

en in december poets je dan geen pony maar gooi je er 6 emmers lauw water overheen en dan blijkt ie nog modderig (waar is het al oude poetsen gebleven? roskam, harde borstel, zachte borstel?)..

ze kon m alleen op het erf wandelen want daarbuiten zou hij gek worden.. Terwijl in een eerder draadje weer gezegd wordt dat de pony niets om auto's geeft en verkeer gewend is omdat hij langs de weg staat.

maar goed, in het voorjaar zou ze de shet echt oppakken want ze had het nog te druk met in een musical van Albert Verlinde spelen (gewoon in een musical spelen zou ook genoeg info zijn, maar blijkbaar moest die naam ook nog even gedropt worden?)..

wat is er overigens met de shet gebeurd verder?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:30

Selina schreef:
Potverdorie, ik heb nooit geweten dat het zwaar irritant is voor een ander als je angst heb met rijden :oo
Jeetje, de eigenaar van mijn verzorgpaard moet zich wel enorm aan mij ergeren dat ik 's avonds niet langs de C durf.

Angst is voor sommige is eenmaal aanwezig bij paardrijden. In plaats van haar af te kraken op Bokt, kan je haar ook helpen met haar angst en anders, adem in adem uit en door met je leven.



Arme Selina :(:)
wat is er ooit met je gebeurd bij de C?
besprongen door bakkabouters en je paard wilde je niet verdedigen?

:') zie het helemaal voor mij.. paard netjes over de hoefslag, amazone springt er voor de hoek af, steekt de bocht af om C te ontwijken in een gestrekte draf en klimt hijgend bij H weer op het paard dat rustig langs C gesjokt is..

you just made my day..

off topic: kunnen we misschien een topic krijgen met 'komische Quote van de dag'?