Ik kom hier alleen nog maar berichten tegen over mensen die een draver of volbloed (allemaal ex draf en renpaarden denk ik?) hebben maar niks over het koersgebeuren zelf...
beetje jammer.
Ben er al een tijdje uit maar mis de verhalen van de trainers, jockeys enz hier wel een beetje!
En wat doen jullie precies? Hoeveel paarden? Zelf trainer of jockey?
Ik heb een tijdje geholpen met groomen op koers en soms trainen, t was met regelmaat ritje naar belgie maar zo gaaf....en daar heb ik een arabier aan overgehouden, voorbeen had blessure...ben nog steeds erg blij met hem, fijn paard.
Mijn dochter traint buiten schooltijd een arabier die dus uitkomt op de baan. Ook is ze nu bezig met het inrijden en trainen van een andere jonge arabier.
Gemiddeld 10-15 per ochtend, mocht het druk zijn kan het oplopen naar 20-25. Aangezien wij pre-training zijn, hebben we voornamelijk de baby's en doen we 2x per week pacework.
Ik ga ook nog geregeld naar de koers! Elke dinsdag rij ik wat dravers ohz en voor de sulky:) En in de meivakantie ga ik een weekje naar duindigt om daar te helpen op een renstal
nu met mijn dochter heb ik niet veel tijd meer maar ga als het wat mooier weer is wel weer wat vaker koersen kijken...blijft een kick om te zien... en daarnaast met mijn paarden vaak zelf naar t strand nog wat galopwerk doen, hengst blijft het zo heerlijk vinden, echt zijn uitlaatklep
Ik werk tijdens de koersen dus ik geniet er erg van! T is echt hobby haha, want het levert amper iets op maar die trillende grond als de paarden langsdraven is altijd weer een geweldig gevoel!
Op een sulky zie je mij niet, ik durf al niet eens in een gewone koets te stappen.
ThreeFingers
Geplaatst: 25-03-14 14:52
nijnthju schreef:
Ik ga ook nog geregeld naar de koers! Elke dinsdag rij ik wat dravers ohz en voor de sulky:) En in de meivakantie ga ik een weekje naar duindigt om daar te helpen op een renstal
Ik moet zondag zelf koersen, eigenlijk wat te vroeg dus ik hoop dat ze ons geen ronde inhalen
nijnthju
Geplaatst: 25-03-14 17:09
ThreeFingers schreef:
nijnthju schreef:
Ik werk op een renstal in Newmarket (engeland) als stable lass, dus algemene verzorging en rijden van de paarden. Beginnen 's ochtends met uitmesten en dan rijden we 3/4 paarden en dan 's avonds weer uitmesten, poetsen en voeren. De gallops waar we op rijden: https://www.google.co.uk/search?q=newma ... XrOpu2M%3A
Is er hier iemand wel eens op churchill down geweest? Dat is soort van pennydroom van me...
Chibi2
Geplaatst: 02-07-14 19:09
Gister met Deauville Dancer (Tommie) in Bath wezen racen. Was de eerste keer dat ik naar de races ging om een paard rond te leiden. Nerveus dat hij was op de vrachtwagen, zweten en trillen, gelukkig werd hij op de snelweg wel wat kalmer. Op het racecourse terrein gedroeg hij zich super. Om 8:40 was het zo ver zijn race ging van start. Hij is nog wat groen met het racen, maar naar even twijfelen versnelde hij toch naar de finishlijn. 3de was het resultaat, maar een nek en een neus van de eerste plaats, als hij iets eerder was versneld of de race wat langer was, had hij het misschien wel kunnen winnen. De foto van de finish. (Het was een fotofinish voor de 2de plaats) Tommie met de jockey in het oranje: