[HK] Renpaarden HK-topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:24

ik heb het topic wel gelezen(begin) en tegenwoordig stuur ik direct een tem naar een moderator, dat geklets moet maar eens een keer klaar zijn.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:14

Idd. Ik denk trouwens ook dat er meer regels zijn in de rensport dan in een andere tak.
Sowieso mag men zich van mij er eerst in verdiepen voor er wat gezegd wordt.

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:18

Ik ga tegenwoordig niet meer op die discussies in, blijft toch nutteloos wat je ook zegt.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:10

idd. Mensen die in de rensport zitten hebben altijd ongelijk, volgens hun dan {:)-:(

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:14

He gezellig een race huiskamer. Die van mij is dan wel met pensioen maar blijf het mooi vinden. Ook lekker dat we nu massaal kunnen temmen bij verziekte topics over de rensport.

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:15

FNews schreef:
Idd. Ik denk trouwens ook dat er meer regels zijn in de rensport dan in een andere tak.
Sowieso mag men zich van mij er eerst in verdiepen voor er wat gezegd wordt.


Zoals het gezegde is: Niet geremd door enige kennis van zaken.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:44

JJane schreef:
He gezellig een race huiskamer. Die van mij is dan wel met pensioen maar blijf het mooi vinden. Ook lekker dat we nu massaal kunnen temmen bij verziekte topics over de rensport.



al zijn volbloeden met pensioen dan zijn ze nog steeds geweldig ;)
Heb je wat meer info over je paard?

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:17

Ja hoor mn vorige was een engels volbloed. Ik heb hem een aantal jaren gehad. Reed er zelf heel veel mee buiten en af en toe wat springen en dressuurwedstrijdjes. Maar ik heb het niet nodig gevonden om hem nog een keer een heel intensieve sport carrière te geven. Hij was al 8 toen ik hem kocht en had altijd hard gewerkt. Uiteindelijk was zijn kogel voor zo versleten dat we hem hebben laten inslapen. Zijn hoofd wilde de hele wereld nog rond maar dat ene gewricht deed niet meer mee.

Daarna kwam er een arabier op mn pad. Geïmporteerd met ook een race achtergrond. Ook een geweldig dier en fijne jaren mee gehad. Alhoewel ik wist dat hij wel wat dingetjes had die opgelost moesten worden. Zowel fysiek als mentaal. Het is meer een soort grote brutale hond. In zijn lijf zitten de nodige probleempjes die met zijn verleden te maken hebben. Uiteindelijk bleef hij een beetje rommelen tussen goed en net niet kreupel. En een goed passend zadel bleek ook niet te vinden. Alles ging uiteindelijk schuiven. Dus hij is op 15 jarige leeftijd als jonge god met pensioen gegaan. Hij staat bij mn familie op de boerderij om de jonkies wat streken bij te brengen. En het grappige is dat ze zijn zonnige verbale karakter helemaal overnemen. Als ze de achterdeur horen komen ze allemaal hinnikend naar het hek.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:05

welkom JJane, kun je wat meer over je arabier vertellen? Ik kom namelijk uit de arabische renwereld, misschien ken ik m wel

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:10

Denk het niet hij komt uit Marocco en heeft daar geracet. :+ Het is een Bolivier du Larzac. Denk nu 16 jaar. En een jaar of 7 in Nederland. Type brutale grote hond. Het is een hele aparte vogel die niks te dol is en het liefst in de woonkeuken een kopje koffie met je drinkt. Hij heeft op de boerderij een paar taakjes oa het pad om de boerderij onkruid en gras vrij houden. En echte honden doen dat los zonder hek. Geiten in hun eigen wei houden. Jonkies opvoedden. Hoofd feestcommissie . Kortom hij heeft het nog best druk. Daarom zie je hem ook uren slapen. Echt in diepe coma erbij liggen mag altijd. Ook weer net een hond.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:38

Komt hij toevalig bij A. Ghizlani vandaan? Die fokt veel met frans gefokte paarden en heeft er een stuk of 400 in totaal lopen dacht ik.

Maar jeetje helemaal uit marokko gehaald, ben je die zelf daar tegen het lijf gelopen of heeft iemand anders hem deze kant opgehaald voordat ie van jouw werd?

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:27

Nee ik heb hem van een Marokkaanse jongen overgenomen. Hij heeft hem mee naar Ned. genomen. Ongeveer een dag of vier onderweg geweest met z'n trailer. Hij wilde niet vertellen waarom hij hem weg deed maar ik kon wel zien dat hij het er erg moeilijk mee had. In het begin was het een ongeciviliseerd kreng wat je gewoon greep als hij de kans kreeg. Als je , naar zijn idee, iets te veel been gaf beet hij zo in je voet. Kortom heerlijk karakter.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: [HK] Renpaarden HK-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:24

Ik heb zelf een tijdje een arabier gehad maar over afstamming weet ik verder niks. Over die ik had uiteraard wel ;)

Heel eventjes tussendoor iets helemaal anders.
Ik heb een Samsung Galaxy S3, die nu om en bij de 3 jaar oud is.
2 weken terug kwam ik erachter dat de batterij wel heel erg snel leeg ging. Sneller dan normaal. Ik dacht de batterij zal vast versleten zijn ofzo. Met de nadruk op dacht zeg maar.

Gisteren heb ik de nieuwe batterij die ik had besteld er in gestopt. En ja hoor, vandaag weer precies van hetzelfde. Batterij weer enorm snel leeg. Als ik er 5 min niet op bezig was ging er weer een paar procent batterij er vanaf. En daarnet opeens van 18 procent naar 0. Ik heb hem rond kwart over 4 vanmiddag vol uit de lader gehaald en had dus daarnet nog maar 18 procent.

Wie o wie kan me alsjeblieft helpen?