Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
! hannah2312 schreef:Ik zoek niet voor een paard waar ik ver de sport mee in kan gaan. Meer voor een recreatie paard. Waar ik af een toe een sprongetje mee kan maken en lekker een buitenrit mee kan doen.
Sammie schreef:Dan kan een (ex)draver een geschikt paard zijn.
Of je moet ook ex-friezen en ex-haflingers hebben
Maar ik ben bevooroordeeld want ik heb een ontzettend leuke
[TEN-ITP] Tammy @ TREC Bande: Mission Accomplished! Maar inderdaad zoals Cathy al zegt, ze kunnen erg verschillen. Gewoon veel gaan kijken
't staat tussen haakjes, hé.
Ex-koerspaard bedoel je dan denk ik. Maar een Draver is een Draver en blijft een Draver, het is gewoon een ras
(en stappen
)
Zelfs iemand die KWPN'ers fokt hoor je niet als iemand het over een WPN heeft en dat die K er voor 'mót'.
. Maar zoals ik al zei bij draver denk ik aan de drafbaan. En daarom stond het tussen haakjes, aangezien de meeste dravers die van de baan afkomen (of er zelfs niet opkomen) als recreatiepaard gebruikt worden. Sommigen gaan de worst in. KWPN omhelst geen sport. Ik heb nog nooit iemand KWPN zien lopen zeg maar
Een race- of renpaard is ook geen correcte benaming voor de volbloed, maar toch wordt die term soms gebruikt.
_Alarm_wlkp schreef:Cayenne schreef:Stal Westfriese Dijk heeft een aantal hele fijne omgeschoolde dravers staan.
Staan echt een paar tussen die qua uiterlijk voor een knappe KWPN'er door zouden kunnen gaan.
Wat bedoel je daar mee, mag men dan niet zien dat het een draver is ?
Hoezo woorden verdraaien. Ik maak alleen maar een vergelijking.
Alles wordt op een weegschaal gegooid en opnieuw gewogen