Jouw Draver..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:37

Dan heb je een van onze fokprodukten misschien wel meegemaakt? Nadir, stond bij Schoonhoven in training.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:21

Picasso4ever schreef:
grace1989 schreef:
Zonde, gestorven aan koliek.
Weet je ook hoe oud ze is geworden?
Nee, Vera Dakota heb ik niet gekend.


Ze was van 1988 net als ik. Maar december 2007 is ze gestorven, Arjan (die vernoemd is naar 1 van zijn eigen zoons) is gespeend, en daarna is Fajolie verkocht. Niet lang daarna kreeg ze koliek. Dus 19 jaar.


Leuk dat jij kind aan huis was bij familie Vlot. Heb jij Vera Dakota gekend? Mijn Yvette Dakota is haar enige volle zus en een na laatste veulen van Fajolie.

kevsam
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:03

Peetje schreef:
Bram stond bij ons op stal. Leuk om te lezen dat hij nu bij jou staat. Wat doe je met hem? Bram heeft overigens nooit gekoerst, hij is enkel getraind voor de koers. Maar hij toonde te weinig talent om hem de tijd te geven om genoeg kracht te krijgen, dus mocht hij weg als rijpaard.

Overigens vind ik dit een bijzonder leuk topic, als koersliefhebber. Veel bekende namen die langskomen. Ik zal vanavond even een leuke, recente foto opzoeken en dan zal ik ook mijn kanjer even voorstellen.




Jeetje sorry zie nou de reactie pas bram is in middels niet meer in mijn bezit maar heb voornamelijk dressuur met hem gereden en ook gesprongen ,, verder vind ik het vreemd dat u zegt dat hij niet gekoerst heb ,, ik heb een aantal koers uitslagen kunnen krijgen . Maar dat hoeft niks te beteken bedoel er ook niks mee.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:44

kevsam schreef:
Jeetje sorry zie nou de reactie pas bram is in middels niet meer in mijn bezit maar heb voornamelijk dressuur met hem gereden en ook gesprongen ,, verder vind ik het vreemd dat u zegt dat hij niet gekoerst heb ,, ik heb een aantal koers uitslagen kunnen krijgen . Maar dat hoeft niks te beteken bedoel er ook niks mee.


Volgens de gegevens van de NDR heeft hij geen koersen gelopen. ;)

http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... richtingen
;)
Maar ja, dat doet niet af aan het paard dat hij is als recreatiepaard.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:48

Hij heeft wel getraind voor de koers, dat klopt. Hij is ook wel eens meegeweest naar de koersbaan voor training daar, maar hij heeft echt nooit in de koers gelopen, daar was hij gewoon echt nog niet aan toe. Hij was groot en slap en daardoor mocht hij weg als rijpaard. :)

SiberianFox

Berichten: 5
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:15

Ik meld mij ook even als nieuweling.
Sinds afgelopen juli ben ik trotse eigenaresse van Beau(komt van ruitje hier op bokt).

Volledige Naam:Beaufort Heikant
Leeftijd:5
Kleur:Bruin
Vader: Open the sky
Moeder:Sammy Jo Heikant
Schofthoogte:1.50
Geboren op:05-04-2008

Afbeelding

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:34

Leuk!!

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:55

He wat leuk dat Beaufort hier langs komt. Ik kom op de stal waar hij gestaan heeft. Heb nog zat foto's van hem gemaakt. :D

SiberianFox

Berichten: 5
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Gelderland

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:27

@Bonte; Wat leuk dat je Beaufort ook kent! :D Alleen van het maken van de foto's op de baan of..?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:27

Wat leuk dit topic! Ik ben nu sinds een week officieel de eigenaresse van een draver!

Naam: Höwings Queen (Deze naam vonden we niet leuk, dus we noemen haar Freya)
Leeftijd: 5 (26/04/2008)
Schofthoogte: 1.62
Kleur: Bruinschimmel
Moeder: Höwings Jette
Vader: Tap in

Ik heb nog even geen betere foto's, maar om toch een indruk te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Het doel bij de vorige eigenaren was om te koersen, echter was ze hierin niet succesvol: twee keer gekwalificeerd waarvan één keer te langzaam, een andere keer moest ze onder de 25.0 lopen en liep ze 24.9 dus met hakken over de sloot wel gehaald. Ten slotte ook nog een keer de start zo compleet gemist dat ze een boete kregen.

Sommigen zullen haar vader wel kennen, is zeer succesvol geweest en won bijna €800.000, recordtijd 1.11,5. Zijn vader (Armbro Goal), dus de opa van Freya, haalde €1.049.595 prijzengeld binnen met een recordtijd van 1.11,2.

Morgen ga ik na het proefritje bij de oude eigenaren voor het eerst weer op haar rijden sinds ze bij mij is. Uiteindelijk wil ik met haar gewoon lekker ontspannen het bos in gaan en endurance en/of TREC starten wanneer we daar klaar voor zijn.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:31

Haar vader ken ik alleen van het feit dat niemand er veulens van wilde omdat ze lastige karakters hebben, wat jammer is want hij gaf leuke kleurtjes :) !
Mooi paard hoor!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:37

ruitje schreef:
Haar vader ken ik alleen van het feit dat niemand er veulens van wilde omdat ze lastige karakters hebben, wat jammer is want hij gaf leuke kleurtjes :) !
Mooi paard hoor!

Haha serieus!? Mijn paard is super vriendelijk naar iedereen en doet erg haar best met alles wat je haar vraagt, ben nog erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst :D Ik kwam wel pagina's over Tap In tegen in het Noors, maar daar werd ik niet veel wijzer uit. Dacht van die pagina wel te begrijpen dat hij juist erg geliefd was om de bruinschimmelkleur die hij doorgaf, evenals om zijn temperament en exterieur.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:42

In Nederland waren het allemaal draken :') ! Er heeft ook weinig van 'm gekoerst.

Maar hey: Over elke hengst gaan verhalen, wil niet zeggen dat dit waar is... daarbij kunnen sommige paarden heel erg veranderen als ze niet meer hoeven te presteren :)

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:10

SiberianFox schreef:
@Bonte; Wat leuk dat je Beaufort ook kent! :D Alleen van het maken van de foto's op de baan of..?

Ook op stal voor zijn oude verzorgster, maar dan moet ik even zoeken. Kan een paar dagen duren, want ben even druk met de koersfoto's van gisteren.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:12

Schimmels gaan niet harder dan bruinen, dus dat zal weinig uitmaken :D wel een leuk dier!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:14

WendyBZ schreef:
Schimmels gaan niet harder dan bruinen, dus dat zal weinig uitmaken :D wel een leuk dier!


Niet???

Ook jammer want ze zijn veel leuker! :')

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:16

Leuk paard zeg ook erg leuke en aparte kleur voor een draver!

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:34

Echt waar? Tap In lastige kinderen? Wist ik ook niet, hoor. Ik weet dat mijn paard een halfbroer heeft (zelfde moeder), die ook Tap In als vader heeft. Beestje heeft het leuk gedaan in de USA op de baan. Leuk paard hoor, die Freya! :)

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:36

Ik ken Beautje ook nog erg goed. Toen hij nog hengst was, heeft hij me wel eens flink wat lichaamsbeweging gegeven, hahaha. Hij vond dat ik hem sneller naar het land moest brengen dan dat ik deed. Hij won.... Zo jammer.... Maar als ruin was hij erg lief en hij stond lange tijd in dezelfde groep buiten als mijn paard. Veel plezier met hem!!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:49

Ach ja, verhalen van hengsten gaan snel, volgens mij hebben we het wel eens eerder over tap inn gehad :) ... Zo jammer dat er nu geen hengst is die schimmels geeft
..

Anoniem

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:04

Welke schimmel stond ook alweer bij Rob de Vlieger? Dat was ook zo'n leuk dier :D

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:28

Romeo Beemd was dat, loopt nu endurance.

Urban Hero is van Tap in, braaf dier maar wel een beetje eigenzinnig.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:54

Eigenzinnig :') . Ik vond dat dus gewoon een gekkenhuis :)

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:26

VEgruizinga schreef:
Heeft iemand nog foto's/geschiedenis van Exciting King en Vanity Fame B? ze hebben allebei in Nederland gekoerst maar zijn nu heerlijke buiten-rijd-paardjes


Ik heb wat foto's van de koersen die ze heeft gelopen, ze heeft in training gestaan waar ik werkte en ik reed haar een aantal keer in de wedstrijden en toen is ze door verkocht, helaas heb ik geen foto's van in het land ofzo.

http://huybers.com/drafcentrumalkmaar/f ... /index.htm
je krijgt hier een rij foto's en de allerlaatste 5 foto's zijn van mij en Vanity Fame B, hier heb ik de koers met haar gewonnen

http://huybers.com/drafcentrumalkmaar/f ... /index.htm
de 16e foto en de 18e foto, hier waren we 2e


http://www.drafcentrumalkmaar.com/?page_id=121
bovenstaande is een link van alkmaar met foto's uit het archief, ze heeft hier best vaak gelopen en gewonnen, als je op deze site : http://ndr.nl/ haar naam rechts invoerd kan je bij verrichtingen kijken en hier staat de datum die je dus weer op kan zoeken op de website van alkmaar in het archief, er staan alleen geen namen bij, je ziet dus alleen foto's dus je moet der wel even herkennen dan :D

SiberianFox

Berichten: 5
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:12

Peetje schreef:
Ik ken Beautje ook nog erg goed. Toen hij nog hengst was, heeft hij me wel eens flink wat lichaamsbeweging gegeven, hahaha. Hij vond dat ik hem sneller naar het land moest brengen dan dat ik deed. Hij won.... Zo jammer.... Maar als ruin was hij erg lief en hij stond lange tijd in dezelfde groep buiten als mijn paard. Veel plezier met hem!!


Bedankt Peetje! Wat leuk dat je Beau ook zo goed kent! Het is echt een onwijs lief en rustig paard (grappig om te lezen wat een draak het was in zijn hengstenperiode)! Hij is wel wat eigenwijs natuurlijk en nieuwsgierig, maar o zo'n schat! :D