Waarom een Duits paspoort ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Waarom een Duits paspoort ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:44

Waarom heeft mijn Draver die in Nederland[Chaam] gefokt is, een Duits paspoort ?
Weet iemand dat ?
Haar naam Usantie Heikant.

Judith_W

Re: Waarom een Duits paspoort ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:38

Omdat ze dan wel in Nederland geboren is, maar omdat de fokker haar Duits geregistreerd wilde hebben, dan krijg je dus ook een Duits paspoort. Haar moeder was ook Duits geregistreerd.

Onze eigen merrie was ook Duits geregistreerd, en haar veulen wilden we ook Duits geregistreerd hebben, dus die heeft een Duits paspoort gekregen en is ingeschreven in het Duitse paspoort, maar woonde dus in NL.

Je kunt een Nederlandse merrie ook uitvoeren naar Duitsland, dan wordt ze ook bijgeschreven in het Duitse stamboek en zal een eventueel veulen van haar Duits geregistreerd worden, ondanks dat ze in NL wonen.

De Duitse sport loopt veel beter dan de Nederlandse en er is ook vaak meer (en makkelijker) geld te verdienen, waardoor veel Nederlandse fokkers ervoor kiezen hun merries Duits te maken om zodoende Duitse veulens te krijgen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:47

Aha , nou begrijp ik het. Ik vond het al zo raar. Bedankt voor de info !

MvWanrooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:43

Wat grappig dat hier een topic over gemaakt is. Mijn draver is namelijk ook in Nederland gefokt maar heeft een Duits paspoort!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:24

Ja, ik vond het zo raar en aangezien er op Bokt veel draversmensen zijn, dacht ik dat er wel een antwoord voorwas.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:29

Wat ik weet kan je met een Nederlandse draver in Duitsland mee doen aan draverijen. En ik vermoed ook omgekeerd. Dus ik begrijp niet waarom je een draver dan Duits zou registreren. Of heb ik het mis?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:36

Startgerechtigd zijn in andere klassieke koersen, hoger prijzengeld... :)

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:41

Dus als ik het goed begrijp mag je alleen met een Duits geregistreerde draver in Duitsland mee doen met de koersen met hoge prijzen.
Is dat in Nederland ook zo? En Frankrijk (Prix D'amerique bijvoorbeeld) ook?
En hoe zit het dan met die Willem W Boko? Die rijdt/reed allerlei internationale koersen en heeft, zie ik nu, de Nederlandse nationaliteit.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:48

In gewone koersen maakt het niet uit, als het maar valt binnen de inschrijving (leeftijd/winsom), maar in Duitsland zijn er ook klassieke koersen zoals de Breeders Crown, zoals wij in Nederland de Sweepstakes en de Jonker- en Jofferprijs hebben. Die zijn alleen voor paarden met een bepaalde nationaliteit.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:41

Zoals Wendy al zegt, ligt het helemaal aan de uitschrijvingen van de koers. Er wordt elke maand een programma gepubliceerd, aan de hand waarvan een trainer zijn paarden kan inschrijven. Die uitschrijvingen gaan meestal op winsom en soms ook leeftijd of speciale inschrijving met extra inleggelden. Sommige van die koersen worden uitgeschreven voor alle internationaliteiten. Zo kan een Willem W Boko, die Nederlands was, ook starten in bepaalde koersen in Frankrijk. Het is dus soms gewoon interessanter om een paard een andere nationaliteit te geven als de nationaliteit van het land waar het geboren is.