Recreatief racen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Recreatief racen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:22

Hoi Bokkers,

Ik heb een vraagje. Mijn ouders hebben een huis in Zweden, waar ik uiteraard ook altijd bezig ben met paarden. Kennissen van ons hebben een gepensioneerd renpaard, en tot mijn grote vreugd mocht ik daar vandaag een ritje op maken! Op de renbaan! Ik heb werkelijk nog nooit zoiets gaafs gedaan, en zou het graag nog eens willen doen.

Nu was mijn vraag, is er in Nederland een renbaan waar je recreatief kunt racen? Ik heb geen eigen paard, dus ergens waar je een paard kan huren en bijvoorbeeld een rondje kunt maken. Ik snap dat dat met renpaarden iets minder makkelijk gaat dan dat je een paard huurt voor een buitenrit, maar bestaat er zoiets?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:18

De enigste renbaan in nederland is Duindigt en daar kun je niet zomaar racen en een paard huren hiervoor, lijkt me ook niet mogelijk. ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:27

Misschien zijn er wel kleinere banen te vinden in Nederland?

Ik heb hier in Engeland een landgoed in de buurt waar ze twee 'gallop tracks' hebben, dat zijn een soort onofficiële renbanen (enkel bedoeld voor training; er worden geen wedstrijden op gereden).
Die kun je afhuren, al moet je wel zelf een paard meenemen. Dat heb ik dan weer geregeld via de stal waar ik op het moment rij hier, die kwamen zelf met het idee want ze vinden dat ook hun lespaarden af en toe uit mogen razen.

Anoniem

Re: Recreatief racen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:27

En weten jullie misschien iets in Zweden? Wij hebben dus een huis in Zweden, en zijn daar ook erg vaak.

En nog een vraagje, bestaat er misschien een renkamp ofzo? Hoeft niet perse in Nederland.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:25

Ik denk dat voor zo een kamp, de sport niet populair genoeg is in Nederland / Zweden.

Je zou eens grondig kunnen gaan zoeken op internet, wie weet kom je wat tegen :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:47

Wij gaan ook wel eens racen op een renbaan, om sprintjes te trekken als training voor de barrelrace. Er zijn in België tal van kleine racebanen die we voor een prijsje mogen huren.. kan me niet voorstellen dat dat ergens anders niet is.
Een paard daarvoor huren lijkt me wel moeilijker te vinden...

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:28