Ervaring wedstrijd rijden met ex-draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wisdem

Ervaring wedstrijd rijden met ex-draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:06

Geen idee of dit topic hier hoort, maar dan merk ik het wel.
Wie heeft er ervaring met het rijden van dresuurwedstrijden met een draver?. Mijn dochter is 13 en least momenteel een ex-draver. Ze heeft elke week les zowel dresuur al springles. Nou wil ze graag gaan starten met de wedstrijden, maar voor springen zal ze eerst een winstpunt moeten hebben. Nu is deze draver een paard en daar zijn juist de meningen bij ons op stal verschillend, omdat ze 13 is en bij de paarden moet gaan starten. Hoe is jullie mening daarover doen of niet doen?

Geryon

Re: Ervaring wedstrijd rijden met ex-draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:11

Een ex-draver? Is ie ineens van ras veranderd? :D

Gewoon doen hoor. Het rijden van een draver is wel moeilijk (wegens hun bouw en gangen). Althans, als je meer wilt dan hobbelen. Maar een B-proefje gaat makkelijk (en een L proefje ook, zijn ook dravers die M en Z hebben gestart), als ze goed rijdt haalt ze zo een winspunt.

Vooral met springen zijn de meeste dravers top! Maar in het parcours heb je een goede galop nodig en daar zal ze op moeten trainen.

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:17

:D oeps had de titel beter anders kunnen verwoorden. En bedankt voor het reageren

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:18

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:21

Geryon schreef:
Een ex-draver? Is ie ineens van ras veranderd? :D

Gewoon doen hoor. Het rijden van een draver is wel moeilijk (wegens hun bouw en gangen). Althans, als je meer wilt dan hobbelen. Maar een B-proefje gaat makkelijk (en een L proefje ook, zijn ook dravers die M en Z hebben gestart), als ze goed rijdt haalt ze zo een winspunt.

Vooral met springen zijn de meeste dravers top! Maar in het parcours heb je een goede galop nodig en daar zal ze op moeten trainen.

Ik heb zelf een draver gehad, die heeft gekoerst. Werd destijds verkocht omdat ie nogal vaak aansprong :+
Anyway, zijn galop was van in het begin relaxter dan die van mijn merrie in het het begin.

Hij galoppeerde altijd heel rustig, heel groot, en heel beheerst.
Mijn Quartermerrie durft nogal eens uitslaan van plezier haha :D

Maar echt: nog nooit zo relaxed gegaloppeerd als met m'n draver, m'n Quarter gaat echt véél harder hoor!

Apple

Re: Ervaring wedstrijd rijden met ex-draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:01