waar hebben jullie je draver gekocht,?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wildhorse99

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-06-12

waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 02:42

De vraag is eigenlijk heel simpel, waar hebben jullie je draver vandaan? Van marktplaats, bij een handelaar, direct van een trainer of op een andere manier? En wat is het beste, zelf naar trainers/ fokkers toestappen of ze nog wat hebben staan of toch via het internet bij een particulier cq handelaar?
Ik zou opzoek zijn naar 1 die groen is onder het zadel

Cherubijn
Berichten: 121
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Nh

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 05:53

Mijn draver heb ik van een marktplaatsadvertentie. Ik was mij aan het oriënteren en kwam toen 'per ongeluk' de advertentie tegen. Deze eigenaren waren wel zeer bekend in de drafsport en trainde ze. Uiteindelijk moet kijken waar je gevoel naar uitgaat, particulier kan je gevoel beter zijn als bij sommige fokkers. Maar ik was niet opzoek naar een draver, het kwam op mijn pad. Ben me toen gaan verdiepen in het ras en met eigenaren gaan spreken.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 06:08

Stal westfriesedijk! Goede stal goede ervaring! Aantal bokkers rijden daar volgens mij :j

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 08:27

Als je er een zoekt die groen is ondaer het zadel, absoluut via een trainer doen. Scheelt je veel geld. Kijk ook eens op www.trottersforsale.com

Dravers zijn nu het goedkoopst trouwens, in het voorjaar staan er weer minder te koop :)

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 08:50

direct van de trainer.
liep daar toen stage voor mbo paardenhouderij

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:43

Nou hoorde via via dat de fokker/eigenaar een nieuw tehuis voor haar zocht en moest maar even contact opgenomen zouden toen een afspraak maken als het paardje bij trainer vandaan zou komen om te komen kijken. Kwam hem echter twee dagen later tegen en toen zei hij ik kan hem van de week ophalen zal ik hem gewoon brengen mag je hem uitproberen. Dus nog drie dagen later kwam de trailer het erf op en kwam er een mega strakke in wedstrijd conditie draver uit de trailer. Vond haar meteen al erg lief heb haar toen paar maanden op proef gehad en haar alles zelf geleerd onder het zadel en ze gaat echt niet meer weg. Ben trouwens ook twee keer bij stal Westfriese dijk wezen kijken en uitproberen daar stonden toen ook een aantal leuke maar net niet wat ik zocht. Maar wist door het uitproberen wel dat ik een draver wou.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:26

Heb mijn draver gekocht bij stal westfriesedijk!

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:14

Van mijn ouders :+ Maar ik krijg wel regelmatig iets aangeboden via een trainer. Welke leeftijd zoek je?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:09

Uviana heb ik direct van de trainster waar ik gewerkt heb en Chumb heb ik zelf gefokt.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:56

Ik heb mijn draver ook bij stal Westfriesedijk gekocht

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:21

Ik heb mijn eerste van een particulier gekocht. Mijn huidige paard heb ik rechtstreeks van een trainer gekocht.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:29

Salty heb ik ook via marktplaats bij een particulier gekocht en Bietje heb ik van haar fokker na bemiddeling van Wendy :)

vampmelanie
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:55

Yrret ook via Stal Westfriesedijk gekocht. Super service en ze denken goed met je mee (:

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:57

29 jaar geleden op de drafbaan zelf..
Mijn vader zag hem en hoppa, voor toen 500gulden in bezit van een draver.

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:00

Nou ik heb een keer een paard bezichtigd bij stal Stal westfriesedijk, en nee ik ben niet erg positief.
Ik kwam voor een leuke recreatiedraver, was niks mee aan de hand volgens hun en stond ook in de advertentie. Ik ben toen gaan kijken, en met rijden voelde het helemaal niet goed. Hij liep ook niet zuiver.

Meisje versprak zich 'Ben allang blij dat hij weer recht is'. Bleek dat paard helemaal krom te zijn geweest.

Ze zullen vast ook goede paarden verkopen en ben blij te lezen dat mensen tot nu toe positief over hun zijn, maar van mij krijgen ze een dikke onvoldoende.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:47

Nou mijn draver komt ergens anders vandaan maar vond ze op de westfriese dijk goed bezig. vind namelijk mooi dat ze dravers aan het omscholen zijn om er voor te zorgen dat ze nog een toekomst hebben.
En ja denk dat veel dravers die echt gekoerst hebben best beetje scheef zijn de mijne heeft dat ook wat in de bak. En daarom gaat de mijne af en toe is naar osteopaat. Je moet een draver gewoon wat tijd geven en in het begin lekker veel buiten rijden. Geeft de mijne nog steeds de voorkeur aan.
En ja geloof dat er best een hoop zijn die het goed doen in de bak de mijne jammer genoeg niet zo die wil wat gaan krabbelen als de bak wat hard is. maar ze gaat echt niet weg.

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:21

Vraagje een draver die 37 wedstrijden op de baan gelopen heeft 5 jaar wordt 6. laatste wedstrijd oktober 2012 gelopen. is 37 wedstrijden veel voor een paard?

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:45

Rechtstreeks van de trainer. Mijn tip is wel (maar dat moet je imo bij elk paard!) om zelf heel erg kritisch naar het paard te kijken en hem zeker goed te laten keuren. Mijn ervaring is dat trainers toch net even anders naar een paard kijken dan "wij ruiters" en ze veel sneller een paard "in orde" vinden. Ik heb de fout gemaakt om niet verder te kijken dan mn neus lang is en heb toen ongekeurd een draver mee naar huis genomen omdat de trainer zei dat er niets mis mee was. Dat nooit meer.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:50

switt schreef:
Rechtstreeks van de trainer. Mijn tip is wel (maar dat moet je imo bij elk paard!) om zelf heel erg kritisch naar het paard te kijken en hem zeker goed te laten keuren. Mijn ervaring is dat trainers toch net even anders naar een paard kijken dan "wij ruiters" en ze veel sneller een paard "in orde" vinden. Ik heb de fout gemaakt om niet verder te kijken dan mn neus lang is en heb toen ongekeurd een draver mee naar huis genomen omdat de trainer zei dat er niets mis mee was. Dat nooit meer.


Lijkt mij niet anders dan bij elke andere particulier. Je kan niet iedereen op zijn woord geloven, of dat nou een trainer is of een particulier. Daarbij heeft nog niemand röntgenogen :+

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:45

WendyBZ schreef:
switt schreef:
Rechtstreeks van de trainer. Mijn tip is wel (maar dat moet je imo bij elk paard!) om zelf heel erg kritisch naar het paard te kijken en hem zeker goed te laten keuren. Mijn ervaring is dat trainers toch net even anders naar een paard kijken dan "wij ruiters" en ze veel sneller een paard "in orde" vinden. Ik heb de fout gemaakt om niet verder te kijken dan mn neus lang is en heb toen ongekeurd een draver mee naar huis genomen omdat de trainer zei dat er niets mis mee was. Dat nooit meer.


Lijkt mij niet anders dan bij elke andere particulier. Je kan niet iedereen op zijn woord geloven, of dat nou een trainer is of een particulier. Daarbij heeft nog niemand röntgenogen :+


Haha ja daar heb je zeer zeker gelijk in! Maar ik denk dat iemand die rijdt toch wel wat kritischer is met wat "goed" is en wat niet. Principe "zolang het nog hard kan is het goed" geldt bij rijpaarden natuurlijk niet. Zo was mijn paard op de volte kreupel(had je echt geen rontgenorgen voor nodig ;)) en rechtuit wel oké maar ze hadden daar het paard gewoon nog nooit op een volte gezien.. Was niet echt een kwestie van niet eerlijk zijn oid van de verkoper, ben ervan overtuigd dat ze oprecht dachten dat het paard oke was - daarom kocht ik ook zonder te keuren/verder te kijken. Dat ik een paard kocht wat niet goed was was daarom ook totaal mn eigen schuld maar hopelijk is TS niet zo naief , vandaar mijn advies aan haar.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: waar hebben jullie je draver gekocht,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:51

nou, nou, een paard wat niet goed is, loopt ook niet goed hard hoor. heeft er echt niets mee te maken dat jij als 'ruiter' kritischer naar een paard kijkt. Trainers zijn juist over het algemeen veel kritischer dan de gemiddelde ruiter, maar je bent gewoon in de maling genomen

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:09

Judith_W schreef:
nou, nou, een paard wat niet goed is, loopt ook niet goed hard hoor. heeft er echt niets mee te maken dat jij als 'ruiter' kritischer naar een paard kijkt. Trainers zijn juist over het algemeen veel kritischer dan de gemiddelde ruiter, maar je bent gewoon in de maling genomen


Mm, ik blijf erbij dat me niet met opzet een "stuk" paard is verkocht maar dat ze er gewoon met hele andere ogen naar kijken. Toen ik het probleem uitlegde was de reactie ook: "Maar waarom moet ze op een volte dan? Ga je toch naar buiten, lekker rechtdoor rijden." Ik ben het écht niet met je eens dat ze kritischer kijken dan een gemiddelde ruiter, ze kijken op een andere manier. Daarnaast heb ik ook weleens paarden onder mn kont die niet helemaal lekker voelen maar waar je zo op het eerste oog niet meteen wat aan ziet. Die blessures vallen dan dus niet zo snel op als een paard voor de kar loopt, zelfde geldt voor blessures/aandoeningen die veel erger tonen op een volte- die vallen ook gewoon minder op omdat draver voornamelijk rechtdoor gaan. (daar staat imo dan weer tegenover dat een paard wat alleen rechtdoor hoeft ook weer minder snel geblesseerd is maar dat is weer een heel ander verhaal). De blessure(s) die mijn paard had zijn in training gewoon nooit opgevallen denk ik a. omdat ze misschien minder kritisch waren en b. omdat het paard op een andere manier gebruikt werd. (Paard was bij mij op dag 1 al niet goed dus weet wel behoorlijk zeker dat het probleem er al langer was)

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:18

Judith_W schreef:
nou, nou, een paard wat niet goed is, loopt ook niet goed hard hoor. heeft er echt niets mee te maken dat jij als 'ruiter' kritischer naar een paard kijkt. Trainers zijn juist over het algemeen veel kritischer dan de gemiddelde ruiter, maar je bent gewoon in de maling genomen


Mm, ik blijf erbij dat me niet met opzet een "stuk" paard is verkocht maar dat ze er gewoon met hele andere ogen naar kijken. Toen ik het probleem uitlegde was de reactie ook: "Maar waarom moet ze op een volte dan? Ga je toch naar buiten, lekker rechtdoor rijden." Ik ben het écht niet met je eens dat ze kritischer kijken dan een gemiddelde ruiter, ze kijken op een andere manier. Daarnaast heb ik ook weleens paarden onder mn kont die niet helemaal lekker voelen maar waar je zo op het eerste oog niet meteen wat aan ziet. Die blessures vallen dan dus niet zo snel op als een paard voor de kar loopt, zelfde geldt voor blessures/aandoeningen die veel erger tonen op een volte- die vallen ook gewoon minder op omdat draver voornamelijk rechtdoor gaan. (daar staat imo dan weer tegenover dat een paard wat alleen rechtdoor hoeft ook weer minder snel geblesseerd is maar dat is weer een heel ander verhaal). De blessure(s) die mijn paard had zijn in training gewoon nooit opgevallen denk ik a. omdat ze misschien minder kritisch waren en b. omdat het paard op een andere manier gebruikt werd. (Paard was bij mij op dag 1 al niet goed dus weet wel behoorlijk zeker dat het probleem er al langer was)
Ik wil helemaal niet zeggen dat dit zo slecht en vreselijk is, ik vertel alleen mijn ervaring. Het is ook helemaal niet de bedoeling de drafsport in een kwaad daglicht te stellen of wat dan ook, dit is gewoon mijn kijk op de zaken en ik wil zeer zeker niet zeggen dat alle dravers dus ook wat mankeren. Juist niet. Ik had gewoon pech en omdat dat overal kan gebeuren adviseer ik TS vooral altijd te keuren- ook een relatief goedkoop paard als een draver.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:34

kYliieJ schreef:
Vraagje een draver die 37 wedstrijden op de baan gelopen heeft 5 jaar wordt 6. laatste wedstrijd oktober 2012 gelopen. is 37 wedstrijden veel voor een paard?

Kan je vertellen om welk paard het gaat? Mag ook PB. ;)

Gerdagorter

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:26

Mijn draver heb ik van een particulier gekocht.
Ze is daar vanaf de fokker gelijk al heen gegaan en heft nooit gekoerst.
Ik geloof dit wel aangezien ze totaal geen gedrag vertoont van een draver die gekoerst heeft.