Draver en galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:31

Xlisa0808 schreef:
@tellom Ii ben ook begonnen op de volte. Ik doe het nu in de 1e hoek van de korte zijde, dan kan ik als het mis gaat de volgende hoek pakken }:0


Heel goed +:)+

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 16:42

Ja is dat de goede aanpak?
Het liefst wil ik natuurlijk dat ze in een hoek weg is :)

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:27

Tuurlijk dat begrijp ik wel maar Rome en Parijs zijn ook niet op een dag gebouwd :+

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:30

Hahaha nee dat is zeker waar!
Maar ik ben er al best wel een tijdje mee bezig...

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:34

Wat is een tijdje?

Misschien gewoon even niet focussen op de galop, maar juist op de weg daar naartoe. Dus sterker maken in de achterhand, overgangen rijden, zorgen dat je de draf en stap goed onder controle hebt en ze daar ook netjes nageeflijk loopt. Als je dat voor elkaar hebt, weer eens met de galop bezig gaan. Ik gok dat die dan ook ineens een stuk beter zal gaan :j

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:46

Ze loopt al nageeflijk, de stap gaat prima, ze luistert heel goed naar been en de draf gaat soms een beetje hard..

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:13

tellom schreef:
corientjuhh schreef:
Het gaat best goed komen zo te horen, ze springt tenminste aan dat kan je niet van iedere draver zeggen, die krijgen tenslotte op hun :o als ze in de galop springen op de baan.


Hier had ik even overheen gelezen. Nee, ze worden niet lens geslagen als ze in galop springen :\ Ze worden teruggenomen.

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:29

Misschien op jouw stal wel }:0

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:28

Heel vaak krijgen ze ook straf hoor, amders word het nooit af geleerd?

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:27

Nou, dan komen jullie toch echt op verkeerde stallen hoor :n

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 08:42

Ik kom niet op die stallen, maar dat is wat ik hoor...

wyoming

Berichten: 2519
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:47

Xlisa0808 schreef:
Heel vaak krijgen ze ook straf hoor, amders word het nooit af geleerd?


Ze leren het niet af, ze leren het gewoon niet aan op de meeste stallen.

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:21

Xlisa0808 schreef:
Ik kom niet op die stallen, maar dat is wat ik hoor...


en daar gaat het mis :)* Mensen trekken zelf conclusies, gaan af op wat andere mensen zeggen die er waarschijnlijk net zo weinig ervaring mee hebben en zo krijg je de horrorverhalen. Er zijn verschillende bokkers die op verschillende stallen komen, die ook niet te beroerd zijn om te laten zien hoe het écht gaat.

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:05

Maar het gaat hier om het helpen van een draver die in galop moet aanspringen, blijf bij het topic :+

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:17

Gaat het in principe nog steeds :+ Namelijk over hoe er voorhaan met de galop omgegaan werd.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:25

De mijne had er ook moeite mee, ik heb toen met longeren heel veel overgangen geoefend.
Telkens als ie wil gaan rennen gewoon opnieuw, totdat hij het netjes deed en toen was het klaar :).

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:39

wyoming schreef:
Xlisa0808 schreef:
Heel vaak krijgen ze ook straf hoor, amders word het nooit af geleerd?


Ze leren het niet af, ze leren het gewoon niet aan op de meeste stallen.


Ook een draver kan gewoon galopperen hoor ;) , dat is niet iets wat je een paard aan hoeft te leren.
Sommige trainers trainen juist veel op de galop. Ze pakken dan ook net weer wat andere spieren.
En zoals WendyBZ al zegt: straf wordt er niet gegeven. En als jullie niet naar een stal willen om te kijken hoe het er echt aan toe gaat, dan is een bezoekje aan een koersdag misschien iets. Ook daar kan je gewoon zien dat een paard uit de galop wordt teruggenomen en niet lens wordt geslagen.

wyoming

Berichten: 2519
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:53

terlygert schreef:
wyoming schreef:

Ze leren het niet af, ze leren het gewoon niet aan op de meeste stallen.


Ook een draver kan gewoon galopperen hoor ;) , dat is niet iets wat je een paard aan hoeft te leren.
Sommige trainers trainen juist veel op de galop. Ze pakken dan ook net weer wat andere spieren.
En zoals WendyBZ al zegt: straf wordt er niet gegeven. En als jullie niet naar een stal willen om te kijken hoe het er echt aan toe gaat, dan is een bezoekje aan een koersdag misschien iets. Ook daar kan je gewoon zien dat een paard uit de galop wordt teruggenomen en niet lens wordt geslagen.


Ik zeg toch niet dat ze niet kunnen galopperen? Ik zeg alleen dat het ze het op de meeste stallen niet geleerd wordt.(en dan als in het werk) Ik heb zelf 6 jaar op een draversstal gewerkt, dus ik heb ervaring, heb zelf monté koersen gereden, dus weet echt wel waar ik het over heb. Bij ons leerde ze het ook niet aan, sprongen ze in galop, namen we ze terug en zetten opnieuw aan, ze kregen nooit met de zweep op hun donder want wij trainde thuis niet eens met een zweep. In het bos mochten ze wel galopperen maar ze kende het "commando" galop niet.

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: Draver en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:12

Ja dat klopt en met straffen bereik je volgens mij ook veel minder bij zo'n paard.

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:20

Ik ben wel eens nu moet ik wel zeggen jaren geleden naar zo'n stal geweest omdat mijn vriendin daar werkte.
Dus heb het wel met eigen ogen gezien 8-)

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:26

wyoming schreef:
Ik zeg toch niet dat ze niet kunnen galopperen? Ik zeg alleen dat het ze het op de meeste stallen niet geleerd wordt.(en dan als in het werk) Ik heb zelf 6 jaar op een draversstal gewerkt, dus ik heb ervaring, heb zelf monté koersen gereden, dus weet echt wel waar ik het over heb. Bij ons leerde ze het ook niet aan, sprongen ze in galop, namen we ze terug en zetten opnieuw aan, ze kregen nooit met de zweep op hun donder want wij trainde thuis niet eens met een zweep. In het bos mochten ze wel galopperen maar ze kende het "commando" galop niet.


Rustig aan. Kalmte kan u redden. Ik heb je opmerking waarschijnlijk anders opgevat dan jij het bedoelde.

Ook ik werk bij een draversstal (en rij paarden voor een andere stal) dus ook ik weet waar ik het over heb.

ruitje

Berichten: 12380
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:19

tellom schreef:
Ik ben wel eens nu moet ik wel zeggen jaren geleden naar zo'n stal geweest omdat mijn vriendin daar werkte.
Dus heb het wel met eigen ogen gezien 8-)



Dat jij jaren geleden 1 idioot hebt gezien wil niet zeggen dat iedereen zo met zijn dravers omgaat :) .

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:53

Xlisa0808 schreef:
Ja is dat de goede aanpak?
Het liefst wil ik natuurlijk dat ze in een hoek weg is :)


Wie zegt dat aangalopperen altijd in een hoek moet? Dat is echt een manege opvatting hoor :) Lees maar eens een B proef door, daar galoppeer je tegenwoordig ook niet meer in de hoek aan. Dus daar zou ik me niet op focussen ;) Wanneer ze netjes nageeflijk, in balans en met de juiste stelling/lengtebuiging loopt kun je in galop aanspringen, waar je ook bent in de bak *\o/*

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 23:02

Marrit13 schreef:
Xlisa0808 schreef:
Ja is dat de goede aanpak?
Het liefst wil ik natuurlijk dat ze in een hoek weg is :)


Wie zegt dat aangalopperen altijd in een hoek moet? Dat is echt een manege opvatting hoor :) Lees maar eens een B proef door, daar galoppeer je tegenwoordig ook niet meer in de hoek aan. Dus daar zou ik me niet op focussen ;) Wanneer ze netjes nageeflijk, in balans en met de juiste stelling/lengtebuiging loopt kun je in galop aanspringen, waar je ook bent in de bak *\o/*


Ik weet het, met de manege springen we ook niet meer in de hoek aan! Maar dat is om te beginnen makkelijker voor het paard, omdat de buiging er dan al in zit en dan gaat ze vaker in de goede galop.