Dravers niet veelzeidig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij het liefst met joun draver?

Springen
1 (4%)
Dressuur
7 (28%)
western
1 (4%)
Buitenrijden
14 (56%)
NH
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 25


CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 19:38

Hallo Draver eigenaren!
Krijgen jullie ook zo vaak te horen dat een draver "alleen voor de renbaan" is en als je zegt dat je er mee wilt springen,dresuuren of mischien wel western je uitgelachen word?
En ook vaak als je advertenties ziet van mensen dat er vaak bij staat "geen draver" , is vind dit zo'n onzin! Dravers kunnen ook Springen mooi in een krul lopen en galoperen... en nog wel iets wat mischien het belangrijkste is dravers zijn vooral heel betrouwbaar! Rijden jullie ook gewoon reacriatief of wedstrijden met je draver? laat hier onder gerust een berichtje achter over jou ervaring met je draver of mensen die je vertellen dat je niet ver kan komen met een draver.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:59

"In de krul"? -O- Liever niet.

Wat ik doe staat niet in je poll :+ Ik probeer juist mensen te laten weten dat er meer is dan dressuur en springen :')

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:01

Jammer dat je maar 1 keus kan maken bij je poll :P
Ik doe (bijna) alles, dan wel recreatief, maar we doen het wel :D

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:02

Mijn draver kan Dressuur, springen, buitenrijden, voor de sulky, crossen, zwemmen, eeh eigenlijk alles hehe

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:04

Daantjee12 schreef:
Jammer dat je maar 1 keus kan maken bij je poll :P
Ik doe (bijna) alles, dan wel recreatief, maar we doen het wel :D

Ja volgends mij heb ik wat fout gedaan! Had meerdere keuzes op gegeven...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:05

Je kan het onzin vinden dat mensen geen draver willen om de dressuurring in te rijden. Maar er zijn gewoon veel mensen die op wedstrijd nivo willen meedraaien. Ja...dan maak je het jezelf niet makkelijk met een draver. Met een springpaard heb je het al lastiger.

Ik vindt mezelf ook niet mooi op een draver...ik ben lang en heb erg lange benen. Bovendien hou ik van paarden met een megafront.

Ik mis de opties draverijen(monte en sulky) en endourance...want daar zijn ze ook erg sterk.

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:10

NatasjavE schreef:
Je kan het onzin vinden dat mensen geen draver willen om de dressuurring in te rijden. Maar er zijn gewoon veel mensen die op wedstrijd nivo willen meedraaien. Ja...dan maak je het jezelf niet makkelijk met een draver. Met een springpaard heb je het al lastiger.

Ik vindt mezelf ook niet mooi op een draver...ik ben lang en heb erg lange benen. Bovendien hou ik van paarden met een megafront.

Ik mis de opties draverijen(monte en sulky) en endourance...want daar zijn ze ook erg sterk.


Daar heb je gelijk in , maar ik bedoel het vooral om mee te zeggen dat het wel degenlijk kan! Mischien met wat meer moeite maar het kan! En idd ben helemaal vergeten om draverijen en endurance er bij te zetten! Haha blond...

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:15

mijn draver kan heel goed galopperen, kan best een M proef rijden als ik even wat ga oefenen (hoger kan ik niet haha) ze kan heel goed springen, ik rij dr bitloos, hoofdstelloos, maar het liefste rijden we door de bossen. Zowel in flinke draf als een stapritje aan de lange teugel, of dwars door het dorp. Dravers, erg veelzijdig :) We hebben meerdere dravers op stal, en allemaal zo veelzijdig!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:16

Eerlijk? Ik geniet het meeste van een draver in een koers :)
Prachtig dat beenwerk en dat tempo :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:18

Ja dat vindt ik ook machtig...wat een kracht.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:20

Dan zie je ook écht goed wat een draver kan :j daar komen ze echt het beste tot hun recht.

Echt een 'wow' effect!

(jeetje en wat kunnen die koerspaarden prachtig lopen haha, geen mooie galop haha maar die draf? Wow!)

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:22

hallo,
ik heb een jaar geleden mijn draver verkocht .. het was een geweldig beest ! net wat iedereen zegt super betrouwbaar ! k kon er mee springen redelijk dressuren en buitenrijden ! vooral het laatste vond ze superleuk !
k heb haar verkocht omdat k het maximum met haar bereikt had en toch verder de paardensport in wilde.. dit kon mijn draver niet maar k heb jarenlang plezier van haar gehad !
kortom niks mis met een draver !

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:23

hallo,
ik heb een jaar geleden mijn draver verkocht .. het was een geweldig beest ! net wat iedereen zegt super betrouwbaar ! k kon er mee springen redelijk dressuren en buitenrijden ! vooral het laatste vond ze superleuk !
k heb haar verkocht omdat k het maximum met haar bereikt had en toch verder de paardensport in wilde.. dit kon mijn draver niet maar k heb jarenlang plezier van haar gehad !
kortom niks mis met een draver !

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:27

Mijn draver heb ik straks alweer 7 jaar..
Is enorm veelzijdig.
Vanwege zwangerschap(pen) nog niet uitgebracht in de ring.
Hopen in 2013 ons dressuurdebuut te gaan maken;)

Al vind hij buitenrijden ook leuk als afwisseling

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:00

ik rij endurance met mijn draver, en dat gaat heel lekker, zowel ik als mn paard genieten er echt van.
ik wil proberen ooit de 160km met haar te rijden, om te laten zien dat niet alleen arabieren in de endurance top terecht kunnen komen :D :o. En als ik nou fanatiek dressuur of spring wedstrijden zou willen rijden zouden we het best leuk doen, maar heb daar zelf niet zoveel behoefte aan!

Enne.....Balagur is een OrlovDRAVER die in de top van de grandprix meedoet *\o/*

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:06

rox_en_wilvy schreef:
Enne.....Balagur is een OrlovDRAVER die in de top van de grandprix meedoet *\o/*


Een Orlov Draver is op geen enkele manier te vergelijken met de huidige koersdravers.

Orlov dravers zijn bijna barocke paarden. Eigenlijk alleen nog maar in naam een draver.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:15

NatasjavE schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Enne.....Balagur is een OrlovDRAVER die in de top van de grandprix meedoet *\o/*


Een Orlov Draver is op geen enkele manier te vergelijken met de huidige koersdravers.

Orlov dravers zijn bijna barocke paarden. Eigenlijk alleen nog maar in naam een draver.


Dan zijn ze toch verrekte veel veranderd sinds de jaren 80/90 :+ Toen werden ze nog naar Nederland gehaald om te koersen. Volgens mij wordt er nog steeds mee gekoerst:
http://img0.liveinternet.ru/images/atta ... G_7237.jpg
http://img1.liveinternet.ru/images/atta ... 30na40.jpg
http://img0.liveinternet.ru/images/atta ... G_2065.jpg

Citaat:
Het verhaal van de in 1990 geboren hengst is bijzonder. ,,Hij werd gefokt in de Orlov Staatsstoeterij in Zuid Rusland. Als driejarige proberen ze alle paarden daar uit als draver. Dat hebben ze met hem ook gedaan. Hij was geen goede draver. Gelukkig. Toen werd hij verkocht. Hij ging naar de bereden politie. Hij heeft stadions beveiligd en zo. In de winter is het in Rusland echter te koud voor deze paarden om buiten te kunnen, dus doen ze drie maanden geen politiewerk. Ze worden dan in rijhallen getraind. Er zijn speciale ruiters voor om die paarden beweging te geven.” Men keek nog of Balagur misschien andere talenten had. Als springpaard of als voltigepaard. Maar nee, dat had hij niet. ,,Gelukkig”, vindt zijn amazone. In het circus dan? Een circustrainer die tijd over had, probeerde het ook een tijdje met hem. Balagur kon ook tussen de lange lijnen lopen. Als elfjarige liet de politie hem eens uitproberen als dressuurpaard. ,,De chef van de school zei: ‘probeer hem eens’. Na een maand is hij toen van de politie gekocht. We hebben een video van hem laten maken en die video stuurden we naar Georg Theodorescu. Die belde meteen en zei: ‘hierheenkomen en wel nu!’ Balagur was toen twaalf. Het duurde nog even voor het visum en dergelijke geregeld waren, maar in januari 2002 stond hij in Sassenberg.”
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 19-04-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28254
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:27

Het is trouwens veelzijdig ;)

Men moet verder kijken dan je neus lang is. Een rijpaard is ook alleen maar een combinatie van bouw, aanleg, training en de hersenen die die bezit. Mijn draver doet het heel redelijk met die combi. Wellicht als dingen anders waren gelopen en ze wel degelijk was ingereden hadden we nog wat potten kunnen breken.

Grootste pluspunt van de draver, het karakter is goud waard en ze willen altijd voor je werken. Minpunt is dat ze niet altijd bij de juiste ruiter eindigen en daardoor bepaalde kansen mislopen. Denk dat er dan snel een slechte naam naar voren komt. Maar op bokt lopen meer dan genoeg dravers rond die meer regel worden dan uitzondering :)

En ik begrijp heel goed waarom men geen draver in de advertentie zet. Zoals ik niet snel een koudbloed zou zoeken, maar er toch hele leuke rondlopen ;)

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:20

de optie die ik zou kiezen (en die bovenaan zou moeten staan ;) ), staat er helaas niet bij, nl drafsport, hetgeen ze voor geboren worden :)

AramisJames

Berichten: 270
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Antwerpen

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:24

Ik rijd dressuur met mijn draver. Ik heb hem niet gekocht om in de Grand Prix mee te kunnen draaien, maar meer van "we zien wel waar het schip strandt" en inmiddels kan hij toch aardig wat. Hij heeft z'n bouw niet mee, maar wel een hoop werklust dat veel goed maakt. Hij is slim, leert snel en is met momenten bloedfanatiek, heerlijk paard om mee te werken dus :) .
Verder is hij ook een super leuk paard voor buitenritten, voorwaarts en onvermoeibaar maar niet super heet. Springen kan hij ook, alleen het baasje niet :+

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:44

Dravers zijn inderdaad veelzijdig, maar wil je echt meedraaien in de topsport, behalve de drafsport, is het niet altijd het paard dat het meest in het voordeel is. (Maar ik zie een Parzival of Utasha ook niet snel een toptijd op de drafbaan halen)

Je ziet dravers ook veel (steeds meer) in TREC en endurance. En ook mijn jongste telg wil ik het liefst in die disciplines gaan starten.
Overigens hebben sowieso 2 draverkruizingen op het hoogste niveau in de endurance gepresteerd en EK's /WK's gelopen en had ook Jappeloup (Olympisch springpaard) draversbloed door zijn aderen stromen. Het zijn harde, sterke paarden met een enorme looplust.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Dravers niet veelzeidig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:53

ik doe werkelijk alles met mijn draver.
springen
dressuur
zwemmen
uitrijden
met de koets
slee
sinterklaas intocht
echt vanalles doe ik met hem,
het is wel ik kan gewoon echt niet meedraaien met hem in de dreesuur,hij haald wel zijn punten maar ook maar net.maar dat maakt hem niet minder,heb wel de grootse lol met hem,we genieten werkelijk vanalles.

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:42