tips JS Grand National liverpool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:57

vanwege werk van mijn partner heb ik kaartjes voor de John Smith's Grand National en ga ik voor het eerst van mijn leven zo'n evenement meemaken. Ik vind de rennen geweldig, maar eerlijk is eerlijk, ik ben een behoorlijk groentje op dit gebied. heeft iemand tips, sites, ervaringen met deze wedstrijd en ook niet geheel onbelangrijk ik reis alleen die kant op..ben benieuwd of er toevallig nog iemand gaat, daarbij heb ik ook nog een extra kaartje gekocht wat ik weer terug verkoop (vanwege afzeggen vriendin) iemand interesse?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:20

Aintree.

Ik ben nog nooit op Aintree geweest, maar wel op Cheltenham (Gold Cup).

Tips die ik heb: zorg ervoor dat je ruim voor de eerste race op het terrein bent, dan kom je niet in files en rijen en heb je alle tijd om rustig de kraampjes te bekijken, koffie te drinken, lunch te nemen voor de eerste race. Maw: als de eerste race om 1:30u is zorg er dan voor dat je rond 11:30u op het terrein bent.

Als je de race goed wilt zien loop dan helemaal naar voor, naar de railing. Bedenk waar je wilt staan. Bij Cheltenham kun je bijvoorbeeld bij de finish staan, maar wij staan meestal meer bij de laatste hindernis, daar is ook een groot beeldscherm waar je de rest van de race kunt volgen. Ik neem aan dat Aintree ook zoiets heeft.

Koop een 'race-card'. Daar staan alle races uitgelegd, met alle jockeys/paarden/kleuren.

Als je wilt wedden: ga voor een 'each way' bet bij een van de bookies. Bij een each way bet krijg je uitbetaald als het paard 1,2 of 3 eindigt (soms zelfs 1,2,3 en 4). Kies voor een each way bet niet voor een paard dat de gedoodverfde favoriet is (1-2), dat levert niet zoveel op, maar ga voor een 1-4, 1-6 of 1-7 oid. Qua jockeys: kies A.P. McCoy . Barry Gerrathy of Richard Johnson doen het ook ok. Als je er voor kiest om bijvoorbeeld 20 pond te gebruiken om te wedden dan kun je heel wat lol hebben.

Aintree is half april, het kan dan nog koud zijn en het is de hele dag buiten. Warme kleren aan. Handschoenen (!), warme sokken. Wellicht een verrekijker.

Bedenk welke races je zeker wilt zien en zorg ervoor dat je dan bij de railing staat. Voor de Grand National, sta bij de railing al 1 race van te voren en blijf daar (toiletbezoek kan wel na de grand national), je zult zien dat bij de belangrijkste race alles en iedereen naar voren komt voor het beste uitzicht.

Zoiets?

Anoniem

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:22

Oeh wanneer is het? Ik wil er eigenlijk nog wel heel graag heen!! Ik ben wel iets bekend met gokken maar volgens mij is dat in Engeland heel anders...

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:34

Zaterdag 14 april

Gokken is heel anders inderdaad. Bij de bookies veranderen de kansen voortdurend, op moment dat je je 'bet' plaatst krijg je een uitdraai waarop precies staat hoeveel je uitgekeerd krijgt.

Ik had bijvoorbeeld bij de GoldCup een each-way bet op Synchronised (de latere winnaar). Ik had 10 pond ingezet toen hij op 7-1 stond. Ik kreeg 40 pond als hij zou winnen en 12 pond als hij 1,2 of 3 zou worden. Als winnaar dus 52 pond. Mensen die later dan mij hadden ingezet hadden een betere uitbetaling aangezien Synchronized zakte naar 8-1.

In Nederland plaats je je weddenschap en hoor je pas na de race wat er wordt uitgekeerd (en dat is meestal een stuk minder dan in Engeland).

Anoniem

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:35

Ja idd, hier is t altijd maar afwachten wat ie uiteindelijk opbrengt. Dus dan gaat het er ook nog om wanneer je een bet plaatst, spannend :P
14 april kan ik helaas niet.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:54

Oh, als je echt helemaal geïnformeerd wilt zijn dan kun je ook nog op de site www.racingpost.com alvast voorbeschouwingen bekijken :D

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:36

hoe ga je per vliegtuig/auto heb evt intr.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:03

En denk om de kledingvoorschriften. Ik meen me te herinneren dat aintree bepaalde kledingvoorschriften hanteert voor mannen en vrouwen.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:34

Aintree? Aintree is niet zoals Ascot. Het is een jumprace dus met tweed zit je altijd goed :+ (en als je geen tweed hebt in elk geval geen spijkerbroek :+ )

Als ik de verhalen mag geloven heb je daar wel allerlei 'dames' uit Liverpool rondlopen die niets met paarden hebben of met races en echt gaan om een dagje te zuipen. Die dan dus ook vergeten dat het pas half april is en dan in hun zomerjurkjes met blote benen rond lopen (en voor de middag al bevroren en dronken zijn, in willekeurige volgorde).

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:33

ja en vrouwen moeten de schouders bedekken, geen diep uitgesneden shirts, en tot op de knieën bedekt of is dat alleen op ascot?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:21

Daffie, dat is Ascot :+ En dan moet je ook een hoed op.

(half april wil je trouwens niet met minirokjes en spaghettibandjes rondlopen :)) )

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:30

Mag ik vragen wat je voor het ticket vraagt.
Wil nog altijd een keer de national gaan kijken, maar ja is zo duur.
Ga je trouwens alleen?

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 01:54

Bedankt zover voor alle tips! Ga alles ff rustig bekijken. Heb nog nooit gegokt, snap de hele races niet, vind het wel geweldige sport en laat deze kans dus niet gaan. Ticket wat ik over heb is 83 pond; lord sefton stand. Is dus bij de startline en net na de waterbak bocht. Ik ga nu dus alleen, partner is flink aan het werk en ga ik weinig zien.Ik kan zijn kamer als overnachting gebruiken mocht dat nodig zijn. Ik heb net een ticket via ryanair gezien vanaf brussel voor 30 euro, daar ga ik het niet voor laten. Twijfel zelf nog of ik overnachting maak of echt alleen voor de dag ga. Maar is er iemand die serieus interesse heeft, pb/mail me even.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:40

Oeh ik heb eigenlijk wel heeeel veel interesse!!
Ik ga je een pb sturen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:18

Inderdaad geen strikte dress code,maar wel een aantal regels die je misschien beter van te voren kunt lezen:
http://www.aintree.co.uk/pages/regulations/

Veel plezier in ieder geval, lijkt me echt mega gaaf om dat een keer mee te maken.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:06

Nu niet vergeten het aintree weekend te volgen op bbc. big bucks heeft al gewonnen

Anoniem

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:06

Oeh spannend. :)

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:20

De tips volgens de kenner op Racingpost:

1. Giles Cross
2. Becauseicouldntsee
3. Neptune Collonges
4. the Midnight Club

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:58

Em winnaar voor donald mccain

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:01

Em winnaar voor donald mccain

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:36

Ik heb Neptune Colloneges en Seabass plaats gespeeld :D Ik hoop op de eerste vrouwelijke overwinning! *\o/*

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:46

Malkesta schreef:
Ik heb Neptune Colloneges en Seabass plaats gespeeld :D Ik hoop op de eerste vrouwelijke overwinning! *\o/*


:D :D Speelde alleen maar op kleur Neptune de schimmel :o En op de enigste vrouw.

Wint de schimmel en word de dame 3e! :D
Wat een mooie race en nog een mooiere finish!
Hoop dat de rest een beetje ongeschonden over de finish is gekomen.

Anoniem

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:06

Mis ik nou gewoon de Grand national? :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:00

uhm als je hem vanmiddag niet gekeken hebt dan wel.

Anoniem

Re: tips JS Grand National liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:44

Gewoon helemaal vergeten, bummer. Ff terugkijken dan maar... :')