Brevet halen als amatrice? *rensport*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 22:04

Hoihoi bokkers!
Sinds 2 maanden rijdt ik een paardje in voor iemand. Laat ik hem even 'A' noemen.
A zit in de renpaarden, en krijgt steeds meer het idee dat het paardje wat ik inrijdt, ook een type voor de ren is.
Nu is er al wel gezegd dat we gaan kijken wat hij kan, dus qua snelheid etc.
En als hij goed is, dan zou ik hem dus ook door moeten trainen en ook rijden met trainingen in Duindicht. Nu stelde A ook voor dat ik mijn brevet haal bij iemand die hij kent. Dat zou A dan wel kunnen regelen.
Hij denkt dat ik wel zou kunnen gaan rijden als amatrice, omdat ik wel durf, en omdat mijn postuur mee zit.
Nou kort om, A is heel enthousiast over het racen dit jaar, en zou het dus heel leuk vinden als ik ook volgend jaar zou kunnen starten als amatrice.
Maar hoe bevalt dat nou?
Een brevet halen, is dat lastig?
Wat zijn je verplichtingen als je eenmaal amatrice bent?
Wat houdt het hele brevet eigenlijk in?

Op internet kon ik ook niks vinden, dus ik hoop dat er bokkers zijn die mij er meer over kunnen vertellen, en misschien zelfs tips hebben :j !

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 22:21

Ik las trouwens net dat je bij de NDR ook je brevet kan halen, maar op de site zelf kan ik er niks over vinden..

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:47

Om koersen te mogen rijden moet je je vergunning halen bij de NDR. Ik weet niet exact hoe dit zit voor de rensport maar je moet een aantal standaard procedures laten zien zoals de start en het koers rijden.

Wat voor verplichtingen je hebt hangt waarschijnlijk van je trainer af. Aan de NDR moet je jaarlijks contributie betalen.

Als je meer info wilt over een vergunning halen kan je het beste even bellen met de NDR, ze zijn heel aardig en willen je vast helpen! :)

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 22:50

Chrissie, dankjewel!
A had het erover dat ik eerst een poos bij een engelse volbloed stal heb moeten gelopen, wil ik dan mijn brevet halen.
Toen had hij het erover dat hij nog wel ene Annet of zoiets kende.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:53

Ik las op de site van de NDR dat een trainer je op moet geven voor een proef dus dat kan wel kloppen inderdaad! : Verder ben ik niet bekend met namen ed in de rensport dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Volgens mij zitten er wel een aantal mensen op bokt die meer bekend zijn met de rensport, dus die zullen vanzelf wel reageren als zij meer info hebben! :)

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 23:01

Nouja, over het aanmelden maak ik me nog niet zo'n zorgen, want A kan vast wel wat regelen, zit al 20 jaar in de rennerij, en heeft genoeg contacten zoals hij zelf verteld.
Ik ben meer benieuwd naar wat je moet doen, wat je verplichtingen zijn enzo.
Ik ben ook maar een leek :o

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:17

Even wat opgezocht voor je uit het reglement.

Citaat:
Vergunningen om als amateurrijders/amatrices aan rennen te kunnen deelnemen worden uitgereikt aan mannen/vrouwen die de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt en met goed gevolg een rijvaardigheidsproef en theoretisch examen hebben afgelegd, zoals bepaald in artikel 31, lid IX.


Hopelijk ben je nu ietsje wijzer geworden! :)

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 23:23

Chrissie, bedankt dat je het hebt opgezocht!
Ik wist nog niet dat er ook een theoretisch examen was.. dat wordt studeren :j

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:17

Ik denk dat A (die volgend mij Lex heet) jou zelf ook wel kan vertellen wanneer je er aan toe bent om een koers te rijden. Dan doe je een rijproef op Duindigt en mag je de koers in.

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:43

Nee hij heet niet lex :+
Ik ben erg zelfstandig op stal, omdat A slaapt. Aangezien hij dan uit de nachtdienst komt. Dus lopen we ook dat soort gespreksonderwerpen mis.

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:25

schopje.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:54

een brevet ofwel vergunning halen bij iemand die hij kent?? nou ik heb mijn amateurvergunning ook gehaald, en dat is gewoon op duindigt en moet bij het NDR worden aangevraagd, en daarbij natuurlijk toestemming van een erkend trainer. Maargoed dat zal je allemaal wel weten, Koersen is leuk, heb zelf maar een paar keer gereden, omdat er vaak wat geanuleerd word, en ik vaak in het buitenland zit. De proef bestaat uit theorie en praktijk, theorie zijn gewoon de reglementen die je moet leren en naja praktijk spreekt in principe voor zich.

Anoniem

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:57

Ik zou het afraden, het kost behoorlijk wat geld en je kunt maar heel weinig rijden per jaar. Ik zou het dus gewoon leuk voor de hobby doen, tenzij je er echt verder mee wilt.

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:40

play-coy, bedankt voor je reactie, misschien kent hij wel de gene die in de praktijk erbij is? Het komt eigenlijk gewoon neer op een EHBO-examen of fietsexamen, theorie en praktijk.
Ik stelde me er allemaal andere dingen erbij voor :')

Joolien, wat is behoorlijk wat geld?

Anoniem

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:03

Ik was voor mijn montebewijs in totaal iets van 500 euro kwijt incl lidmaatschap van de ndr.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:24

Klopt, je moet rekening houden met de kosten voor het examen (€110 euro) en daarnaast een jaarlijks lidmaatschap, verzekeringen, vergunning, kleurenregistratie. Komt inderdaad neer op ruim €500 euro.

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:48

Janedieene schreef:
play-coy, bedankt voor je reactie, misschien kent hij wel de gene die in de praktijk erbij is? Het komt eigenlijk gewoon neer op een EHBO-examen of fietsexamen, theorie en praktijk.


Een fietsexamen?! Mooie vergelijking... hoop dat je het dan vooral bij fietsen houdt de komende tijd!

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:12

SaintAissa, ik bedoelde dat het dus neerkomt op een theorie en praktijk examen. Net als bij een fiets diploma, of een rijbewijs. Whatever.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Brevet halen als amatrice? *rensport*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 06:57

@ saintaissa : Hahahahaha, ja als je die vergelijking zo makkelijk maakt.. denk r nog ns over na ;-P ja theorie en praktijk, maargoed..examen zelf kost idd geld, en dan nog jaarlijks lidmaatschap zon 300 euro.. waardoor ik dus afgelopen jaar mn lidmaatschap niet aan heb gevraagd, omdat er gewoon veel word geannuleerd, en ik de helft vd tijd in het buiteland zit, 300 euro voor 3x rijden is beetje zonde natuurlijk..