Volbloed wordt steeds aangezien voor draver. Ben ik nou gek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
glitterzz
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:53

Misschien kun je wat meer informatie opzoeken over het karakter van de draver en de volbloed. Ik rijd ook op een volbloedje en een typisch kenmerk daarvan is dat ze ineens kunnen omslaan. De ene keer schrikken ze wel van een vogel en de andere keer niet. Over het algemeen zijn dravers meestal heel rustig en braaf. Het hangt natuurlijk ook een beetje van het paard zelf af natuurlijk. Maar misschien als je iets op zoekt over de draver of volbloed dat je misschien wat herkent van je eigen paard. Aan de foto's te zien denk ik zelf dat het gewoon een volbloed is.

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:03

Dravers worden niet gefokt op raskenmerken, maar op snelheid.
Er zijn dravers van nog geen 1.55 en tot ruim 175. Grote hoofden, kleine hoofden, lang lijf, kort lijf, etc. Ze hebben in aanleg een ruime draf en (soms!) moeite met galop.
Als je vaak dravers hebt gezien, pik je ze er meestal wel uit.... maar lang niet altijd.

Op de foto lijkt je paard wel op een EV.... maar wat zou het verschil maken als hij toch een draver zou zijn...?
Het gaat er om dat je een fijn paard hebt.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Volbloed wordt steeds aangezien voor draver. Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:55

Moderatoropmerking:
Even wat berichten verwijderd aangezien het topic al ruim 2 jaar oud is. Ik zet een slotje.