Door bokt kom ik er nu achter dat eigenlijk best veel mensen een draver hadden, waaronder ikzelf

Ik heb een draver waarmee ik bitloos rijd, en gewoon recreatief, en dat gaat hardstikke goed. Ik heb haar nu bijna een half jaar.
Ik krijg als het lang licht is ook 1 keer in de week les in een bak, om stelling te oefenen enzo, maar dit vind ik een beetje saai..
Ik vind het best leuk om te springen, en als ik door de duinen rijd spring ik weleens over een bosje, wat mijn paard ook wel leuk vind.
Mijn paard vind het heerlijk om te galopperen, alleen meestal als ze galoppeert is het zowat rengalop! Als ik buiten rijd, dus niet in de bak, moet ik altijd echt de ruimte ervoor nemen, en ook echt de tijd om terug te gaan naar de draf. Ze vind het ook wel lastig om aan te galopperen, maar het lukt wel meestal.
Met een ander paard erbij galoppeert ze nog harder, alsof het een wedstrijd is (soms). Maar als ik alleen rijdt op het strand mag ze als ze rustig is wel wat harder.
Ik vind het belangrijker dat ze rustig galoppeert, dan heel druk.
Ze mag van mij dus best wat harder galopperen zolang ze maar rustig is. Dat heb ik liever dan dat ze in een langzaam galopje heel druk gaat doen. Maar dat snappen jullie wel.

Hoe kan ik leren beter aan te galopperen?
In de bak vind ze het ook wel lastig maar daar komt ze makkelijker terug omdat de bak niet zo groot is. In de bak galoppeer ik meestal alleen voltes die ik wat ruimer maak, ze gaat soms te snel voor de hoeken, en dan kan ze zich verstappen (is al een keer gebeurt, kon ik 2 weken niet goed meer draven).