Malinov (Areion x Meadowlake)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Limgardur

Malinov (Areion x Meadowlake)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 00:25

Hoi,

Ik kom eigenlijk nooit meer op Bokt, maar schoot me te binnen dat hier een apart plekje is over de rensport... Sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik Malinov en ik zou graag alles over zijn verleden willen weten. Niet omdat ik problemen met hem heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid en om evt. sommige gedragingen van hem te kunnen begrijpen. Hij is bv. erg kopschuw geweest, maar dat gaat nu de laatste tijd heel erg goed. Ik rijd hem op dit moment dressuurmatig door en sinds een paar weken gaan we elke zondag een stuk stappen in het bos samen met zijn supermakke weidemaatje. Ik ben zelf nogal snel gespannen, dus we doen het rustig aan.

Ik heb Malinov gekregen van Stal Het Vertrek uit Boxtel en hij werd getraind door Twan Wolters... Het lijkt me leuk om wat foto's van hem van vroeger te hebben en ook wat meer over zijn ouders te weten en misschien ook wat foto's van te zien. Zijn vader is dus Areion en zijn moeder is Marchira, allemaal Thoroughbreds...

Hierbij een recente foto van mijn knapperd:
Afbeelding

We zijn nu regelmatig met grondwerk bezig om zijn vertrouwen nog beter te krijgen en ik hoop ooit endurance met hem te kunnen gaan rijden.

Gr. Heleen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:38

is dit hem?

http://ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoeken&t ... =palgemeen

Daar staan al zijn resultaten en dergelijk in ieder geval bij :) Deze Malinov, wat hoogstwaarschijnlijk jouw paard is, heeft het nog best leuk gedaan :) Hij heeft dus gelopen op de baan, en getraind, dus de kopschuwheid kan heel goed hieruit voortkomen.

Ik ken het dier verder niet, maar de meeste mensen die niet echt in dat wereldje zitten vinden dit soort informatie niet zo makkelijk, en ik schiet graag te hulp :) misschien dat je het ook zelf al wel had gevonden :)

Limgardur

Re: Malinov (Areion x Meadowlake)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 01:29

Hoi,

Ik had al vaak gegoogled op Malinov, maar had dit nog niet gevonden... Vind het wel erg leuk, hoor! De rensport is niet mijn ding, maar ik heb blijkbaar wel een toppertje gekregen :-)... Ben benieuwd of er nog mensen zijn dier hem wel kennem... Ik zag ook dat ie door verschillende jockeys is gereden, dus wie weet is er iemand die hem daarvan kent?

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 01:34

Hmmm, zie ineens dat ie een paar weken voordat ie bij mij kwam nog 2 x 2e plaats had... Toch apart dat ie dan weg moest? Nu besef ik ineens pas hoe groot de verandering voor hem geweest is, want ik ben hem meteen dressuurmatig gaan rijden! Ik dacht dat ie al langer niet meer koerste...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:16

Misschien dat er dan wat puzzelstukjes op zijn plaats vallen voor je :) En als een paard "te oud" voor de renbaan is worden ze verkocht, en dan heb je het vaak al over leeftijden van 5-6 voor de middenmoot.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:21

Ik denk dat de trainer je ook veel info kan geven. als je zijn gegevens niet hebt ze hebben een website waar van alles op te vinden is.

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:28

Hoi,

In het begin had ik nog mailcontact met hun, maar ze mailen nooit meer terug... Een paar maanden geleden kreeg ik ineens weer een mail hoe het met Malinov ging en heb ik een uitgebreide mail terug gestuurd, maar wederom nooit meer iets gehoord... Vandaar dat ik zelf wat ben gaan snuffelen... Vond het wel leuk toen ik van de week allemaal foto's op internet tegen kwam van zijn voorouders en dat ging terug tot 1865! Sommige paarden lijken echt sprekend op hem hoewel die van begin 1900 zijn...

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:21

AREION is kampioen hengst geworden in 2010.
Zijn site: http://www.stallion-areion.de/

Nakomelinge VANJURA is de beste tot nu toe en won vorig jaar een GR2 koers in Istanbul.

Zelf hebben we First D drachtig van hem voor februari volgend jaar.