Ik heb sinds een week een verzorgpaard, een draver van ong. 22 jaar oud. Ze doet alles nog heel goes, ze kan goed draven en stappen, ik heb alleen nog niet met haar gegaloppeerd. Het paardje is vroeger ook nooit getraind in dressuur ofzo, altijd gewoon voor recreatie, dus buitenritten enzo. Er was ook een hele tijd niet op haar gereden, want haar baasje was aan zijn heup geopereerd.
Nou wil ik graag een keer met haar gaan galopperen, maar ik weet dus niet of ze daar de conditie wel voor heeft en of ze het eigenlijk wel 'kan'. We hebben daar geen bak, dus we rijden gewoon in de wei, het is wel een grote wei.
Heeft iemand tips voor mij om haar toch goed te laten galopperen?
Voordat je het onder het zadel probeert zou ik eerst eens even kijken aan de longeerlijn of ze het kan. Heb je geen les?
Kiichi
Geplaatst: 17-06-11 17:53
Ik weet niet of dit nog eerlijk is tegenover het paard. Het kan verwarrend voor haar zijn om dit alsnog te leren, terwijl haar hele leven ging om "nooit galoperen". Heeft haar eigenaar wel eens met haar gegalopeerd?
xliefsLisa
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-11 17:59
Ze heeft maar een paar races gelopen en is nooit echt getraint. Haar eigenaar heeft wel op haar gegalppeerd ja. Ik heb ook les, alleen niet met haar