rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dinaatje

rensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:38

hallo ik heb begrepen dat jullie de vorige topic niet begrepen hadden dus hier is de uitleg.

Ik bedoel wat voel je dan of wat denk je dat je dan zult voelen? tijden het echte rennen niet snel draven ofzo.

Als ik in de startblokken sta dan pompt de adrenaline door mijn lijf .
dan gaat de bel eerst een fractie van een seconde bang
en dan vrijheid alles wat rondom je gebeurd even vergeten .
dan ga ik gaan om te winnen.

wat denken of voelen jullie .
of wat vinden jullie van rennen.
Laatst bijgewerkt door dinaatje op 14-04-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Re: wat voel jij als je aan het rennen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:40

Misschien zou je in ieder geval een doelgroep kunnen geven.. Mensen die met hun paard aan rennen meedoen? Wat bedoel je precies met rennen, gewoon een galopje of een rengalop?

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:40

Slofje schreef:
Misschien zou je in ieder geval een doelgroep kunnen geven.. Mensen die met hun paard aan rennen meedoen? Wat bedoel je precies met rennen, gewoon een galopje of een rengalop?

echt rengalop de echte rensport

Nachtlampje

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:44

Ik betwijfel het eigenlijk of er veel mensen zijn die hier meedoen aan officiele paardenrennen. Ik vind het persoonlijk erg gevaarlijk en uitbuiting van die dieren.
Daarnaast mag je wel wat aan je interpunctie en zinsbouw doen, het is ontzettend warrig om te lezen.

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:51

Slofje schreef:
Ik betwijfel het eigenlijk of er veel mensen zijn die hier meedoen aan officiele paardenrennen. Ik vind het persoonlijk erg gevaarlijk en uitbuiting van die dieren.
Daarnaast mag je wel wat aan je interpunctie en zinsbouw doen, het is ontzettend warrig om te lezen.

sorry ik heb last van dyslexie ( slechte zinsbouw en woordvorming)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:55

Ik vind rensport vreselijk..totaal geen sport om lekker uit liefde met je paard bezig te zijn.. afbeulerij vind ik het.. en dan niet te spreken over de vreselijkste blessures voor paard en ruiter! Ik doe liever een rengalopje door het bos wetend dat mijn paard er plezier in heeft om alle remmen los te mogen gooien!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:16

RT-P >> DRS

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:06

:( Daar gaan we weer. De kop zegt het al RENSPORT en heel graag alleen je ervaringen enz er op zetten aub, dat je het niet leuk vind of zo zijn andere toppics voor, gr rensport liefhebber ;)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:11

ze vraagt ook: Wat vinden jullie van rennen.
Dus onze voor jou negatieve reacties zijn dan misschien niet fijn voor je, maar ga daarin lekker in je eigen sop gaarkoken.

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:08

MrTut schreef:
:( Daar gaan we weer. De kop zegt het al RENSPORT en heel graag alleen je ervaringen enz er op zetten aub, dat je het niet leuk vind of zo zijn andere toppics voor, gr rensport liefhebber ;)

dankje dat er iemand respect heeft

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:10

dinaatje, je vraagt zelf over wat mensen van rensporten vinden..

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:12

Slofje schreef:
dinaatje, je vraagt zelf over wat mensen van rensporten vinden..

ieder mag zijn menig hebben maar druk het een beetje FATSOENLIJK uit

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:07

haha leuk topic!

Uhm let me think.. eerste keer startboxen met mijn amateurproef.. was supernerveus dus best benauwd, heel snel afgesprongen en daarna maakte ik het eigenlijk niet mee..
mijn eerste koers, ook nerveus, maar was een onwijze kick! werd uiteindelijk zelfs 2, nog 2 keer gereden toen ging het wat beter.
inderdaad dat je alles om je heen vergeet, je hebt niet door dat er mensen op de tribune zitten, luidsprekers hoor je ergens in de verte..verder hoor je alleen galopperende paarden,blijft een aparte ervaring, vooral de eerste keren denk ik.. laatste eind, tja...het is wel zo dat je dan voluit mag gaan, maar ik was door de (in)spanning al best vermoeid en had ik de laatste keren moeite met het oppakken van mijn paard. Maargoed.. het is gewoon geweldig! :)

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:11

:o slofje,als je mij bedoeld, graag wat meer respect.en natuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen, maar er wordt gevraagd wat is je belevenis bij je, tijdens, en om het rennen-koers heen, :j

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:15

MrTut schreef:
:o slofje,als je mij bedoeld, graag wat meer respect.en natuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen, maar er wordt gevraagd wat is je belevenis bij je, tijdens, en om het rennen-koers heen, :j

dankje voor je steun

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:02

dinaatje schreef:
hallo ik heb begrepen dat jullie de vorige topic niet begrepen hadden dus hier is de uitleg.

Ik bedoel wat voel je dan of wat denk je dat je dan zult voelen? tijden het echte rennen niet snel draven ofzo.

Als ik in de startblokken sta dan pompt de adrenaline door mijn lijf .
dan gaat de bel eerst een fractie van een seconde bang
en dan vrijheid alles wat rondom je gebeurd even vergeten .
dan ga ik gaan om te winnen.

wat denken of voelen jullie .
of wat vinden jullie van rennen.

Ik zeg op een fatsoenlijke manier dat ik het een vreselijke en gevaarlijke sport vind, waar alleen de paarden worden afgebeuld en het enkel voor het plezier van de mens is. Ik mag dus best zeggen wat ik er van vind, als jullie dat niet aanstaat omdat het negatief is is dat niet mijn probleem. Je vraagt ernaar, je krijgt antwoord.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:22

Moderatoropmerking:
De TS vraagt hier naar specifieke ervaringen over wat er door je heen gaat als je in de startblokken staat en klaar bent om te gaan racen, danwel aan het racen bent. Niet over wat je vind van de rensport an sich. Daar zijn andere topics voor.

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:38

Ik heb nog nooit aant rensport gedaan. Al wel volle galop op een lang zandpad. En volgens mij is het zo zalig om op een grote renbaan te rennen. Lekker snel effe al je zorgen vergeten :) Zalig volgens mij ! xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:43

Misschien niet helemaal ontopic maar ik ken het wel met de dravers achter de auto. Ik heb zelf monté gereden en het is een fantastische kick, helemaal op de baan van Duindigt, echt zo gaaf!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:47

ik ben ook geen echte jockey ook geen amatrice, maar ik rij wel met mijn eigen merrie en soms sie van een rentrainer op een oefenbaan. En als er snelwerk gedaan wordt, dan is het echt kicken om de kracht die van de paarden uitgaat te voelen, de wind van voren en de "druk" van een stuwende achterhand.

evelienDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:30

Zelf heb ik nog effe koerspaarden getraind en die galop zelf is machtig!
In de startblokken zal het wel nog meer een 'kick' geven..
Maar van die snelheid en het gevoel van het ritme kan ik echt genieten,
die kracht!is wel speciaal dat gevoel lekker kickuh!

Devillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 01:48

Paardenafbeulen?? Alleen maar voor het vermaak van de mens?
Nee absoluut niet!! Ik train bij Karin v.d bos en de paarden worden hier met zoveel
respect behandeld! staan op de koerspaarden na dag en nacht buiten.

Tijdens de training zie ik hoeveel plezier de paarden erin hebben.
Er zijn paarden die de training super vinden maar de koersen niet. Deze worden dan te koop aangeboden
omdat je ze moeilijk kan dwingen.
De paarden die het wel leuk vinden zijn ook echte winnaars.
Ze willen ook winnen, ze vinden het een kick. Voordat je een oordeel hebt zal je jezelf
er wel in moeten hebben verdiept vind ik.
De renpaarden hoeven niet in een bak allemaal rare krullen wendigen enz. te maken.
Of hoog te springen wat ontzettend slecht is voor de pezen.
Wel eens secretariat de film gezien? heb je al eens gekeken hoeveel liefde naar het paard gaat?

Ga eens kijken op duindigt! En vraag eens aan de eigenaren hoe goed ze hun paard kunnen.

Geloof mij,, die eigenaren kunnen hun paarden beter dan de eigenar van een dressuurstal.

wil je meer wete pb me..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:24

Devillicious schreef:
Ga eens kijken op duindigt! En vraag eens aan de eigenaren hoe goed ze hun paard kunnen.

Geloof mij,, die eigenaren kunnen hun paarden beter dan de eigenar van een dressuurstal.

ik denk wel dat je de trainer en z'n vaste ruiters bedoeld. Voor de eigenaren is het paard helaas een "object" om mee op te scheppen...

Met de rest kan ik het alleen maar eens zijn :j

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:37

petitparis schreef:
Devillicious schreef:

ik denk wel dat je de trainer en z'n vaste ruiters bedoeld. Voor de eigenaren is het paard helaas een "object" om mee op te scheppen...

Met de rest kan ik het alleen maar eens zijn :j

Ik ben het met die stelling van de eigenaren in veel gevallen niet eens. Je hebt ook eigenaren die dag in dag uit met hun koerspaard bezig zijn, om ze nog meer extra aandacht te geven dan ze al krijgen. Die eigenaren gaan met hun paarden wandelen, lekker laten rollen etc., worden als een kind (of nog beter) behandeld. Die eigenaren prakkiseren zich suf als er iets aan de hand is met het paard en wat ze er aan zouden kunnen doen tot zelfs slapeloze nachten aan toe. Deze eigenaren heb je ook, en geloof mij, ik ken er velen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:39

Heb niets met rensport te maken. Maar als mijn uitgekoerste merrie lekker door het bos loopt te stampen en zij hoort een ander paard te dicht achter zich komen, dan voel je haar axelereren in een standje harder, want geen kans dat zij iemand voorbij laat gaan, in gallop. Dit voelt geweldig, maar voor mij ook wel erg spannend :) . Dan merk je echt dat dit "object "gemaakt is om te gaan, ondanks dat ik dit niet echt van haar vraag.