Waar kopen jullie tuig en benodigheden voor de drafsport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zensation

Waar kopen jullie tuig en benodigheden voor de drafsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:13

Zoals de titel al zegt, ik ken bijna elke ruitersportzaak in nederland voor de "normale" ruitersport, maar ik zou niet weten waar ik terecht zou moeten voor een tuig/beschermers/sulky etc.etc voor de drafsport!!
Wie o wie kan me helpen?

RoyalMemory

Re: Waar kopen jullie tuig en benodigheden voor de drafsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:15

Op de koers

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:17

Inderdaad, op de koers bij Bart (van noord, trotplaza) of bij Harry vd Bosch. Er is ook veel op internet te koop, alleen koop daar alleen maar ruiter/jockey spullen

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:21

Oke dank alvast!
@Chrissie: Heb je misschien wat internet adressen van waar die spullen te koop zijn? Dan kan ik me vast oriënteren..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:30

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:32

Ik heb niets met draf- en rensport, maar heel stom toevallig dacht ik vanmiddag precies hetzelfde toen ik in een ruitersportzaak was. Tis dat jij er nu een topic over opent, anders had ik het misschien wel gedaan!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:33

Top Chrissie, hier kan ik vast even mee uit de voeten!
Ben namelijk een "her-intreder" en echt geen benul wat er vandaag de dag bij komt kijken qua tuig e.d..

@Kleinvosje: Hahaha, das toevallig! Telepathie heet dat!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:35

Haha, zou je denken? Ik kwam erop omdat ik vond dat er zo ontzettend veel verschillend spul voor de engelse en western manier van rijden is, maar je niets ziet aan spul voor de Draf en rensport...
Zo vraag ik me al langere tijd af hoe zo'n stug tuig heet dat bij sulky-paarden op het hoofd zit van tussen de oren door naar de neus, wat dat splitst naar beide zijdes van het bit, en wat voor functie het heeft?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:36

Er zijn vast nog wel meer websites maar deze kwamen in me op. Ga je zelf weer dravers trainen/houden?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:38

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:41

kleinvosje schreef:
Haha, zou je denken? Ik kwam erop omdat ik vond dat er zo ontzettend veel verschillend spul voor de engelse en western manier van rijden is, maar je niets ziet aan spul voor de Draf en rensport...
Zo vraag ik me al langere tijd af hoe zo'n stug tuig heet dat bij sulky-paarden op het hoofd zit van tussen de oren door naar de neus, wat dat splitst naar beide zijdes van het bit, en wat voor functie het heeft?

Ik denk dat je de opzet bedoeld? Deze wordt vast gezet op de schoften gaat tussen of langs de oren en splitst bij de mond. Dit zorgt ervoor dat de paarden het hoofd hoog houden en ondersteund als het nodig is. Er zijn ook paarden die gewoon zonder opzet lopen trouwens.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:44

Ja, dat bedoel ik ja. Bedankt voor de info!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:12

Chrissie schreef:
Er zijn vast nog wel meer websites maar deze kwamen in me op. Ga je zelf weer dravers trainen/houden?

Ik heb 3 jaar op een grote dravers-stal gewerkt en daar ook wat gekoerst.Eigenlijk was het toen helemaal niet mijn ding maar goed, ik was jong en alles waar "paard" voor stond is dan leuk.. Heb me toen volledig op de eventing en springsport gestort (nog) maar nu ik via mijn vriend kennis heb gekregen aan een oude "rot in t vak" begint t toch weer heel erg te kriebelen..

Dus, ja. Ik ga de stap maken, en ik heb er echt zin in!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:33

finntack.com en ik heb via www.horseshopinternational.nl mijn trainingssulky voor mijn pony gekocht.
mijn zus kon bij finntack bestellen (webshop) en via haar heb ik dus aan een tuig kunnen komen.