Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DraverLoverx
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-01-11

Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 15:23

Ik en 2 van mijn vriendinnen krijgen een draver ,
Maar we moeten hem nog inrijden ,
En nog longeren en alles ...
Hebben jullie misschien nog tips voor mij ?

xx Dankjewel <3
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-01-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte en cursieve tekst verwijderd voor een betere leesbaarheid

Anoniem

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:26

Vooral goed les nemen! niet zelf aan gaan kloten. Dravers zijn erg slimme paarden, En dat wil je niet tegen je hebben.

Krijgen jullie een eigen draver of een verzorg draver?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:42

kijk eens bij http://www.draverspraat.nl/forum/ Daar zul je al heel veel informatie vinden imv dravers.

Zoals bij elk ras, is ook hier elke draver verschillend. De ene is hypernerveus en koppig terwijl de andere zeer koelbloedig blijft.. Ik vind het persoonlijk super diertjes maar toch versta ik me met de ene draver 100x beter als met de andere.

Heeft hij/zij koersen gelopen? Want dat maakt dan (niet noodzakelijk maar vaak wel omdat ze anders beleerd zijn) ook weer een extra moeilijkheid

labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:44

Inderdaad,

hebben jullie al eens eerder een "gewoon" paard ingereden?

Het is in ieder geval zo: Een eigen paard inrijden kan heel leuk zijn, tenslotte leer je je paardje alles zelf aan. Zo kan je, als je het goed doet, een paard krijgen dat verkeersmak is, zo bomproofmogelijk is als een paard kan zijn en een paard dat goede manieren heeft tijdens het rijden, maar ook in de stal (hij loopt je niet omver, blijft netjes naast je lopen etc).

als iedereen dus een paard goed opvoed met rijden en naast het rijden krijg je hele goede paarden die heus nog weleens een streek uit willen halen en het ene paard is makkelijker dan het andere, maar ze luisteren wel als jij goed de leiding neemt.

Om je heen zie je alleen ontzettend veel paarden die niet goed zijn opgevoed, en dat kan soms zelfs leiden tot echte draken. Kortom, te veel mensen doen maar wat ze denken dat goed is, doe dit niet!

Zorg ervoor dat je begeleidt wordt met alles wat je doet door iemand die het vaker heeft gedaan en in jullie geval door iemand die vaker dravers heeft ingereden en opgevoed.

Waarschijnlijk krijgen jullie een draver die wel al koersen heeft gelopen (?) en dus zijn basisopvoeding allang heeft gehad, maar misschien ook niet en begeleiding bij dit soort dingen is in mijn optiek echt essentieel!

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:48

zoek eens onder [DRS] daar zijn er ook die ervaring hebben met het omscholen van een draver

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:40

BRT-->DRS

xChanna
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Noord - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:13

labyrinth schreef:
Inderdaad,

hebben jullie al eens eerder een "gewoon" paard ingereden?

Het is in ieder geval zo: Een eigen paard inrijden kan heel leuk zijn, tenslotte leer je je paardje alles zelf aan. Zo kan je, als je het goed doet, een paard krijgen dat verkeersmak is, zo bomproofmogelijk is als een paard kan zijn en een paard dat goede manieren heeft tijdens het rijden, maar ook in de stal (hij loopt je niet omver, blijft netjes naast je lopen etc).

als iedereen dus een paard goed opvoed met rijden en naast het rijden krijg je hele goede paarden die heus nog weleens een streek uit willen halen en het ene paard is makkelijker dan het andere, maar ze luisteren wel als jij goed de leiding neemt.

Om je heen zie je alleen ontzettend veel paarden die niet goed zijn opgevoed, en dat kan soms zelfs leiden tot echte draken. Kortom, te veel mensen doen maar wat ze denken dat goed is, doe dit niet!

Zorg ervoor dat je begeleidt wordt met alles wat je doet door iemand die het vaker heeft gedaan en in jullie geval door iemand die vaker dravers heeft ingereden en opgevoed.

Waarschijnlijk krijgen jullie een draver die wel al koersen heeft gelopen (?) en dus zijn basisopvoeding allang heeft gehad, maar misschien ook niet en begeleiding bij dit soort dingen is in mijn optiek echt essentieel!



Zelfde. :o

Lindab101

Berichten: 26
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:48

hebben jullie al eerder een paard ingereden??

Jess_20
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:10

Ik train zelf dravers dus misschien kan ik je helpen, mocht je hem voor de koers willen blijven trainen, dan is het handig om hem aan de dubbele longeerlijn te laten lopen, dat hij/zij goed met zijn hoofd naar beneden loopt en een beetje naar binnen zodat hij goed zijn lichaam gebruikt maar wel op een andere manier dan tijdens de koers, je kunt ook een rondje uit kwikkelen dit is wat rustiger draven over de weg of op de baan, 1 keer in de week snel rijden mocht je ook 1 keer in de ander halve week koersen anders kan je ook 2 keer snel rijden, en natuurlijk moet hij ook gewoon 2 of 3 dagen in de week niets doen, maar de dag voor de koers of voor een zware training even longeren. Mocht je hem dressuur gericht willen gaan rijden maar hij/zij kan nog niet galoperen, dan is rechte lange stukken rijden heel goed, laat hem zo hard lopen dat hij wel moet galoperen en dan belonen, neem hem dan ook niet gelijk terug. Dit kun je beter doen dan het galoperen aan leren in de bak met al die bochten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Weet iemand wat meer voor mij over dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:30

Dravers zijn over het algemeen erg gevoelig en slim, dus je moet goed weten wat je doet.
Vooral bezig gaan met de rust erin houden, in de draf, maar ook in de galop, daar hebben dravers nog wel eens moeite mee.
Probeer veel te werken aan ontspanning en in het begin veel te trainen aan de longe, vooral met de galop, draver moeten hier eerst wat meer evenwicht in krijgen dan andere paarden.
Verder weet ik dat dravers over het algemeen goed reageren op NH en bitloos.
succes! :D

daandriaan

Berichten: 3218
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Oudesluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:36

Het schild wel dat de dravers al het eea kennen, zoals het stuur.
1 ding, doe het goed! je moet er dus neit zo op gaan zitten en mee weg rossen. Dat vergeven ze je echt niet meer.
Dravers zijn gevoelig, willen graag voor je werken als je het met beleid doet.

Van alle dravers die wij gehad hebben, kan ik me herrineren dat we er geen 1 niet onder het zadel hebben gekregen.
Je kunt er gerust wel op gaan zitten, ga eerst hangen, dan stappen, en dan pas zitten, klaar en de volgende dag weer verder.

Neem het serieus, en ga niet voor de grap een paard zadelmak maken, maar gebruik je verstand ;)
Welke draver heb je? :D

Angelzz
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:52

Hallo Allemaal,
Heb eens een vraagje voor wie mij kan helpen.
Ik ben namelijk een eindwerk aan het maken over de training van jonge dravers.
Ik moet namelijk weten welke trainingstechnieken er zijn,
Maar die trainingstechnieken zou ik ook moeten uitleggen.
Kan iemand mij a.u.b helpen?
Je mag mij altijd een PB sturen.

Alvast Bedankt.
Groetjes