Ik hoop dat dit op de juiste plaats staat.. Zoniet, sorry

Ik ben in het bezit van een éénjarige draver ruin.
Deze heeft vanaf zijn geboorte tot nu op een weiland gestaan en er werd nooit naar gekeken.
Resultaat; jaarling is nog mensenschuw en kent nog helemaal niets.
Elk week ga ik er 1 keer naartoe en probeer ik hem stapje per stapje wat meer gewender te maken.
Dit lukt wel. Ik weet dat je er eigenlijk iedere dag moet meewerken, maar hij staat best wel ver weg.
Dus is 1x per week echt wel het maximum. Echter komt hij waarschijnlijk ergens in Maart bij ons te staan
(waar ik natuurlijk héél erg naar uit kijk, want dan kan ik er iedere dag wat mee werken)
Heeft iemand tips hoe ik een paard zo goed mogelijk gewend kan maken?
Maar nu ging ik vandaag naar de manege en hebben enkele mij toch wel sterk aangeraden hem te verkopen

& voor de opkomst een beleerd paard te kopen. Ze hebben me echt afgeraden hem nog verder te houden.
Mijn vraag was nu aan jullie; wat vinden jullie daarvan? Moet ik hem echt verkopen? Wat zijn de voor & -nadelen?
En waar moet ik zeker opletten (bij het eventueel beleren in de toekomst) ?
1 van hun argumenten was o.a. dat ik er nooit mee op straat ging kunnen gaan (omdat hij daar zeker te hevig voor zal zijn) Klopt dit?
Ik rij ruim 6 jaar paard, ben niet bang voor een uitdaging, ik wil zeker alles voor hem doen!
Maar ik heb wel geen enkele ervaring in paarden-beleren & wil dit graag (als het mogelijk is) bitloos doen..
Groetjes,
San