we heb hier 2 engelse volbloeden waar ik info over zoek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

we heb hier 2 engelse volbloeden waar ik info over zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 12:24

hallo we hebben thuis in onze kudden ook 2 engelse volbloed dames lopen.
een heet op papier ski girl en de vader daar van is no ski en de moeder sailing home,zij moet op de baan gelopen hebben,verder heb ik hier niks van.ik zou graag hier meer over willen weten ook alle info over haar vader en moeder zijn welkom.deze merrie is van 1998.
ze is van mijn schoonvader.deze is er helaas een aantal jaar geleden afgevallen(stijgeren),sinds dien word er niks meer echt mee gedaan.

de andere engelse volbloed merrie is van mij en heb ik vanaf haar 3de bij mij,haar naam is gipsy en de naam van vader is sydney raaphorst,de moeder is ginie.deze merrie heeft nooit op de baan gelopen en heb ik enkel altijd recreatief gereden(bijna alleen buitenritten).ook race ik vaker buiten met haar en ik weet zeker als ze goed getraind zou zijn ze het goed op de baan zou hebben gedaan.ook over haar vader en moeder zou ik meer info willen hebben.

hier foto's van de 2 dames:
Afbeelding
rechts is de merrie van no ski en in het midden de merrie van sidney raaphorst

Afbeelding
dit is ook de merrie van sydney raaphorst

de merrie van sydney raaphorst is een merrie van rond de 160cm dus een klein paardje,de merrie van no ski is een flinke merrie ook wel aan de maat 167cm ongeveer

wie kan mij dus meer vertellen over het verleden van ski girl,of over de ouders(hoogte,karakter,prestatie;s etc)
wie kan mij meer vertellen over de ouders achter mijn paardje gipsy?

ps als het verkeerd gepost is mijn excusus

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:02

ski girl
Dit is het enige wat ik kan vinden over je ski girl via ndr.nl (nederlands draf en rensport site). Helaas staan er geen verrichtingen op van haar, dit komt waarschijnlijk omdat ze al wat 'ouder' is.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:26

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:21

Was Ski Girl niet een fokmerrie van meneer van der Meulen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 17:27

dat weet ik niet zou best kunnen,maar ze is op jonge leeftijd bij ons gekomen geloof 4jr(moet ik even na vragen).dus dan zou hij er 1 veulen uit gefokt kunnen hebben.ik weet dus ook niet of ze ooit een veulen gehad heeft,dus als jij meer weet er over vind ik dit erg interessant.
Woogy schreef:
Was Ski Girl niet een fokmerrie van meneer van der Meulen?

BiancaDinja

Re: we heb hier 2 engelse volbloeden waar ik info over zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:23

ik zoek ook meer info over mij pony Holstuds patrit hij is ook een zoon van sydney raaphorst

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:07

Ski Girl komt uit een familie met goede renpaarden. Zij is een dochter van Sailing Home, op haar beurt een dochter van Laetitia, die Derby-winnaar Leandros bracht.
Haar fokker was de inmiddels overleden Henk Leyser. Ze heeft nooit gelopen, misschien ook omdat zij voor een renpaard erg laat is geboren (eind juni).
Sailing Home is gefokt door Jan Pubben, je kunt haar verrichtingen bekijken op de ndr site. Ik heb Ski Girl ingebracht op
www.pedigreequery.com:
http://www.pedigreequery.com/index.php? ... p=0&f=1&l=
Het is een sterke moederlijn.

De andere merrie is een dochter van Sydney Raaphorst eveneens een Nederlandse Derbywinnaar. De verrichtingen van moeder Ginie (kwam uit Duitsland):

http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... richtingen

Zij was van mw. Geene-Gielkens, eigenaar/trainer uit Limburg.

Ik heb ook Gipsy ingebracht op www.pedigreequery.com.

Als je nog iets wilt weten, mail maar, misschien kan ik verder helpen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:32

no ski was de merrie van meneer van der meulen...sorry voor de valse inlichtingen

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:18

Nou ik heb op een duitse site gekeken, en over beiden geen info.. dus betwijfel het of ze in de baan zijn geweest.

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:17

Woogy schreef:
no ski was de merrie van meneer van der meulen...sorry voor de valse inlichtingen

No Ski [GB], 1983 v. Niniski - Yea Misty is een dekhengst geweest in Nederland en was niet van Van der Meulen,denk dat je hem verward met Fit To Ski [GB], 1993 v. Niniski - Baino Fit .

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:27

BiancaDinja schreef:
ik zoek ook meer info over mij pony Holstuds patrit hij is ook een zoon van sydney raaphorst

Holstuds Patriot

Naam Holstuds Patriot
Stamboeknummer B970063
Geslacht Ruin (R)
Kleur Vos
Ras Volbloed
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 11-03-97
Naam vader Sydney Raaphorst
Naam moeder Jessy Bright (IRE)x

Hij heeft bij ons op stal gestaan maar kan hem me niet goed meer herinneren. :o(was niet de snelste.....)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 20:22

wat leuk deze info,no ski zou wel hebben gelopen vor zo ver ik weet maar denk dan niet hier in nederland,maar ze was niet goed genoeg zij mijn schoonvader die haar heeft gekocht toen der tijd.(ik begrijp ook wel dat ze niet goed was als je haar zo ziet lopen in de wei,haha.gipsy heeft zeker weten nooit gelopen heb deze op 3jr leeftijd overgenomen van de fokker een kennis van mij,ik denk wel dat zij het erg goed zou hebben gedaan op de baan,helaas nooit zo ver gekomen.als je nog dingen weet alles is welkom.vind leuk om dingen te horen over de afstamming van onze paarden.
benbrink schreef:
Ski Girl komt uit een familie met goede renpaarden. Zij is een dochter van Sailing Home, op haar beurt een dochter van Laetitia, die Derby-winnaar Leandros bracht.
Haar fokker was de inmiddels overleden Henk Leyser. Ze heeft nooit gelopen, misschien ook omdat zij voor een renpaard erg laat is geboren (eind juni).
Sailing Home is gefokt door Jan Pubben, je kunt haar verrichtingen bekijken op de ndr site. Ik heb Ski Girl ingebracht op
http://www.pedigreequery.com:
http://www.pedigreequery.com/index.php? ... p=0&f=1&l=
Het is een sterke moederlijn.

De andere merrie is een dochter van Sydney Raaphorst eveneens een Nederlandse Derbywinnaar. De verrichtingen van moeder Ginie (kwam uit Duitsland):

http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... richtingen

Zij was van mw. Geene-Gielkens, eigenaar/trainer uit Limburg.

Ik heb ook Gipsy ingebracht op http://www.pedigreequery.com.

Als je nog iets wilt weten, mail maar, misschien kan ik verder helpen.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:14

woodenshoe schreef:
Woogy schreef:

No Ski [GB], 1983 v. Niniski - Yea Misty is een dekhengst geweest in Nederland en was niet van Van der Meulen,denk dat je hem verward met Fit To Ski [GB], 1993 v. Niniski - Baino Fit .

No Ski stond bij het KWPN station van Van Bommel. Woodenshoe kan je nog wel wat vertellen over Sidney, die stond bij Pubben op stal.

BiancaDinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:34

woodenshoe schreef:
BiancaDinja schreef:

Holstuds Patriot

Naam Holstuds Patriot
Stamboeknummer B970063
Geslacht Ruin (R)
Kleur Vos
Ras Volbloed
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 11-03-97
Naam vader Sydney Raaphorst
Naam moeder Jessy Bright (IRE)x

Hij heeft bij ons op stal gestaan maar kan hem me niet goed meer herinneren. :o(was niet de snelste.....)

dit klopt helemaal