oudste draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benbrink
Berichten: 100
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:55

Malkesta schreef:
WendyBZ schreef:
Ze was laatst toch ook nog in een item te zien op Omrop Fryslan? Zag er nog goed uit!

Jacatra is een die je vaak tegenkomt in de lijnen als het gaat om volbloed bij de Dravers in, is een van de laatste volgens mij. Jacatra was ook elite-merrie. http://www.dutchtrotters.nl/oz%20elme.htm#j1 Haar dochter Ada van Cornjum, zus van Trianka, zowel klassiek als elitemerrie http://www.dutchtrotters.nl/klassiek.htm#a1



:j Gevind :D

http://www.omropfryslan.nl/fideo/hea-fa ... _element=0

Wij hebben ooit Myrly Terraise gehad, die ging ook zo door het land en altijd alleen maar draven, zo een lieve merrie was dat!



Nu ga ik mij oud voelen, ik heb Myrly nog zien lopen snelle merrie zeker voor haar tijd (1.18,6), ze was meen ik bij de gebr. Van Leeuwen in training. Ik heb haar vader (C Alkestis) en grootvader (Mac Kinley) nog op de toenmalige hengstenkeuringen in Hilversum gezien en ook haar grootvader van moederszijde Double Six M. Jammer dat dit soort evenementen niet meer bestaan, was altijd erg gezellig en ook leerzaam.

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:46

Nu ga ik mij oud voelen, ik heb Myrly nog zien lopen snelle merrie zeker voor haar tijd (1.18,6), ze was meen ik bij de gebr. Van Leeuwen in training. Ik heb haar vader (C Alkestis) en grootvader (Mac Kinley) nog op de toenmalige hengstenkeuringen in Hilversum gezien en ook haar grootvader van moederszijde Double Six M. Jammer dat dit soort evenementen niet meer bestaan, was altijd erg gezellig en ook leerzaam.[/quote]


Jij wint of moet ik U zeggen :D

Wij hebben haar gekregen als fokmerrie maar helaas wij konden haar niet drachtig krijgen. Ze is later verkocht aan de man met van Ranum paarden die heeft er nog wel een of 2 veulens bij gehad.Was zo een lieve merrie, en draven dat ze kon! Altijd hard draven in het land en over de baan als ze daarop liepen, de jongere generatie kon haar nooit bij houden in draf :D
C Alkestis E is de papa van de draver in mijn forum naam. Vind het altijd leuk om te kijken op het NDR archief daar staat Myrly ook nog tussen.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:21

Zo, net even het stukje over Trianka zitten kijken. Echt heel leuk, en wat ziet ze er nog super uit!! :D

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:12

Wow, wat ziet die er nog goed uit zeg! Duimen maar dat Zoutje ook zo gezond en vitaal oud mag worden! Met haar 20 jaren is ze eigenlijk nog piepjong! :D

jantjeb

Berichten: 317
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:50

Ons alberdina gerron is afgelopen donderdag in haar slaap overleden. Ze is 29 jaar geworden.
Ondanks dat we weten dat het goed is, zullen we haar erg missen.
Maar de cirkel is rond. Ze heeft een goed leven gehad.
Dag lieve Appie rust zacht. Dikke kus

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:14

Heel veel sterkte Jantjeb..

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:16

Wat jammer! :(:) Wel een mooie leeftijd en een mooie dood, zo te horen.

jantjeb

Berichten: 317
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: peize

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:37

Dank je wel.
Inderdaad mooie leeftijd. Ben ook 'blij' dat ze gewoon in haar slaap is gegaan.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:49

Via Facebook kwam ik dit leuke filmpje tegen over de beroemde Boko Stables in Zweden, met uitleg van de Nederlandse eigenaar. Aan het einde zie je Mack Lobell, voormalig Hambletonian-winnaar en dekhengst. Nu 28 jaar en genietend van zijn pensioen, volgens de eigenaar zonder de kwaaltjes die je bij een oud paard verwacht. Hij ziet er ook nog goed uit.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:36

Mooie leeftijd en nog rustig gegaan ook, maar kan mij voorstellen dat het gemis even goed groot is.

CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:14

Wij hebben er een op de manege van 33 jaar. :)

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:23

ik heb ook een oude draver van 24 jaar,zijn naam is fakir van prubo. hij heeft nooit op de baan gelopen want ik heb hem al gekocht toen hij 3 jaar was(dus ik heb hem alweer 21 jaar)en hij mag af en toe nog voor de sulky(wat hij nog steeds geweldig vind)en er word af en toe nog op gereden.verders is hij nog kern gezond en ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd(op zijn grijze koppie na :D )

WendyBZJarig

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:27

Een Prubo, leuk :) Dier komen hier uit de buurt. Heb je geen foto?

enjoy22
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-06-12

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:35

ik heb ook een draver ze heeft altijd gekoerst en tweespan gelopen toen ik haar kocht heb ik haar onder zadel gereden en haar dressuur,spingen en westen gereden ze kan dat allemaal echt heel goed nu sins kort doe ik ook aan vrijheids dressuur dat pak ze ook goed op maar ze is onder tussen al 23 jaar ik heb aar nu pas 2 jaar ik heb haar op zon oude le eftijd gekocht ivb met dat haar eigenaar overleed en dat zij anders naar de slacht ging en ze keek me aan zo van help want ze is bij haar vorige baasjes niet goed behandeld dus wou ik haarde rest van haar leven vertroetelen ze ondertussen is hheel erg verandrrd en niet zo schuw tegen andere ze is egt mijn alles houd heel veel van haar xxx

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:43

Ik heb 2 verzorg dravers. De 1 is 23 jaar oud, maar loopt nog goed! Ze heet Flying Dream. Ze wordt lekker recreatief gereden.
Ze heeft wel wat problemen met haar gebit, waardoor ze wat minder gras kan bemachtigen, maar ze wordt nu iedere dag bijgevoerd.
We mogen ook nog haar dochter verzorgen, Whisper. Die is nou 6 jaartjes oud.
Bijde paarden zijn ex-koersers.

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:34

He wat leuk Flying Dream, de fokker van haar die kan ik nog wel. Daar kwamen wij vroeger altijd.

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:34

Echt waar? Wat grappig!
Bij Jan van Dijk?

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:30

Nee dat is niet de fokker van Flying :D

Xlisa0808

Berichten: 72
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: Renswoude

Re: oudste draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:26

Wel een van de eigenaars van de fokstal