Waaraan herken je een draver?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Waaraan herken je een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 08:59

Waaraan herken je een draver?
Welke karaktereigenschappen, exterieur enzo?
Veel mensen zeggen dat er iets van Draver (Franse) door mijn paard heen zit.
Ik zal even een foto van hem plaatsen:

http://94.100.115.115/834200001-8342500 ... _iq5y.jpeg

http://94.100.115.173/816900001-8169500 ... _9Fnf.jpeg

http://94.100.115.146/428300001-4283500 ... _AnxA.jpeg

Wat info over hem:

Naam: Bowie Bonanza
Leeftijd: 7 (Op foto's 6 jaar)
Kleur: Zwart
Karakter: lief maar met een gebruiksaanwijzing
Goed in: Middendraf (Strekken) Paardenvoetbal
Slechter in: Landing naar hoge hindernis, middenstap

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Waaraan herken je een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:03

Hier staat het e.e.a. beschreven: [DRS] De harddraver Maar dat gaat niet altijd op aangezien een Draver op snelheid wordt gefokt, niet zozeer op uiterlijk. Daardoor zit er nogal wat verschil in hoe ze eruit zien.
In die van jou zie ik het zo snel niet. Wat doet hij dan dat mensen zeggen dat er Draver in zou zitten?

BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:05

WendyBZ schreef:
Hier staat het e.e.a. beschreven: [DRS] De harddraver Maar dat gaat niet altijd op aangezien een Draver op snelheid wordt gefokt, niet zozeer op uiterlijk. Daardoor zit er nogal wat verschil in hoe ze eruit zien.
In die van jou zie ik het zo snel niet. Wat doet hij dan dat mensen zeggen dat er Draver in zou zitten?


Kweenie, heb vakerd omdat zijn ras onbekend is een foto op bokt geplaatst met daarin de vraag welk ras het is. Bijna iedereen zij toen Franse Draver of een kruising daarmee, ik zou het gewoon nu eens willen weten wat voor ras hij is.

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:08

Waar komt hij vandaan, was ie al gechipt, heb je de chip al eens laten controleren?

BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:09

WendyBZ schreef:
Waar komt hij vandaan, was ie al gechipt, heb je de chip al eens laten controleren?


Ik heb de chip nog nooit laten controleren, hij komt van een handelaar waarbij je zou kunnen zeggen dat wij hem hebben 'gered'.
Ook staat er nisk op zijn paspoort behalve dat hij black (Officieel) heet, uit 2003 komt en zwart is :')

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:13

En hij was toen al gechipt? Als je het zeker wilt weten zou je een mailtje kunnen sturen met het chipnummer naar de NDR (www.ndr.nl) en vragen of zij het kennen. Als hij hier is ingevoerd moet het chipnummer bekend zijn. Kennen ze het niet dan zou je de dierenarts kunnen vragen om te checken op een extra chip. Het kan zijn dat ie zonder paspoort is verkocht en dat ze gewoon opnieuw hebben laten chippen en daar een paspoort op aangevraagd hebben.

BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:15

WendyBZ schreef:
En hij was toen al gechipt? Als je het zeker wilt weten zou je een mailtje kunnen sturen met het chipnummer naar de NDR (http://www.ndr.nl) en vragen of zij het kennen. Als hij hier is ingevoerd moet het chipnummer bekend zijn. Kennen ze het niet dan zou je de dierenarts kunnen vragen om te checken op een extra chip. Het kan zijn dat ie zonder paspoort is verkocht en dat ze gewoon opnieuw hebben laten chippen en daar een paspoort op aangevraagd hebben.


Het zou kunnen, zal het er eens met mijn moeder over hebben, waarschijnlijk weet zij het nummer wel ergens te vinden want ze hbben hem wel eens daar op gecontroleerd, hij heeft er wel een maar moeilijk te vinden.

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Waaraan herken je een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:16

Het chipnummer zou ook gewoon in het paspoort moeten staan. Je vraagt namelijk een paspoort bij een chip aan.

BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:16

WendyBZ schreef:
Het chipnummer zou ook gewoon in het paspoort moeten staan. Je vraagt namelijk een paspoort bij een chip aan.


Oke, paspoort ligt volgensmij op de manege veilig opgebergt. Ik zal het eens opzoeken.

BlixtsnabbBS

Berichten: 110
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Waaraan herken je een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:32

Het zou volgens mij best een Draver kunnen zijn. Als je nou zijn chip laat controleren, laat dan ook de rechterkant even checken. De Duitsers chippen rechts.

BowieBonanza

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 16:47

BlixtsnabbBS schreef:
Het zou volgens mij best een Draver kunnen zijn. Als je nou zijn chip laat controleren, laat dan ook de rechterkant even checken. De Duitsers chippen rechts.


Nu je het zegt dat hij volgensmij ook rechts!