mijn dochter wil eens op de renbaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

condor1962

mijn dochter wil eens op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 23:36

mijn dochter heeft een engelse volbloed, ze is wel eens aan het rennen op strand en hier in de pad, en vind haar paard zeer snel, graag zou ze eens (voor de lol) op een renbaan willen en kijken of haar paard echt zo snel is, en om kennis te maken met de sport.

is er een mogelijkheid hier voor ? indien mogelijk niet al te ver van af Breda, en wat heeft ze er voor nodig zadel ? hoofdstel ? ze heeft alleen dressuur spullen.

groetjes john

WendyBZ

Re: mijn dochter wil eens op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:45

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:49

De enigste renbaan in Nederland is Duindigt, maar ik denk niet dat ze daar zomaar een keertje mag gaan rijden.

Er worden wel eens aparte koersen gehouden, maar of die er dit jaar nog zullen komen, weet ik niet.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:52

Duindigt organiseert pony racen weet niet hoe groot paardje is? en hoe oud je dochter is? want is wel voor onder de 18.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:06

_STS_Angels_ schreef:
Duindigt organiseert pony racen weet niet hoe groot paardje is? en hoe oud je dochter is? want is wel voor onder de 18.

Volgens mij mag een engels volbloed daar niet aan meedoen. ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:12

Ik heb echt geen idee weet alleen dat ze het doen dacht tot 1,60 toegestaan was (maakt niet uit welk ras) maar kan het mis hebben hoor!

Veder zit er ook iemand op bokt kyralover (dacht ik ) die races organiseert, volgens mij mogen daar wel grotere aan mee doen maar ook dit weet ik niet zeker!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:18

En hoe snel is zeer snel? dat je dochter haar paard goed genoeg vind voor om de rensport eens te ervaren.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

condor1962

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 08:51

het is een stravinsky merry van 165 cm, m,n dochter is 15 jaar , hoe en of het paard echt zo snel is als ze denkt wil ze op deze manier juist uit proberen.

groetjes john

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:34

Bonte schreef:
De enigste renbaan in Nederland is Duindigt, maar ik denk niet dat ze daar zomaar een keertje mag gaan rijden.

Er worden wel eens aparte koersen gehouden, maar of die er dit jaar nog zullen komen, weet ik niet.

Als ik moet waterpoloën kom ik ergens ook een renbaan tegen, in Friesland ofzo...

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:38

Je zou vast ergens is op een racebaan kunnen rijden. Maargoed, bedoel je een racebaan als in een wedstrijdbaan of gewoon een renbaan voor de leuk zodat het paardje even hard kan..?
Er is bijvoorbeeld in het Amsterdamse bos een renbaan waar je in mag. Heb ik ook gedaan met mijn draver, en is erg leuk om een keer mee te maken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:42

In Emmeloord zit ook een soort ren/draf baan meende ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:47

ach nu snap ik het.

Gewoon voor de fun ff 1 keer lekker voluit kunnen laten gaan zonder dat je gehinderd wordt door mensen en of bochten etc.

Het is dus niet serieus, want om echt hard te gaan zoals renpaarden moet je geloof ik dat ook erin trainen om echt voluit te kunnen rennen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:49

Naomi_Luka schreef:
Bonte schreef:

Als ik moet waterpoloën kom ik ergens ook een renbaan tegen, in Friesland ofzo...

Je bedoelt Wolvega?
Of vlakby leeuwarden, by die grote nieuwe pension/wedstrijdstal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:51

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:52

Op het Ruitersportcentrum West-Brabant (een manege en pensionstal) is ook gewoon een renbaan. Misschien niet helemaal de juiste maten, maar dat lijkt me de beste optie. Of gewoon een renstal zoeken en vragen of ze daar eens mag komen kijken om kennis te maken met die sport.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:20

Friesland en Emmeloord zijn drafbanen en geen renbanen. ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:32

Citaat:
Of vlakby leeuwarden, by die grote nieuwe pension/wedstrijdstal?

Dit is een relatief klein galoppeerbaantje, te klein in dit geval.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:34

condor1962 schreef:
het is een stravinsky merry van 165 cm, m,n dochter is 15 jaar , hoe en of het paard echt zo snel is als ze denkt wil ze op deze manier juist uit proberen.

groetjes john

ik rijd ook een erg snel paardje

als je dichterbij woonde konden we racen :P

condor1962

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 11:34

Kukkie schreef:
Op het Ruitersportcentrum West-Brabant (een manege en pensionstal) is ook gewoon een renbaan. Misschien niet helemaal de juiste maten, maar dat lijkt me de beste optie. Of gewoon een renstal zoeken en vragen of ze daar eens mag komen kijken om kennis te maken met die sport.

die is maar 600 mtr. , is dat genoeg ?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:46

Ik organiseer de ponyrennen op Duindigt niet meer sts-angel.
Maar daar mogen geen engels volbloeden mee doen en geen paarden boven de 1,57.
Al hebben ze nu in een keer alle regels van Duindigt verandert voor de ponyrennen, maar ik denk dat engels volbloeden nog steeds niet mee mogen doen.
Wij willen wel nog poyrennen hier in de buurt organiseren op een baan van 1400m in de rondte, maar dat moeten we nog even kijken in hoeverre dat gaat lukken.
Wat misschien ook heel leuk is voor je dochter.
Op 10,11 en 12 september is er weer horse event in Deurne, wij geven dan alle 3 de dagen een show.
Elke dag mag er 1 gastruiter mee doen die helemaal omgetoverd wordt tot jockey, dus helemaal in stijl.
Je krijgt dan ook gelijk wat les.
We mogen daar de renbaan niet op maar het is wellicht een hele leuke ervaring om een keer mee te maken.
Voor meer info kun je altijd een pbtje sturen!!
Wij hebben hier overigens in het dorp 2 baantjes liggen, eentje van 1000m rechtuit en dus een ronde baan van 1400m.
Dus als je dochter zin heeft kunnen we altijd een keer samen gaan.