ik heb een merrie van 6 jaar en die struikelt heel vaak. het kan misschien aan de kracht liggen of dat ze gewoon haar benen vergeet op te tillen. weten jullie iets waarmee ik dat kan verhelpen?
2;
ik wil haar over balkjes laten lopen maar als ik het balkje iets hoger leg dan raakt ze hem teveel aan en krijgt ze een wondje aan haar been..
Mijn Draver had dit ook, en het werd ook steeds erger. Hij bleek uiteindelijk atactisch te zijn, dus misschien kan je het beste even naar de DA met hem
Turbolover
Geplaatst: 15-06-10 12:27
hoi, 1. het kan zijn dat ze gewoon vergeet haar benen op te tillen, tip daarvoor veel overgangen rijden
2. Alls je het met de balkjes wilt porberen, dan kan je peesbeshermers om doen.
petitparis
Geplaatst: 15-06-10 12:29
peesbeschermers beschermen tegen het aantikken van de voorbenen door de achterbenen en niet tegen het aantikken van balken
@ TS: kijk ook eens bij RT-praktijkproblemen. jou paard moet leren meer te dragen op z'n achterhand. hoe meer gewicht het achteraan kan dragen, hoe makkelijker de voorbenen weg kunnen.
bleek echte 'dravershoeven' te hebben. lage hielen, lange puntige toon. en traag voorbeen betere hoefsmid laten komen en nu rolt ze beter af dus struikelt ze ook niet meer
santos
Geplaatst: 16-06-10 00:59
Ik ga ook voor een spierprobleem. Mijn draver is ook 6 jaar en net ingereden. Helaas meteen al een peesblessure in het land opgelopen. Als ik haar zie lopen in de beperkte paddock, is het meer struikelen dan lopen. Helaas zit spieropbouw voor ons er nog even niet in