[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:52

Peetje ik zie dat je uit nieuw vennep komt, weet jij toevallig of er daar in de buurt richting noordwijk een draversstal zit? Toen mijn vriend en ik daar waren kwamen er namelijk net 6 dravers met sulky's het strand bij langevelderslag op.

Gefeliciteerd trouwens :D

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:37

Dat is mijn stalhouder geweest: Rob de Vlieger. Hij is dravertrainer en zit in Zwaanshoek. Ik heb de mazzel dat ik mijn gepensioneerde draver bij hem mag stallen. Met een beetje mazzel zie je mij dan ook een keertje daar bij. Heeeeeeel soms gaan wij mee. ;)

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:46

Haha oke nou was wel lekker hoor, op ons na was er verder niemand op het strand! (was vorig jaar herfst).
Ik zal je vast nog wel eens tegen komen, mijn vriend en ik zijn van plan om daar in de buurt te gaan wonen en ik rij erg graag buiten dus ben daar dan vaak te zien!

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:36

mijn dravertje staat zonder dekens in een open stal
en zonder deken in de paddock.

ik rij haar voornamelijk aangespannen en dan heb ik tijd zat om haar droog te stappen.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:41

Een hoop verschillen weer :) Mijne staat onder een 200 grams overdag buiten en 's avonds binnen. Genoeg vacht, maar niet te veel. Alleen die hals, die is aardig teddy. En met zo'n mooie wintervacht is die zwarte kleur natuurlijk diepzwart, das zo mooi :)

TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:58

Ja veel verschillen, maarja de 1 kan gewoon met minder dan de ander. Die van mij staat onder 200 grams, denk dat hij het met een ongevoerde deken ook wel redt, maar deze zit even beter bij hem. Zijn hals is ook aardig teddy idd, verder valt het opzich nog mee.

Mooi zeg die diepzwarte kleur, vooral in de sneeuw, dat vraagt om foto's {:)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:34

Haha hier ligt echt nog maar een ieniemie beetje sneeuw. Dus die foto's zullen nog even moeten wachten :P

sandravra
Berichten: 156
Geregistreerd: 27-06-08
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:37

Ja ja, ik ben sinds drie maandjes de trotse eigenaar van een 19 jarige draver. Hier in de buurt klonken er veel negatieve geluiden, je zou er niets aan hebben, de galop zouden ze niet beheersen enz. Na een mismatch met mijn vorige paard heb ik nu echt voor het karakter gekozen. En toevallig was hij een draver. Hij is helemaal gweldig en superlief! Idd kent hij nog geen galop, maar die mis ik eigenlijk ook niet. Want racen kan hij in draf ook :)
Hij leert heel snel en ik zou hem nu al niet meer willen missen. Dravers zijn TOP!

TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:38

Oh, hier kleine 10 cm ofzo.....je mag het wel hebben ;)

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:02

sandravra schreef:
Ja ja, ik ben sinds drie maandjes de trotse eigenaar van een 19 jarige draver. Hier in de buurt klonken er veel negatieve geluiden, je zou er niets aan hebben, de galop zouden ze niet beheersen enz. Na een mismatch met mijn vorige paard heb ik nu echt voor het karakter gekozen. En toevallig was hij een draver. Hij is helemaal gweldig en superlief! Idd kent hij nog geen galop, maar die mis ik eigenlijk ook niet. Want racen kan hij in draf ook :)
Hij leert heel snel en ik zou hem nu al niet meer willen missen. Dravers zijn TOP!


Dat zeiden ze bij mij eerst ook maar nu, 2,5 jaar later kan het toch echt! Mevrouw kan inmiddels keurig verzameld galopperen en wordt er zelfs uitgedraafd door een hoop stalgenoten, die gaan dan heel hard in draf en mijn DRAVER springt dan al aan in galop :+

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:31

sandravra schreef:
Ja ja, ik ben sinds drie maandjes de trotse eigenaar van een 19 jarige draver. Hier in de buurt klonken er veel negatieve geluiden, je zou er niets aan hebben, de galop zouden ze niet beheersen enz. Na een mismatch met mijn vorige paard heb ik nu echt voor het karakter gekozen. En toevallig was hij een draver. Hij is helemaal gweldig en superlief! Idd kent hij nog geen galop, maar die mis ik eigenlijk ook niet. Want racen kan hij in draf ook :)
Hij leert heel snel en ik zou hem nu al niet meer willen missen. Dravers zijn TOP!


foto's ? }>

tosha
Berichten: 141
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: wormer

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:15

we hebben geen idee hoe hij de kou en de sneeuw vind hij staat lekker op rust
van mij mag ie wel weer terug komen want de koersen zijn nu niet meer zo spannend whahahah

Wintie
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:28

Hoi hoi allemaal {:)

Mag ik mij even voorstellen ik ben Naomi en ik heb ook een draver een merrie van 6 jaar oud genaamd Wintie al noem ik haar de Barones zij is een dochter van Incredible Crafts x Doris Buitenzorg.
Het is een super fijn paard om mee te werken en we hebben samen dan ook de grootste lol.
Ik heb haar nu sinds Juli dit jaar en ben super blij met haar en mijn motto is eens een draver altijd een draver want mijn gedachte over dravers is geheel bijgespijkerd.
Voorheen dacht ik ook van ach het is maar een draver maar via een een zeer goede kennis van mij kwam ik dus in contact met dravers en zij vertelde me dat dat echt dé paarden bij uitstek zijn als het gaat om betrouwbaarheid en teamwork en daar ben ik intussen dus ook achter gekomen en nou heb ik dus de barones en ik wil haar niet meer kwijt hoor maw wie ongevraagd aan haar komt komt mij eerst tegen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn geliefde toppertje <3

nataschamarc
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: schipluiden

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:37

hoi zal me even voor stellen ik ben natascha.
ik ben ook een eigenaar van een oude dravermerrie van bijna 25 jaar.
ze heet chelsey.
ik weet niet veel van haar verleden.
maar ik weet wel dat ze het niet altijd even goed heb gehad.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:41

Welkom Wintie en Natascha :)
@Wintie, knappe dame heb je daar! Fijn karakter hebben ze toch :D
@Natascha, ai dat is vervelend. Heeft ze daar nu ook nog last van? Wel al een mooie leeftijd zeg.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:41

Ik meld me ook.

Ik heb een lieve draver: ulla vryenesse, of ookwel preza. Zie profiel voor foto's en info. Zit nu op mobiel dus ik kan hier even geen foto's plaatsen :)

nataschamarc
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: schipluiden

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:44

ja af en toe als je der stal in wil dan draait ze de kont naar je en wil ze slaan naar je.

met de deken en aansingelen van der zadel bijt ze.
ze slaat als ze vast staat naar andere paarden.

Wintie
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:22

Heey Preza
Hoi Natascha

Ja @RianneH ik ben echt helemaal <3 <3 van der hoor en wil haar ook niet meer kwijt het is zo'n heerlijk karakter die Incredible Crafts nakomenlingen ik ben echt blij dat ik haar op stal mag hebben hoor.
Nu doen we niet zoveel ivb met de sneeuw enzo en de grond is keihard en zelf lig ik in de lappenmand maar ook daar komt weer een einde aan ;)

@Natasch hoelang heb jij Chelsey al in je bezit? soms duurt het even voor ze zich helemaal aan je toe vertrouwen en zeker als ze al 25 jaar oud zijn maar met geduld en oprechtheid kun je ver komen hoor en ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren al zijn die oudjes soms wat minder inschikkelijk maarja ouwe bomen verplaats je niet zo gauw meer he :D

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:07

Wat een mooierd heb je mang!
Op sommige foto's lijkt ze wel behoorlijk op mijn draver zoals ze in de winter is, in de zomer is ze toch een stuk lichter!

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:30

dankjullie :D

ik heet trouwens elles :+

ja ze is ook een stuk lichter in de zomer, zoals op die stanfoto is ze dan. maar heb haar pas 5 maanden (en 1 dag := ) dus heb bijna alleen wintervacht foto's :P

Bentley26

Berichten: 342
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:39

Ik meld me ook ff aan :+

Ik heb een 12 jarige draver ruin Mercedes. Officiele naam : puzzelmatch een afstammeling van de beroende hengst Ideal du Gazeau. (al lang overleden)
Ben hem 2 jaar kwijt geweest... lang verhaal ga ik me verder niet over uitwijden. Maar sinds 17 november weer gelukkig thuis bij mij!!!!!!

Ik heb Mercedes al vanaf zn 3e. Zelf ingereden. Ik rijd voornamelijk recreatief en dressuurmatig. Hij kan best veel. Gewoon heel relaxed draven tot wijken. Hij is erg leergierig.
Ook kan hij kunstjes op comando: steigeren, knielen en voetjes geven. Maar zn grootste hobby's zijn eten en slopen.... haha....

Mijn paard staat met 3 dekens op. Hij had al een superdun vachtje dus houden zo. 1 deken 300 gram. 1 deken 100 gram en een wollen deken. Dus die heeft t niet koud :D

Hoop dat het gauw weer mooi weer is. Kan ik weer lekkere buitenritjes maken. Wat heb ik dat gemist zeg!

Zo genoeg over mijn draver. :+

Iig leuk topic! Dus ik kom nu vaak langswaaien :P

nataschamarc
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: schipluiden

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:55

ik heb chelsey in februari 5 jaar.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:05

Hebben jullie ook foto's?
:D

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:13

hallo allemaal

mag ik me ook melden?
ik heb sinds 17 oktober ook een draver :D

ik heb een draver genaamd dennis <3
hij is bijna 19 jaar oud. en ontzettend lief en eigenwijs :D
in de winter rij ik niet met hem aangezien hij artrose in zijn schoft heeft.

verder is er vrijweinig van hem bekent helaas.

noura
Berichten: 117
Geregistreerd: 21-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:20

Ik meld mij ook, sinds 2 weken bezit ik ook een draver!

Een vijfjarige schimmel merrie- en ik ben zo blij met dr:) Helaas kunnen we door het weer nog niet zoveel...

URL=http://img577.imageshack.us/i/dsc03100v.jpg/]Afbeelding[/URL]