[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:14

succes sammy

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:23

Succes Sammy!

Ik heb ook wedstrijd vandaag, de laatste in de L1 :-) Wish me luck!

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:02

:D ook succes voor jou dan ;)

voor mij enkel studeren voor de examens vandaag .. :9k

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:05

Ja succes :D !

lovedaddy101
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:42

TigerBD schreef:
Haha, die laatste is leuk, de achterbenen vooral :) Ze probeert het wel iig!

Die van mij vond springen altijd wel leuk, het is nu al ruim 4 jaar geleden (vanwege beenprobleem)

Beetje een vage foto, maar je ziet wel duidelijk dat hij het leuk vind :)

Afbeelding



tis echt een mooi paardje.

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:19

[/quote]
Graasmasker is een goede optie voor hem, denk ik. Ik hoop voor je dat de band en compositum ook gaan helpen. Over een band zijn de meningen en ervaringen verdeeld, maar je moet toch iets proberen. Ik zou alleen niet teveel tegelijk proberen, anders weet je ook niet meer wat nou echt helpt of niet. Misschien als je een graasmasker gebruikt samen met de compositum, heb je de band niet eens meer nodig!

@wendy: Gave foto's!!![/quote]


We proberen ook zeker eerst de compositum, dat helpt tegen maagzweren, krampen en andere maagklachten.
Iemand nog advies over welk graasmasker het beste is??

@ wendy: Erg gave foto's

Spriet is ook een echte muts kan van elk blaadje wat verkeerd hangt schrikken, maar heeft er ook dagen tussen zitten dat ze overal langs loopt zonder ook maar op te kijken.
Aan de hand is ze veel onzekerder en kan ze ook zo lekker naar je toe springen als ze schrikt :+

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:57

Moderatoropmerking:
Even het verzoek om geen foto's onnodig te quoten :-)

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:09

Succes aan de mensen die wedstrijd hebben en examens..

Ik las iets over dravers en heethoofden, ik heb zo'n apart geval. Ze is verkeerd ingereden waardoor we met rijden nogal wat problemen hebben. Vroeger kon ze enkel galoperen zodra je opstapte, tegenwoordig kan ik gewoon dressuurmatig rondsturen in stap, maar zodra we gaan draven hoeft een tikje spanning er weer voor te zorgen dat we rondracen. Het is ook puur de spanning van het rijden zelf, ze wil heel graag hard werken, reageert overdreven scherp op hulpen (hoef maar een spier aan te spannen of we zijn weg) en als ze eenmaal gespannen is is het heel moeilijk om weer terug te rijden. Eigenlijk heel erg zonde, want ze wil wel, maar snapt niet helemaal wat de bedoeling is met rijden. Boos worden of scherper doorkomen heeft totaal geen zin, dan raakt ze in paniek en vind ik ook geen fijne manier van rijden. Soms vind ik het erg vervelend, dat ze door toedoen van anderen zo in de knoop kan zitten om op te rijden. Maar aan de andere kant leer je er wel creatief door te worden en kweek je geduld (zo'n 9jaar geduld :P )
Maar van dingen zal ze niet zo snel schrikken en loopt ze liever op af, dan van weg.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:17

Nou mijn wedstrijd ging niet zo geweldig hoor, het was best warm en ik was niet vooruit te branden, en reed er dus niet genoeg 'aan'. 2e proefje wel veeeel beter gedaan, maar ik kwam helaas uit op 179 in de 2e proef (174 in de 1e) Nou had ik de winst niet echt meer nodig, ik MAG toch al L2 starten, maar als ik zo rij als vandaag vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is...
Bella deed het super hoor, IK ben het probleem! :o

Over heethoofden gesproken... Als ik met Bella in de bak rij gaat ze super, maar als ik ga buiten rijden... gaat er toch wel een soord van 'knop om' hoor.. Buiten is ze druk, loperig en heet. Maar soms is ze wel heel braaf, als het warm is, dan kunnen we heerlijk ontspannen het Twiske rond. Lang leve de zomer! :D

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:49

Haha moest wel lachen om het verschil draver rustig of draver heethoofd... Naja, ik mag hier dan misschien weleens gepost hebben dat Enya vrij rustig is, maar van nature is ze dat niet. Ze is wel kalm, maar kan zich behoorlijk nerveus gedragen ook. In het begin was ze nogal... wild :D . Dankzij 24/7 buiten en grondwerk is dat er vanzelf wat uit gegaan. Echter, bij nieuwe dingen wil ze nog weleens fris zijn. Laatste keer buiten deden we een stukje nieuwe toer, en toen ging madam toch turbostappen... Het zat verschrikkelijk kan ik je vertellen :P ik kon er waarschijnlijk naast lópen zo snel ging ze. Ze is wel fijn terug te nemen, maar op dat moment dramde ze een beetje door. Als ik iets zou toestaan met mijn zit gaat ze meteen (snél) draven hehe.

Ze kan ook erg scherp aan de hulpen staan op haar frisse dagen. Meestal gaat ze een gang sneller als ik mijn bovenlichaam beweeg en soms ook mijn benen. Maar soms moet ik maar met een schouder jeuken en bewegen en ze vertrekt al. Kan het haar moeilijk kwalijk nemen dan :D

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:40

mijne heeft soms de neiging al te vertrekken als ik denk straks stukje draven :P mis dat mijn houding dan al spontaan veranderd ofzo ik wet het niet maar is heel vaak dat als ik denk zal zo stukje draven dat we plots draven :+ snap er niks van :P neem haar dan altij terug naar stap en dan paar passen later zelf aan te draven...

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:22

De draver waar ik op rijd kan in de bak ook een behoorlijk fel mannetje zijn. Maar zodra je hem onder controle hebt loopt hij goed. Andere draver op stal is en echte heethoofd houd niet van de bak. Ze kan niet draven in de bak. Is er vroeger uit geslagen. Terwijl ze buiten het prima doet!

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:42

gave foto's wendy! volgens mij heb jij een ontzettend goede band met je paardje. de foto's zien er altijd super uit!
@ ramboe, wat doet je paard dan in de bak? als ze niet wil/kan draven?

ik vind het wel leuk, zo'n druktemaker. leuk om te lezen dat iedereen er anders mee om gaat!
ik bedoel ook niet dat het rastypisch is.
Las toevallig laatst een topic dat er over ging en een hoop mensen hebben een rustig paardje.
Ik weet het wel te waarderen. in tegenstelling tot een aantal tuigpaarden hier op stal zal ze me nooit laten staan. bijvoorbeeld in zwaar zand, op een steile helling of tijdens het stilstaan en weer opnemen op de helling.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:44

Die van mij heeft vandaag zijn debuut als kinderpony gemaakt, deed ie super. :)

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:53

ik liet bij onze vorige stal (toen we een rijbaan hadden) ook de oppaskinderen
van 10 en 12 er op rijden. draven, galop, geen probleem.
Wel lief om te zien hoe leuk paarden vaak met kinderen zijn <3

Tobila

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:59

Cayenne kan heel vervelend en gespannen zijn bij anderen, maar bij mij is ze eigenlijk vrijwel altijd lekker rustig (wel met de nodige pit gelukkig)
Dravers zijn over het algemeen ook best eenkennig, he?
Of valt dat wel mee bij jullie dravers?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:08

Die van mij is echt een allemansvriend, iedereen is leuk en lief. :j Als er echt iets is, wil hij wel eens wat eenkennig zijn, zo mocht mijn zusje en bijrijdster niet aan 'de bult' komen toen hij getrapt was en ik wel.

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:34

de mijne is wel eenkennig, helaas.
het is zo erg geweest dat ze mensen beet die probeerden haar te aaien en mannen die
haar aan wilden raken probeerde ze te slaan. de paardenmasseur is nogsteeds een worsteling
en ook de hoefsmid heeft soms het nodige te verduren.

ik laat haar wel uit de stal halen en aanhalen door anderen. hoewel ze mijn vriend graag mag heeft ze wel een voorkeur voor vrouwen. ze is angstig voor mannen met een zware stem of die met hun handen praten.
we oefenen hier flink mee omdat we actief mendurance willen rijden en ze dus toch door vreemden aangeraakt moet worden :=

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:40

_maaike_D schreef:
gave foto's wendy! volgens mij heb jij een ontzettend goede band met je paardje. de foto's zien er altijd super uit!
@ ramboe, wat doet je paard dan in de bak? als ze niet wil/kan draven?

Ze gaat meteen in galop.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:43

ponyzotje schreef:
Haha moest wel lachen om het verschil draver rustig of draver heethoofd... Naja, ik mag hier dan misschien weleens gepost hebben dat Enya vrij rustig is, maar van nature is ze dat niet. Ze is wel kalm, maar kan zich behoorlijk nerveus gedragen ook. In het begin was ze nogal... wild :D . Dankzij 24/7 buiten en grondwerk is dat er vanzelf wat uit gegaan. Echter, bij nieuwe dingen wil ze nog weleens fris zijn. Laatste keer buiten deden we een stukje nieuwe toer, en toen ging madam toch turbostappen... Het zat verschrikkelijk kan ik je vertellen :P ik kon er waarschijnlijk naast lópen zo snel ging ze. Ze is wel fijn terug te nemen, maar op dat moment dramde ze een beetje door. Als ik iets zou toestaan met mijn zit gaat ze meteen (snél) draven hehe.

Ze kan ook erg scherp aan de hulpen staan op haar frisse dagen. Meestal gaat ze een gang sneller als ik mijn bovenlichaam beweeg en soms ook mijn benen. Maar soms moet ik maar met een schouder jeuken en bewegen en ze vertrekt al. Kan het haar moeilijk kwalijk nemen dan :D


Dat bovenste stukje slaat precies op Violet. In het begin was ze nog veel nerveuzer dan ze nu is, maar volgens mij doet die 24/7 buiten in kuddeverband haar erg goed. Ze is nog wel nerveus en gaat flink turbostappen af en toe, maar het ergste is eraf. Ook drammen kan ze erg goed. Maar ik rijd elke keer weer met plezier op haar & ik denk dat zij al de buitenritten die we maken ook wel leuk vindt :)

Violet is ook wel eenkennig (naar mij). Ik heb echt al een band met haar opgebouwd in de korte tijd dat ik haar heb. Dravers schijnen erg eenkennig te zijn, heeft mijn moeder een stuk op internet over gevonden. ;)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:45

wat jammer van je punten vandaag die van mij ging redelijk ik had officieel gejureerd 194 gehaald.
ging fijn,
daarna gesprongen eerste keer met hem ben ik eerste geworden wel maar laag maar ging toch goed.
en daarna barrelrace met hem om containers heen crossen en daar was ik ook eerste met mijn dravertje de dressuur had ik buiten mededeling gedaan anders was ik daar ook eerste geweest ging echt toppie.

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:54

super sammy dat wordt officieel starten denk ik zo ;)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:57

ik spring dus echt nooit,
dit was de eerste keer met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:58

cyclo86 schreef:
super sammy dat wordt officieel starten denk ik zo ;)

ik doe ook officieel starten ik heb zaterdag weer eentje opstaan.

Tobila

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:00

Goed gedaan! Leuke foto's en leuke cap ook :D