[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:58

Eureka is in alles cob maar longeersingel zou ik twijfelen omdat ze wel behoorlijk breed is

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:45

corine1981 schreef:
Heja zit er denk precies tussenin, halster cob is op zich perfect, maar te strak om haar kaak, full is weer te groot op haar neus en te lang.... heb heel veel halsters vergeleken in de winkel, maar niets wat in de buurt komt van hoe ik het graag zou zien :+

Longeersingel is echt een full... verder heb ik nog niet zoveel.



Halsters kopen is hier ook drama. Nu gelukkig een simpele die ze wel goed past, hoop dat ze die nog een tijdje heel houd haha

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:51

Hier hangt het ook van de pasvorm af. Halsters vaak cob, hoofdstellen meestal full vanwege het kopstuk die anders te kort is.
Dekens 195/6.6 van horseware. Dekjes meestal full, maar van de gladdere (PS/ES) ligt cob weer beter.

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:51

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit een gedoe vindt :+

Zijn halster nu is een COB maar zit op het strakst, dus ik denk dat dat halster gewoon groot uitvalt, maar weilen mijn Lusitano merrie van 1.54m paste mijn kaptoom echt net, alles op het langst en dan proppen. Barca zit die kaptoom dan weer fantastisch. Dekens van horseware zijn hier ook 198 (6.6) en ik ben ook nog op zoek naar goede beenbescherming, maar die benen :wow: Niet alleen lang, maar vergeleken met het fijne hoofdje hebben die benen ook ENORME gewrichten!! Ik denk dus dat ik voor de beenbescherming aan een FULL moet... Maar goed, Horze had de singel alleen in maar PONY en maat FULL, dus makkelijke keuze uiteindelijk. Ik hoop dat het past! Ik kan niet wachten om met mijn elastiek aan het werk te gaan aan de longe. Hij doet het zo vreselijk goed :D

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:42

Vandaag de osteopaat langs geweest, si gewricht los gemaakt met een flinke krak :') . Bij haar hoofd vond ze het niet lekker, maar ze is nu wel goed los weer. Ben benieuwd hoe ze zondag onder het zadel loopt.

Afbeelding

Altijd fijn als ze geen heftige problemen hebben

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:41

Halsters heb ik het liefst van Finntack :) Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd :+

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:46

WendyBZ schreef:
Halsters heb ik het liefst van Finntack :) Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd :+

Ja die duitse maten is echt ideaal! Ik ben nu naar een mooie kaptoom (zonder metaal in de neus) aan het kijken. Om straks ook bitloos mee te rijden. Is ook echt gokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 06:45

Finntack is idd fijn! Ik heb Valets koershalster van zijn vorige baasjes gehad. Zit erg mooi:
Afbeelding

Heb verder halsters van EJ/Horsegear (huismerk van EJ), die passen ook altijd fijn. Hij zit op een kleine full.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van QHP past ook super.
Afbeelding

O ja, beenbescherming. Qua lengte heeft ie maat full, maar qua omtrek kan hij makkelijk maat S aan. Smalle lange pootjes. :))

Fijn Jackie, idd opluchting als er geen grote problemen zijn. Mooie complimenten van je osteo!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:18

WendyBZ schreef:
Halsters heb ik het liefst van Finntack :) Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd :+


Bij kramer?
Heb er nu één van de ej maar die vind ik dus krap zat om de kaak.
Afbeelding

Nou, gisteren is Heja bekapt. Ik kon aan alles merken dat het even genoeg geweest is deze week, arm schaap.
Gelukkig eet ze weer als een bootwerker.

11 december komt de zadelpasser, voor die tijd wil ik nog een sidepull hebben, maar misschien dat we, gezien het voorlopig toch nog veel grondwerk zal zijn, beter een kaptoom kunnen nemen..
Keuzes :+

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:12

corine1981 schreef:
WendyBZ schreef:
Halsters heb ik het liefst van Finntack :) Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd :+


Bij kramer?
Heb er nu één van de ej maar die vind ik dus krap zat om de kaak.
[ [url=m/yfu4mD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, gisteren is Heja bekapt. Ik kon aan alles merken dat het even genoeg geweest is deze week, arm schaap.
Gelukkig eet ze weer als een bootwerker.

11 december komt de zadelpasser, voor die tijd wil ik nog een sidepull hebben, maar misschien dat we, gezien het voorlopig toch nog veel grondwerk zal zijn, beter een kaptoom kunnen nemen..
Keuzes :+


Als je evt Biothane wil dan kan je ook beide in 1 laten maken,
Ik heb deze bij bybaukje.nl laten maken:

Afbeelding

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:12

corine1981 schreef:
11 december komt de zadelpasser, voor die tijd wil ik nog een sidepull hebben, maar misschien dat we, gezien het voorlopig toch nog veel grondwerk zal zijn, beter een kaptoom kunnen nemen..
Keuzes :+

Ik zou gewoon je kaptoom gebruiken. In mijn ervaring zitten die stabieler dan een sidepull. Ik rijd ook met mijn kaptoom.

Ik ben benieuwd trouwens, kan een van de kenners mij vertellen wat voor bit Barca hier draagt en waar dat voor dient?

Afbeelding

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:12

Ik heb er met halsters niet zo'n probleem mee, daar heeft de mijne cob van, maar zodra het een hoofdstel is en er een bit aan moet moet ik wel full hebben anders zijn de bakstukken te kort. Een goed hoofdstel zoeken is wel even een uitdaging geweest := En denk dat er nog steeds betere opties bestaan maar heb er inmiddels al zoveel geprobeerd dat het voor nu even klaar is. Ooit wil ik er een aan laten meten

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:29

Barca heeft daar een scheeflopersbit in, bedoeld voor, je raadt het al, paarden die makkelijk scheef lopen. Dit is een ongebroken bit bekleed met leer of ander zacht en dik materiaal en heeft aan beide zijdes twee ringen, één bij de wang en één aan het uiteinde waar vaak de lijnen aan bevestigd worden

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:43

Odetje92 schreef:
Barca heeft daar een scheeflopersbit in, bedoeld voor, je raadt het al, paarden die makkelijk scheef lopen. Dit is een ongebroken bit bekleed met leer of ander zacht en dik materiaal en heeft aan beide zijdes twee ringen, één bij de wang en één aan het uiteinde waar vaak de lijnen aan bevestigd worden

Dank je wel! Wist ik heel niet, ik vind het er vooral uitzien als een hondje dat z'n bot komt brengen :+

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:13

Hahaha die had ik niet eerder gehoord, heerlijke vergelijking! :))

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:59

Heb bij alles full en ze is maar 1m55!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:41

Hier met halsters geen problemen. Altijd maat Cob. Tot nu toe met alles maat cob behalve de dekjes dir zijn maat full.

Zijn jullie paarden ook zo druk onder het zadel met dit koude weer? Ik kan echt aan hem merken als het snachts gevroren heeft dan geeft hij tijdens het longeren echt een show met geweldige sprongen :+ en met het rijden echt voorwaarts en alert. Meer spanning ook voor mijn gevoel.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:40

Hier ook twee vaatjes buskruit. Mijn jongste paard rijd ik nu ook even niet. Ik heb namelijk geen bak en mijn wei is te nat en ik heb geen zin om met hem te verongelukken op buitenrit. := Hij heeft dus wintervrij en we gaan in de lente wel weer verder. Mijn oudste paard rijd ik nu nog wel en dat gaat ook wel gepaard met wat vuurwerk, maar dat is met stevig doorrijden wel goed te beheersen.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:28

Nou groot gelijk heb je! Hoe oud zijn ze?

Aan de hand is er niks aan de hand. Maar zodra ik "meer beweging" van hem vraag, dan ontploft er eerst een bommetje. :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:41

De jongste is zes en nog relatief groen onder het zadel (ik heb er immers twee te rijden), de oudste is veertien en altijd al licht ontvlambaar geweest. :D

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:30

Hier eigenlijk geen verschil gelukkig. Altijd wel fanatiek. Maar doet geen gekke dingen. Als hij los mag en ik hem beetje uitdaag gaan de voetjes wel van de vloer.

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:34

Ik ben nu net bezig met de beginselen van het inrijden, dus over reactie onder het zadel kan ik niks zeggen. Maar hij gedraagt zich aan de longe echt fantastisch, nooit gedacht dat het zo vloeiend zou gaan.

Vorige week hebben we een kerstrit gemaakt, voor mij werd dat een kerstwandeling, maar toch heel erg leuk!
Afbeelding

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:35

Wat leuk!! Ik wou zou een kerstmuts voor Fonzi bestellen, maar was al uit verkocht... :+

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:54

Gerliev schreef:
Wat leuk!! Ik wou zou een kerstmuts voor Fonzi bestellen, maar was al uit verkocht... :+

Ik heb een oude muts genomen en er twee gaten in geknipt :+

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:54

Hier heb ik hooguit af en toe een arabierendrafje (en dus geniet ik).

Ik ben juist blij dat ze een beetje uit haar schulp lijkt te kruipen na 2 weken :)