[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:53

Ok, in het paspoort staat dat verandering van eigenaar direct gemeld moeten worden?

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:58

Paspoort is geen eigendomsbewijs, koopcontract wel. Ik heb mijne ook nooit laten aanpassen.
Kost ook geld dacht ik.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:34

Ja kost geld, ligt aan het stamboek hoeveel. Bij het Arabisch stamboek is het 35euro heb ik me laten vertellen, dus ik verwacht in die richting

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:48

Ik heb het ook niet laten doen hoor. Nooit problemen mee gehad

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:13

Ok

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:19

Dat geldt meer voor als ze nog koersen. Je zou kunnen bellen. Ben wel benieuwd wat ze daar op zeggen

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:16

Leuk paard. Heb ik ook nooit laten doen... Nooit wat van gehoord, dus zal wel goed zijn zo.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:30

Paspoort van de mijne staat wel op mijn naam, maar dat ik toevallig omdat ik die heb aangevraagd toen ik haar kocht. Paspoort van de andere staat nog op de naam van de fokker, die hebben we niet omgezet.

Je kan ook mailen met het NDR, ze reageren altijd mooi snel en zijn heel behulpzaam :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:31

Il heb vanmiddag geprobeerd te bellen maar ze namen niet op, ik heb nu een mail gestuurd, ben benieuwd

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:12

barbar schreef:
Ik moet hem nu alleen op mijn naam laten zetten. Maar weet iemand hoe ik dat precies doe? Ik begreep dat ik het aangetekend moet opsturen naar het NDR?


Je kunt je paspoort naar de NDR sturen met een briefje erbij met de nieuwe gegevens. Ik heb het vorig jaar laten doen, was geloof ik rond de 17 euro.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:00

Ok top bedankt, ik denk dat ik het ook gewoon ga doen. Al is het alleen voor als er wat is dat zijn chipnummer naar mij lijd

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:09

Ik heb het niet gedaan, omdat paspoort ten alle tijden bij je paard moet zijn en je die bij controle moet kunnen overleggen tegenwoordig (al is de kans op controle volgens mij niet zo groot). Ook raakt er nog weleens wat zoek bij de post, waardoor ik het niet aan durfde, en zag verder ook geen toegevoegde waarde erin.

Terug over de dravers zelf: Dylan gaat eindelijk stuk beter weer qua longen, en kan weer normaal aan het werk. Vorige week voor de 2e keer in zijn leven gesprongen onder het zadel. Deed ie heel goed, en hij vindt het erg leuk, dus dat gaan we wel wat verder uit bouwen dit jaar!
Gisteren lekker naar het bos geweest, ook galop samen met een ander paard gaat steeds beter met hem :) Hij laat zich steeds beter controleren. Hij zit goed in zijn vel en vacht ook :)

Afbeelding

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:25

Vandaag naar concours hippique Eext geweest. Dirk had in de Z één balk, dus weer een winstpunt erbij. Het terrein was een beetje glad, veel glijpartijen gezien van niet goed gestifte pony's en paarden. Ik had van tevoren tegen Boaz gezegd als je voelt dat je glijd meteen afgroeten en de ring uit, maar het ging goed.

Dirk begint steeds beter en gecontroleerder te springen, dus heel trots ondanks de balk. Mooi om te zien hoe hij het oppakt en verbetert.

Vorig weekend op concours hippique Coevorden hadden ze de M gewonnen en een prachtig pakket van de Rabobank gekregen met een fleece deken, wedstrijddekje, halster en halstertouw en een uitnodiging voor de Rabo talentendag in september in Ermelo.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:03

Gaaf! Knappe Dirk en Boaz!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:34

Echt gaaf dat je met een draver al zo ver bent. Bewijst maar weer dat het hele veelzijdige paarden zijn.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:04

Goed bezig!

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 08:21

Leuke foto ook Darkadia! En fijn dat het zoveel beter gaat!

Wat goed van Boaz en Dirk! Zijn goed bezig.

Met Bruno gaat het goed. Wij zijn net naar een waddeneiland verhuisd dus moest hij met trailer op de boot. Zijn derde keer in zijn leven op de trailer. Hij liep er zo op, maar onderweg ging het minder. Veel gestommel op de trailer. Toen we gingen kijken had hij de voorstang los gekregen! Die zat met veiligheidsring vast! Paniekhaak ook losgeschoten. Toen ik de boel weer vast had zag ik dat hij een snee onder het oog had, schrok me dood. We stonden al bijna op de boot dus we zijn de boot opgereden en aan boord ben ik de hele reis bij hem gebleven. Foto naar de veearts gestuurd ondertussen. Hij was gelukkig verder kalm. Achteraf viel de wond mee hoefde niks mee te gebeuren alleen goed in de gaten houden. Inmiddels is het netjes dicht en gaat het goed. Was wel even schrikken.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:11

barbar schreef:
Echt gaaf dat je met een draver al zo ver bent..


Ik ben niet zover hoor, mijn zoon springt met hem.


barbar schreef:
Bewijst maar weer dat het hele veelzijdige paarden zijn.



Ik denk dat de draver het meest onderschatte ras is. De vooroordelen zijn heel groot en meestal onterecht. Natuurlijk als je Grand prix dressuurambities hebt kies je niet persé een draver, maar de meeste ruiters zijn zelf niet in staat om dat niveau na te rijden, al geef je ze een Totilas dan gaat het nog in geen 100 jaar lukken.
En Dirk is ook niet gekomen om Z te springen, maar als een paard het zo makkelijk oppakt, moet je hem ook de gelegenheid geven om zich te ontwikkelen. en dat heeft aardig uitgepakt.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:19

Leuk al die updates :) Knap van Dirk en jouw zoon! Goede insteek ook, fijn om te lezen :)

Hier waren ze extreem fris afgelopen dagen, hadden jullie er ook last van? Wel fijn kunnen rijden, maar het plan wat moeten aanpassen..

Yza, naar welk eiland zijn jullie verhuisd? Lijkt me heerlijk, lekker een strand in de buurt :) Wel schrikken dat ie de trailer heeft verbouwd, brr..

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:24

@ Rianne naar Schiermonnikoog. Ja uiteindelijk wil ik ook wel met hem over het strand maar dat lijkt me nu niet zo'n goed idee met meneer hittepetit haha.

Bruno was ook fris gister, sjee druk ding is het soms... komt door het weer denk ik.

Het stomme is dat hij eerder op een 1,5 paards trailer heeft gestaan zonder problemen. Toen was het alleen met laden even 20 minuten proberen, maar de reis zelf was geen probleem. En nu met twee paards trailer stapt hij er zo op maar was hij onderweg zo onstuimig. Hoe hij het ook voor elkaar heeft gekregen om die stang los te krijgen geen idee :roll:

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:53

Kan zijn dat ie door krappere ruimte meer moeite had met z'n balans. Sommige paarden staan fijner in 1,5 dan 2, maar soms ook andersom ;)

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:06

Jeetje, balen dat ie de trailer heeft verbouwd! Fijn dat hij er zelf niet zo veel aan over heeft gehouden!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:00

Ik heb antwoord van de NDR, staat verder niet of het verplicht is, alleen dat ik het paspoort moet opsturen met mijn gegevens en €7,50 moet overmaken onder vermelding van de naam van het paard en dan worden mijn gegevens in het paspoort gezet en terug gestuurd.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:01

Netjes!

Bij mijn weten is het niet verplicht, gezien het geen eigendomsbewijs is.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:03

Nee, is volgens mij dus ook niet verplicht, maar omdat het zo in het paspoort staat lijkt het wel zo. Klinkt miss blond maar wat zijn n.a.w gegevens?