[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:36

Hier een kwartje basisbrok, kwartje muesli met vitaminebrok (pavo) en verder 3x oer dag zon 4kg kuilgras.
Dyl is zondag 5jaar geworden en alweer ruim half jaar bij mij :) heeft n lekkere slobber gekregen.

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:24

Weer een vraag aan jullie... Ik ben nu 18 weken zwanger en mag niet meer paardrijden ivm bekken instabiliteit... Nu moet ik nog even.. Ik wil als het kan niet mijn paard de aankomende maanden stil zetten, nu doe ik nog wel dingen met m, zoals wandelen, fietsen, longeren.. Maar rijden kan niet meer..

Nu zat ik zo te bedenken, zal hij te oud zijn om hem voor de kar te leren.. hij is 17 jaar, heeft op de baan gelopen.. ( Maar doet ie al jaren niet meer) paddos kent hij ook en buiten is hij altijd erg braaf, zal het het proberen waard zijn of is hij te oud?? ( uiteraard zal ik iemand met ervaring vragen om te helpen met hem voor de kar zetten)..

Wie o wie?

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:05

Volgens mij maakt het niet uit hoor, dat hij 17 is. Misschien gaat het dan juist al wat makkelijker omdat hij veel ervaring met van alles heeft. :) Ik zou zeker een poging wagen!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:08

Weet je of hij gekoerst heeft? Zal namelijk niet de eerste zijn die weg is gegaan als rijpaard omdat hij voor de kar maf was :o . Ik ben daar altijd wat voorzichtig mee :)

Firegirl
Berichten: 954
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:24

Welk paard gaat het om? Misschien dat er wel mensen hier zijn die hem kennen en weten hoe hij voor de kar was. En eens met Ruitje dat ze niet allemaal even prettig zijn voor de kar. Met die van mij is het niet zo'n goed idee en dat terwijl ik hem al van veulen af aan heb (zelf gefokt en was ook eigenaar tijdens zijn koers"carriere").

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:23

Hij heeft gekoerst, en wat ik begreep was hij braaf voor de kar, hij heet profiler.

Iemand die kan bevestigen hoe hij het op de baan heeft gedaan?

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:26

Profiler, das een "bekende". Daar moet wel achter te komen zijn

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:31

Ik weet niet of t een bekende is.. weet wel dat t een boeffie is!! :')

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:36


Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:41

Dank je!! Ga ik daar ff contact mee opnemen.

Contact opgenomen, heb een mail gedaan..

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:05

Profiler zn vorige baas kwam nog wel is op dravers.nl
Daar ken ik m van.

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:21

Ik heb reactie gehad...

Ze vonden het erg leuk weet eens wat van profiler te horen. En vroegen het met hem ging..

Prof was een van de braafste dravers die ze ooit in training hebben gehad, dus dat was fijn om te horen. Stelt mij gerust om hem voor de kar te zetten.

Firegirl
Berichten: 954
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:23

Dat dacht ik op basis van zijn verrichtingen al. Er hebben een flink aantal leerlingpikeurs en amateurrijders koersen mee gereden. Over het algemeen zijn dit de wat bravere paarden. Er zitten natuurlijk wel uitzonderingen bij.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:28

+:)+ Zijn hele leuke mensen, en Profiler heeft nog best een tijd gekoerst, dus kan me voorstellen dat ze het leuk vinden om wat van hem te horen :j

Verrichtingen zeggen niet altijd wat , helaas := Het is handiger om gewoon even na te vragen.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:31

Leuk ook zo'n snelle reactie :)

Marissa_Luca
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-11-14

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:33

Mijn paard wordt minimaal 6 dagen per week getraind! Hij krijgt dan ook behoorlijk wat krachtvoer per dag; 4 kilo sportbrok, 2 kilo granenmuslie en 2 kilo haver! Hij doet het er wel ontzettend goed op en ziet er super uit! Hij werd namelijk opeens iets dunner dan normaal.. Het is wel veel, maar als hij het er goed op doet, dan doen we het maar! Zal binnenkort weer is een foto plaatsen van hem!

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:41

Nou, hier sinds een paar dagen een nieuw paard in de ruinengroep. Mijn Bruno is samen met een ander paard de leider van de groep en dat gaat dus niet goed met die nieuwe. Ze lopen elkaar het licht uit de ogen te trappen en bijten er flink op los. Stalhouder heeft gisteren in moeten grijpen, omdat het er echt te hard aan toe ging. Bruno heeft 5 flinke bijtwonden op de rug en een trap op zn bil gehad, waar nu een sneetje zit. Verder heeft hij opeens een kale staartwortel terwijl hij nooit schuurt... Baal dr flink van...

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:17

Oei, dat ik vrij heftig gegaan dan.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:00

Ja behoorlijk ja... -O-

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:34

Ai! Mijne hier ook geblesseerd, ging van de week op hol met zijn weidemaatje door een houtversnipperaar en is daarbij gevallen :(
Fikse schaafwonden en een snee bij zijn elleboog (van zijn eigen hoef waarschijnlijk). Leek in eerste instantie wel mee te vallen, wonden schoongemaakt, en liep wel kreupel maar na 3-4x per dag stappen en koelen van het been ging het zaterdag toch slechter en de dierenarts erbij moeten halen. Onderhuids gaan ontsteken dus nu aan de antibiotica en ontstekingremmer injecties.
Slaat gelukkig wel goed aan.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:42

Dat is ook niet zo best darkadia! En nu dan? Enig idee hoe lang het herstel kan gaan duren? Wel fijn dat het al aan slaat. Ik hou mijn hart vast als die paarden weer bij elkaar gezet worden, wat kun je je dan zorgen maken zeg!

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:59

Wonden genezen goed, zwelling na eerste injecties al stuk minder. Vandaag hopelijk laatste dag injecties. Hij mag in principe alweer beweging hebben, maar vind het nog wat tricky met de wond bij zijn elleboog, dus voorlopig wandelen en rechtrichten aan de hand tot die ook helemaal dicht is. Wil er nu geen singel aan hangen. Hij heeft er nog wel pijn aan maar is niet meer kreupel en was in wei alweer aan t rennen en bokken zaterdagochtend.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:54

Oke, dat gaat wel goed komen dus. Ach en je kan beter wat meer tijd pakken om te herstellen dan te vlug weer van alles willen. Ik rij Bruno nu ook rven niet die bijtwondjes op de rug doen hem duidelijk zeer. Als ik er aan zit drukt hij zijn rug helemaal weg, dus no way dat daar een zadel op komt.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:56

Vandaag tot ontdekking gekomen dat ie ook gevoelig is op een plek op zijn rug, dus er komt hier ook nog even geen zadel op voorlopig.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:40

Wat een blessures allemaal, jeetje wat naar! Sterkte en beterschap voor alle brokkepilootjes. :(:)

Vandaag Flash, hopelijk voor de allerállerlaatste keer verhuisd. :D Na wat bijdehand gedrag met trailerladen besloot meneer er na een tik met de zweep toch maar normaal op te lopen (zoals hij eigenlijk altijd doet. Vaak gaat hij er al in terwijl ik nog sta te kletsen haha.) Uitgeladen op de nieuwe plek en hij ging meteen lekker snuffelen en rollen. :) Ben benieuwd hoe hij zijn eerste dag daar vindt.
Morgenavond ga ik er weer heen na werk en dan eens kijken of hij genoeg op zijn gemak is om wat te rijden. Ben blij met de verhuizing!