[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:58

Leuk Frummels! Iemand hier al iets vernomen van FAI? Heb haar ook een PB'tje gestuurd, maar wordt niet op gereageerd.
Ik had gisteren voor het eerst les bij mn nieuwe stal. Dyl had 2 dagen weinig gedaan, en ondanks al even 10 min aan de longeerlijn had ie de eerste 10 min van de les erg haast haha. Ging er niet vandoor ofzo, maar wel boven het tempo lopen wat ik wilde. Ging later wel beter. Vandaag zijn we weer lekker een rondje bos geweest, dit keer stuk rustiger en dus wat meer draf- en galopwerk kunnen doen. Draven gaat goed, galop mist hij nog wat balans, waardoor we vrij hard gingen, en het even moeite koste om hem weer af te remmen. Rijdt hem buiten nu met een Barefoot Hackamore. Op zich fijn, maar qua sturen vind ik het wat minder...(schaartje klapt soms nog om bij teveel eenzijdige druk). Vrijdag is ie bij de tandarts geweest, dus die zijn nu ook weer prima in orde :)

Vorige week in t bos, tijdens een korte break:
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:05

Dankje chewie en darkadia :)

Ik heb ook niets meer gehoord van FAI. Gaat het wel goed met haar?

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:06

Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen ;)

Knappe kerel heb je daar Darkadia! Interessante hackamore, ziet er wel goed uit.

Hier zijn ze bijna vervelend fris, ze hebben echt het voorjaar in het hoofd. In stap is Melissa nog wel braaf, maar als ik een gang harder vraag (aan de longe of onder het zadel) dan moet er eerst allemaal gekkigheid uit gesprongen worden en dan nog als het even kan harder dan hard, voordat ze met d'r koppie erbij is en echt kan werken. Vind het allemaal wel best, blijf gewoon staan of zitten, maar wat een energie voor een 20 jarige. Grappig om te zien dat ze dan wel hogeschool sprongen kan doen :P

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:22

Ik rij ff niet ivm zwangerschap en bekken instabiliteit... Maar wou vanmiddag mijn paardje ff borstelen, ik loop met Halster naar de wei... Hij stond vooraan bij de uit/ingang van t hek... Ziet mij aan komen lopen met t Halster... Loopt ie weer weg.. dus ik ook weer omgedraaid... Komt ie weer terug tot 2x aan toe.. 3de x zonder Halster naar m toe gelopen... Toen bleef hij wel staan om te kroelen... Het is zo'n grote boef!!

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:48

Ik zie dat ze wel online is geweest dus ik denk dat er niks ernstigs is :) . Het is ook haar keuze om zaken wel of niet te willen delen denk ik :)

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:57

Tuurlijk is het aan FAI om zelf te beslissen wat ze wel en niet deelt, maar gezien ze juist zo enthousiast was en open hier over haar voortgang, en de training bij jou, is het wel logisch dat iedereen nu nieuwsgierig is naar hoe het gaat denk ik :) Als ze daar niets over kwijt wil is dat aan haar, maar ik hoop alleen maar dat het goed gaat met haar en met haar paardje. Juist door niets te posten (ook geen reacties op andere dravers) krijg je dat mensen zich dingen gaan afvragen....

Dankje @RianneH Het is de hackamore van Barefoot, vrij korte schaartjes, die iets naar buiten gebogen zijn waardoor teugelclips niet in je paard prikken. Verder kun je zelf kiezen hoe 'streng' je hem zet. Ik heb hem op het laatste ringetje, en als ie fanatiek wordt, zoals vandaag, dan heb ik die ook wel even nodig, maar rest van de tijd rijdt ik eigenlijk met een vrij los teugeltje rond in het bos. Die van mij doet gelukkig weinig gekke sprongen, gaat alleen wat harder dan anders ;)

@Beauty Haha hij had duidelijk wel zin in aandacht, maar niet om van t land af te moeten ;)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:19

Wow Frummels, ziet er veel beter uit!

Onze bak wordt vergroot! Schuur is weg, dus meer ruimte voor de bak en meer weiland voor de paarden.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:33

Ik kan wel het een en ander verduidelijken, maar ik vind dat niet aan mij :) . En ja, enerzijds ben ik ook nieuwsgierig, anderzijds is het niet haar probleem dat wij nieuwsgierig zijn :+

Maargoed, het is voor mij natuurlijk een andere situatie dan voor jullie dus ik heb denk ik ook veel minder nieuwsgierigheid :)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:41

Mooie hackamore inderdaad! Ziet er erg fijn uit. Ik rij zelf kingekruist, bevalt ook heel goed!

En wat een vooruitgang, Frummels!

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Freya moest wel even wennen aan het nieuwe (dominante) paard dat twee weken geleden bij haar in haar wei is gekomen, maar dat gaat inmiddels ook best goed. We zijn verder gewoon lekker aan het rijden en genieten van het mooie weer! Ze heeft het met deze hogere temperaturen in combinatie met haar wintervacht nog wel wat warm, dus ik hoop dat ze snel klaar is met verharen :)

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:26

Wat is het hier rustig?

Onze menlessen gaan goed :D Gisteren met balkjes oefeningen gedaan. Het ziet er heel relaxed uit, maar zo voelt het niet :') Ik zie af en toe een been uitzwaaien als we de bocht omgaan :+


Het kan niet altijd goed gaan :=



Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:15

Ziet er relaxed uit inderdaad! Haha een been uitzwaaien :') Dat zie ik met rijden op het strand nog wel eens := Dan kijk ik in rengalop naar de grond en dan komt er opeens een achterbeen voorbij op een plek waar het niet hoort, haha.

Het is hier inderdaad vrij stil! Ik rij zelf niet meer zo veel in de bak dus heb ook niet echt spannende foto's om te laten zien. Misschien binnenkort weer eens wat meer doen, maar er speelt nog al een hoop op het moment. :)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:04

Ik leef nog! Haha
Hier lekker rustig, lekker aan het rijden en op 12 april weer een wedstrijdje rijden :).

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:23

Gisteren voor het eerst met ons nieuwe hoofdstel gereden *\o/*
Tot nu toe heel fijn, en het staat hem zo mooi <3
Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:22

Staat m goed!

Hier gister weer hard getraind voor onze wedstrijd van de 12e :).

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:40

Dankje! :)

Succes met oefenen voor de 12e! Leuk dat je een wedstrijd hebt!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:14

Spannend Esther! Ik heb de 12e ook wedstrijd, maar dan onderlinge menwedstrijd :+

We hebben afgelopen maandag meegedaan aan een rit in de omgeving, bijna 30 km gereden. Ze was wel een beetje heet, maar wel braaf :j Heb een overzichtje gemaakt met wat foto's van maandag: [AR-ITP] Het menvirus nu echt te pakken...

Volgende week dinsdag wordt ze alweer 14 :) De tijd vliegt...

Axe_eef
Berichten: 0
Geregistreerd: 20-01-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:00

Ik heb ook een hele mooie lieve draver Axe santana.
Zijn hier ook mensen fanatiek in de drafsport ? Ik zou zo graag een foto van hem willen in actie op de baan.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:04

www.huybers.com :) Die hebben ongetwijfeld foto's, want ik zie in ieder geval 1 overwinning en wat plaatsgelden.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:04

Oeh spannend Wendy!
Van de week liep meneer echt lekker, en buitenseizoen is hij wat heter wat ik wat fijner rijden vindt :+.

@Axe_eef, WendyBZ & Ruitje weten er veel over :).

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:18

Axe_eef schreef:
Ik heb ook een hele mooie lieve draver Axe santana.
Zijn hier ook mensen fanatiek in de drafsport ? Ik zou zo graag een foto van hem willen in actie op de baan.

Ik zal vanavond eens voor je kijken of ik wat heb.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:06

Bonte schreef:
Axe_eef schreef:
Ik heb ook een hele mooie lieve draver Axe santana.
Zijn hier ook mensen fanatiek in de drafsport ? Ik zou zo graag een foto van hem willen in actie op de baan.

Ik zal vanavond eens voor je kijken of ik wat heb.


Heb er een aantal voor je gevonden. Zal er vast nog wel meer hebben, maar de drukke periode komt er weer aan, dus geen tijd om te zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar staan op onderstaande link

http://www.pbase.com/marielb/axe_santana

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:36

Dat is inderdaad een knapperd axe_eef!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:48

Ess_Ramona succes vandaag! :)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:47

Thanks!
Wat ben ik blij met een brave knol zeg!

Erste keer outdoor dus wennen. Hij was echt super braaf en hadden fijn commentaar. Nog wat meer impuls en dan is het al beter!
Hij werd vriendelijk gereden en het zag er netjes uit.
Met 175 & 176 ben ik niet ontevreden :D!

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:49

Netjes!