[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13143
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:47

Wat is ze mooi zwart Rianne!

En sneeuw, brrr. Hier in het noorden gelukkig niets. Wel wat ijs in het bos, maar nog goed te rijden.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:49

De sneeuw zelf was helaas van korte duur. Gisteren ochtend was alles ijs. Het was namelijk boven nul waardoor alles was gaan smelten, maar in de nacht begon het weer te vriezen waardoor alles 1 grote ijsbaan werd := Buiten rijden was hier geen optie. Over het terrein lopen was al een uitdaging, haha.

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:51

Wat een mooie foto's!!

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:58

Zeker mooie foto's! Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe het straks voor Marielle voelt m er weer op te gaan. En ook omdat zij er een soort "blanco" weer op moet stappen, omdat je natuurlijk het oude gedrag gewend bent.

RianneH

Berichten: 28285
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:01

Wij gelukkig ook geen sneeuw hier, hoewel die sneeuw niet zo erg is, de gladheid erna is zo vervelend.

Melissa is inderdaad diepzwart dit jaar, vorige jaren hier bruiner, maar ze is al vanaf de zomer zo zonder. Scheelt een hoop poetswerk :P

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:41

Ik moet eerlijk zeggen dat Marielle echt super goed haar best doet, heel erg fijn om samen te werken met iemand die zo graag wil. Gister heeft ze er voor het eerst met uitstappen even opgezeten om onzemanier van werken met druk te voelen.

Maar het is inderdaad lastig om niet te vervallen in oude gewoontes, en niet iedereen kan nou eenmaal alles voelen, maar als de wil er is, is er al een hoop!

Bijzonder dat melissa zwarter is dan andere jaren, minder zonuren dit jaar? :+

darkadia

Berichten: 5266
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:36

Mooie foto's! Fijn dat Kyara al zo goed vooruit gaat! Zal inderdaad voor Marielle wel een omschakeling zijn, maar hoe fijn is het als je dan ziet dat iets werkt bij je paard?

Met mijn toppertje gaat t goed, hoewel ik nu even in een hele drukke periode zit, en eigenlijk momenteel te weinig met hem kan doen (danwel bak bezet, bak te slecht en gister bevroren). Toch langzaam aan eens kijken of er nog andere goed bereikbare, betaalbare stallen zijn die aan mn eisen voldoen haha.

Gisteren wegens de bevroren bak maar de stoute schoenen aangetrokken. Meneer had 2 dagen niks gedaan (alleen buiten in paddock), dus hup gezadeld, en aan de hand mee met een stalgenootje op haar paard. Halverwege zelf ook opgestapt. Hij was erg druk, wat zich vooral uitte in schudden met zijn hoofd en af en toe eens even de voorbenen naar voren gooien, maar bleef goed controleerbaar. Eind van de dijk weer afgestapt en aan de hand langs de weg terug. Die eerste keer erop buiten moest natuurlijk wel even vastgelegd worden. Super trots op mijn ventje!
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28285
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:29

ruitje schreef:
Bijzonder dat melissa zwarter is dan andere jaren, minder zonuren dit jaar? :+


En regen die de bruine kleur er goed uit wast.. :+

Ik denk dat het misschien aan het voer ligt, hoewel ze niet extreem van kleur veranderd is hoor. Alleen op de foto's van 2 jaar terug was ze veel bruiner, terwijl ze zomers ook nog wel steeds goed zwart blijft. Maar goed, een goed paard heeft geen kleur :P

Dit was twee jaar terug:
Afbeelding

Leuk al die andere winterse foto's :D Heerlijk die buitenritten, daar heb ik ook echt weer zin in :D

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:36

Mooie foto!

Wat leuk dat hij het zo goed doet Darkadia! Vind vooral jouw glimlach op de foto wat zeggen haha!

darkadia

Berichten: 5266
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:42

Hahah Thanks Ruitje ;) Ben dan ook super trots op mijn poown <3

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:38

Leuk Flash vandaag te hebben gezien in Katwijk +:)+

Wat is Melissa ook een mooi paard! <3

Gisteren idd op Kyara gereden,ik voelde meer ontspanning en buigzaamheid :)
Vanmiddag met Bowie en Miriam op het strand gereden,toprit! :):)
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:12

Wat een heerlijke foto's hier :).
Hier was t glijden net, hoop dat ik er morgen even op kan!

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:37

Haha wat grappig! Dan zag ik jullie weg gaan Marielle! Ik was Flash in de paddock aan het zetten toen jullie langs liepen en Bowie eventjes wilde kijken bij Flash! :D

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:07

Top hoor Darkadia! Voelt vast heel fijn de eerste keer naar buiten :)


Vandaag is Freya verhuisd! :D Ze staat nog wel steeds op dezelfde stalling, maar in een andere wei. Ik ben druk bezig met een weidemaatje voor haar vinden, maar in deze periode van het jaar lijkt het lastig om andere mensen aan te trekken. In het voorjaar komen er altijd veel mensen aankloppen terwijl het overvol is, nu is er wel plek maar heeft iedereen eigenlijk wel gesetteld voor de winter. Gelukkig heeft ze nog 4 buren naast haar, dus ze is niet helemaal alleen. Vandaag was ook gelijk de eerste dag dat ze weer helemaal los mocht buiten na de hoefzweer, dat gaat helemaal goed! In het begin was het even lekker rennen en springen, daarna was ze eigenlijk ook wel weer snel rustig, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze ook in dit weitje gaat wennen.

Afbeelding

Vroemmm
Afbeelding

Afbeelding

(Ze moest tussen het rennen door natuurlijk ook flink rollen, dus ze is lekker vies haha)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:13

Jeetje die is vies! :oo :o
Heerlijk dat ze zo een fijne wei heeft. :)

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:17

Volgens mij ligt er sneeuw op je bruine paard!
Of is het een schimmel?

Haha leuk beest zeg!

Ik ben vandaag met een drukke Cal naar buiten geweest, heerlijk gereden en meneer mocht zijn benen even strekken.
Beugels gat korter, even opwarmen en goed zandpad gezocht.
En toen... CROSSEN MAARR! Heerlijk gereden met hem, word ook echt blij van hem!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:56

Haha ja ik denk dat ze wat meer de dravertypische kleur wilde aanmaken :D Ze heeft er in ieder geval lol in gehad, zullen we maar zeggen :o


Lekker even crossen! Daar word ik ook altijd zo blij van :j

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:03

Gelukkig nieuwjaar iedereen :D

Ik heb na de hoefzweer al weer drie keer gereden inmiddels. Eerste keer rondje van 4 km heel rustig aan, tweede keer iets verder maar nog wel rustig aan, wilde het niet overhaasten maar ik merkte dat ze haar ei echt niet kwijt kon op die sukkelige ritjes. De derde keer dus maar weer iets langer rondje gedaan en lekker laten gaan op sommige stukken. Daar kreeg ik een heel relaxed en blij paard voor terug :)

Morgen is het feest! Dan is Freya officieel een jaar bij mij! We gaan eerst een lekker ritje doen (wordt als het goed is ook weer heel mooi weer!) en daarna krijgt ze nog wel wat lekkers. 's Middags komt er iemand kijken die misschien met haar paard bij Freya in de wei komt staan, ben benieuwd of het wat is!

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:29


20 december 2014:



Ik ben best trots. Het probleem van de galop was groot bij Kyara, voor wie het vergeten is:het laatste filmpje is de intake, vooral vanaf 2 minuten zie je wat ze deed.

Het heeft ons een maand gekost om haar weer terug te brengen naar de basis, zonder protest aanspringen. Ook vind ik persoonlijk dat ze al meer sprong laat zien in de galop?

De tempo controle voor de galop mag nog wat meer met puntjes op de i, in dit filmpje van twee weken geleden (tweede filmpje)zie je hoe ze echt nog de galop 'in rent' , dat doet ze nu niet meer, maar je ziet wel dat ze de galop aan voelt komen en daardoor niet zo ontspannen loopt als ze wel kan. Het laatste filmpje is van gister. De ontspanning kan dus nog iets beter, Dat is wat mij betreft het stukje waar wij nog aan gaan werken maar vanmiddag gaan we in overleg over het vervolg van de training.

darkadia

Berichten: 5266
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:39

Leuk weer een update!! Heeft FAI er nu zelf ook alweer op gereden? Zitten toch al nette stukjes bij ook in de galop :)

WendyBZ

Berichten: 13143
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:47

Leuk, ga zo even de filmpjes kijken :)

Wij hebben 15 km gereden vandaag, heerlijk weer, alleen een beetje fris omdat het nogal waaide...


Galopje voor de wagen

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:51

Vind het toch echt leuk hoor dat voor de wagen, lijkt mij toch weer een hele andere beleving dan voor de sulky!

WendyBZ

Berichten: 13143
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:58

De galop is enorm verbeterd, maar sowieso veel meer ontspanning. Netjes zo :) Vooral dat eerste filmpje, maar daar is het denk ik nog wat lastiger omdat de binnenbak kleiner is.

Ja, met de sulky is weer anders hoor. Moest heel erg wennen aan bochten met een grote wagen, dan liever een sulky :D Maar dit is wel prettiger buiten, veel meer overzicht.

8-)
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:01

Ze kijkt arrogant >;)

WendyBZ

Berichten: 13143
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:02

Zelfingenomen :') Ik heb er wel heel goed ingetraind dat ze langs mensen moet stappen. Een paar keer remde ze ineens af, toevallig toen we langs mensen liepen. Ik dacht "oke, even bijkomen?" Maar zodra ze voorbij was, draafde ze weer aan. Slimmerik :')